Posterunek ruchu: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(merytoryczne) |
m (added Category:Zalążki artykułów using HotCat) |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
[[Kategoria:Prawo kolejowe]] | [[Kategoria:Prawo kolejowe]] | ||
+ | [[Kategoria:Zalążki artykułów]] |
Wersja z 05:59, 31 mar 2012
Posterunek ruchu - punkt eksploatacyjny na sieci kolejowej, którego zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego i sprawnego prowadzenia ruchu kolejowego.
Podział posterunków ruchu
Ze względu na pełnione funkcje posterunki ruchu dzieli się na:
- posterunki następcze, czyli służące do regulacji następstwa jazdy pociągów
- posterunki osłonne, czyli posterunki urządzane na szlaku w celu osłony m. in. skrzyżowania w jednym poziomie dwóch linii kolejowych, splotu torów itp[1].
Przypisy
- ↑ §3 pkt. 3, 4 i 5 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)