Szablon:Artykuł na medal: Różnice pomiędzy wersjami
(Nowa treść) |
(drobne techniczne) |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów. | W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów. | ||
<div style="float:right;"> | <div style="float:right;"> | ||
− | '''[[Artykuł na medal|Czytaj całość i oceń]]''' | '''[[ | + | '''[[Artykuł na medal|Czytaj całość i oceń]]''' | '''[[Koleje_testowa:Artykuł na medal/Archiwum|Archiwum]]''' | '''[[Koleje_testowa:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]]''' |
</div> | </div> | ||
<noinclude>[[Kategoria:Szablony|Artykuł na medal]]<br /><br /> | <noinclude>[[Kategoria:Szablony|Artykuł na medal]]<br /><br /> | ||
{{anm-nawigacja}}</noinclude> | {{anm-nawigacja}}</noinclude> |
Wersja z 02:49, 9 cze 2011
A20D-P – Według założeń konstrukcyjnych jest to wąskotorowy spalinowy zespół trakcyjny, w skład którego wchodzi jeden wagon motorowy z dwiema kabinami sterowniczymi na każdym z końców oraz dwa wagony doczepne produkowany w zakładach FAUR w Bukareszcie w latach 1983-1988.
A20D-P
Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony motorowe noszą oznaczenie Mbxd2, a wagony doczepne Bxhpi. PKP zamówiły także 38 sztuk dodatkowych wagonów doczepnych, które miały być używane jak normalne wagony w składach pociągów prowadzonych lokomotywami - 13 sztuk na tor 750 mm, 16 sztuk na tor 1000 mm oraz 9 sztuk na tor 785 mm (na tor 785mm nie został wyprodukowany żaden wagon motorowy tej serii). W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów.
Artykuły na medal |