Tw53: Różnice pomiędzy wersjami
| Linia 106: | Linia 106: | ||
| − | + | Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic. | |
| + | |||
| + | |||
| + | Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami: | ||
| + | Tw53-2561 | ||
| + | Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA. Przebudowany z powodu wzrastającej masy pociągów towarowych. | ||
| + | Tw53-2565 | ||
| + | Tw53-2566 | ||
| + | Tw53-2570 | ||
| + | Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. | ||
Wersja z 17:36, 26 sty 2017
| Tw53 | ||
| Tw53-2566 na terenie stacji Rudy 25.10.2015 | ||
| Przewoźnik | PKP,Przemysł | |
| Oznaczenie przewoźnika | Tw53 | |
| Producent | Fablok Chrzanów | |
| Lata budowy | 1953-1954 | |
| Liczba wyprodukowanych egzemplarzy | 20 | |
| Rozstaw szyn | 785 mm , 750 mm | |
| Długość parowozu | 8800 mm | |
| Szerokość | 2800 mm | |
| Wysokość | 3050 mm | |
| Układ osi | 0-5-0 | |
| Średnica kół napędowych | 790 mm | |
| Ciśnienie pary w kotle | 13 atm | |
| Powierzchnia rusztu | 1,6 m2 | |
| Powierzchnia przegrzewacza | 22 m2 | |
| Średnica cylindrów | 450 mm | |
| Skok tłoka | 400 mm | |
| Moc znamionowa | 400 KM (294,2 kW) | |
| Prędkość konstrukcyjna | 30 km/h | |
| Masa własna | 32,4 t | |
| Masa służbowa | 41,25 t | |
| Zapas węgla | 1,6 t | |
| Zapas wody | 4 m3 | |
| Świadectwo typu | {{{swiadectwo_typu}}} | |
| Kolor żółty | ||
Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:
Tw53-2561
Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA. Przebudowany z powodu wzrastającej masy pociągów towarowych.
Tw53-2565
Tw53-2566
Tw53-2570
Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Tw53. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.
Ten szablon jest własnością publiczną. Sposób użycia szablonu oraz przykłady znajdują się na stronie dyskusji.