401Da: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 29: Linia 29:
  
 
'''401D, 401Da (typ fabryczny Ls350E, na PKP początkowo SM31, potem SM32)''' – spalinowa lokomotywa manewrowa polskiej produkcji. W latach 1966–1979 wyprodukowano 501 lokomotyw tego typu przez zakłady [[Fablok]] z Chrzanowa.
 
'''401D, 401Da (typ fabryczny Ls350E, na PKP początkowo SM31, potem SM32)''' – spalinowa lokomotywa manewrowa polskiej produkcji. W latach 1966–1979 wyprodukowano 501 lokomotyw tego typu przez zakłady [[Fablok]] z Chrzanowa.
 +
  
 
{{#ask:[[Lw typ fabryczny::401Da]] [[Lw producent::Fablok Chrzanów]] OR [[Lw typ fabryczny::401D]] [[Lw producent::Fablok Chrzanów]] | limit = 250
 
{{#ask:[[Lw typ fabryczny::401Da]] [[Lw producent::Fablok Chrzanów]] OR [[Lw typ fabryczny::401D]] [[Lw producent::Fablok Chrzanów]] | limit = 250

Wersja z 18:48, 7 gru 2018

401Da
401Da-216 (2), Swarzędz, 2014-05-01.jpg
401Da-216 na dworcu w Swarzędzu.
Przewoźnik PKP, przemysł, SKPL, WKD, Rail Polska, wielu prywatnych przewoźników
Oznaczenie przewoźnika 401D, 401Da, SM31, SM32
Producent Fablok
Lata budowy 1966-1979
Układ osi C
Rozstaw szyn 1435 mm
Masa służbowa 40,5 t
Nacisk osi na szyny 13,5 t
Rozstaw osi skrajnych 4400 mm
Średnica kół 1100 mm
Długość ze zderzakami 10 140 mm
Szerokość 3190 mm
Wysokość 4078 mm
Prędkość konstrukcyjna 60 km/h
Maksymalna siła pociągowa 55 kN (5500 kG)
Typ silnika spalinowego 12V1416A
Moc znamionowa 350 KM
Zapas paliwa 1810 kg
Rodzaj przekładni elektryczna
System hamulca pneumatyczny Oerlikon
Sterowanie wielokrotne brak
System ogrzewania brak


401D, 401Da (typ fabryczny Ls350E, na PKP początkowo SM31, potem SM32) – spalinowa lokomotywa manewrowa polskiej produkcji. W latach 1966–1979 wyprodukowano 501 lokomotyw tego typu przez zakłady Fablok z Chrzanowa.