Żuławska Kolej Dojazdowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(na początek infobox)
 
m
Linia 4: Linia 4:
 
Gdańskie Koleje Dojazdowe<br/> (1945-1996)<br/>
 
Gdańskie Koleje Dojazdowe<br/> (1945-1996)<br/>
 
|grafika                                                          =  
 
|grafika                                                          =  
|rok_budowy                                                      = 1898
+
|rok_budowy                                                      = 1898*
 
|cel_budowy                                                      =  
 
|cel_budowy                                                      =  
 
|zleceniodawca_budowy                                            = Allgemeine Deutsche Kleinbahn AG
 
|zleceniodawca_budowy                                            = Allgemeine Deutsche Kleinbahn AG
Linia 12: Linia 12:
 
|pierwotny_prześwit                                              =  
 
|pierwotny_prześwit                                              =  
 
|rok_przekucia                                                    =  
 
|rok_przekucia                                                    =  
|istniejące_linie                                                = Prawy Brzeg Wisły - Sztutowo<br/>Stegna Gd. - Nowy Dwór Gdański Wąsk.
+
|istniejące_linie                                                = Czynne:<br/> Prawy Brzeg Wisły - Sztutowo<br/>Stegna Gd. - Nowy Dwór Gdański Wąsk.
 +
Nieczynne:<br/>
 +
Nowy Dwór Gdański Wąsk. - Ostaszewo Żuł.,<br/> Nowy Dwór Gdański Wąsk. - DK7 (Kmiecin)
 
|długość_czynnego_odcinka                                        = 30 km
 
|długość_czynnego_odcinka                                        = 30 km
 
|długość_całkowita_istniejących_szlaków                          = ok. 49 km
 
|długość_całkowita_istniejących_szlaków                          = ok. 49 km
Linia 19: Linia 21:
 
|stacje_styczne                                                  = Lisewo (1898 - 1996),<br/>Nowy Staw (1898 - 1996),<br/>Malbork Wąsk. (1900 - 1958),<br/>Nowy Dwór Gdański Wąsk. (od 1901),<br/> Gdańsk Wąsk. (1905 - 1974)
 
|stacje_styczne                                                  = Lisewo (1898 - 1996),<br/>Nowy Staw (1898 - 1996),<br/>Malbork Wąsk. (1900 - 1958),<br/>Nowy Dwór Gdański Wąsk. (od 1901),<br/> Gdańsk Wąsk. (1905 - 1974)
 
|inne_ważniejsze_stacje                                          = Ostaszewo Żuławskie, Lichnowy, Lipinka Gdańska, Malbork Kałdowo Wąsk., Stegna Gdańska, Sztutowo, Lewy Brzeg Wisły, Koszwały, Przejazdowo
 
|inne_ważniejsze_stacje                                          = Ostaszewo Żuławskie, Lichnowy, Lipinka Gdańska, Malbork Kałdowo Wąsk., Stegna Gdańska, Sztutowo, Lewy Brzeg Wisły, Koszwały, Przejazdowo
|uwagi                                                            =  
+
|uwagi                                                            = * Pierwsze odcinki powstały poprzez przebudowę kolejek Cukrowni Nowy Staw oraz Lisewo
 
|1. operator                                                      = NLK oraz WKAG
 
|1. operator                                                      = NLK oraz WKAG
 
|1_okres_działalności                                            = 1898-1913
 
|1_okres_działalności                                            = 1898-1913

Wersja z 07:55, 25 lip 2011

Żuławska Kolej Dojazdowa
NLK / Westpreußische Kleinbahn AG
(1898 / 1899 - 1945)

Gdańskie Koleje Dojazdowe
(1945-1996)

Rok budowy 1898*
Zleceniodawca budowy Allgemeine Deutsche Kleinbahn AG


Rozstaw szyn 750 mm


Istniejące linie Czynne:
Prawy Brzeg Wisły - Sztutowo
Stegna Gd. - Nowy Dwór Gdański Wąsk.

Nieczynne:
Nowy Dwór Gdański Wąsk. - Ostaszewo Żuł.,
Nowy Dwór Gdański Wąsk. - DK7 (Kmiecin)

Długość czynnego odcinka 30 km
Długość całkowita istniejących szlaków ok. 49 km
Długość zlikwidowanych linii ok. 200 km
Stacje styczne z koleją normalnotorową Lisewo (1898 - 1996),
Nowy Staw (1898 - 1996),
Malbork Wąsk. (1900 - 1958),
Nowy Dwór Gdański Wąsk. (od 1901),
Gdańsk Wąsk. (1905 - 1974)
Inne ważniejsze stacje Ostaszewo Żuławskie, Lichnowy, Lipinka Gdańska, Malbork Kałdowo Wąsk., Stegna Gdańska, Sztutowo, Lewy Brzeg Wisły, Koszwały, Przejazdowo
* Pierwsze odcinki powstały poprzez przebudowę kolejek Cukrowni Nowy Staw oraz Lisewo
Operatorzy
Nazwa Operatora Okres działalności
NLK oraz WKAG 1898-1913
WKAG 1913-1945
PKP 1945 - 1996
PTMKŻ od 2003


'