Użytkownik:Bohun/brudnopis: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
Linia 401: Linia 401:
  
 
==Lokomotywa==
 
==Lokomotywa==
 
{{Lokomotywa spalinowa infobox
 
|typ_lokomotywy        = 409Da, Ls180
 
|przewoźnik            = [[PKP]], [[Przewozy Regionalne]], [[przemysł]], Wojsko Polskie
 
|oznaczenie_przewoźnika = SM03, SM04
 
|producent              = [[Zastal]], [[Mystal]], [[Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy|ZNTK Oleśnica]]
 
|lata_budowy            = 1969-1978<ref group="uwaga">Zastal</ref>, 1979-1989<ref group="uwaga">Mystal</ref>, 1990-1995<ref group="uwaga">ZNTK Oleśnica</ref>
 
|układ_osi              = B
 
|masa_służbowa          = 24 t
 
|długość_ze_zderzakami  = 6940 mm
 
|szerokość              = 2970 mm
 
|wysokość              = 3380 mm
 
|rozstaw_osi_skrajnych  = 2500 mm
 
|średnica_kół          =  950 mm
 
|rozstaw_szyn          = 1435 mm
 
|zapas_paliwa          =  250 l
 
|typ_silnika            = Wola - Henschel 14H6
 
|moc_znamionowa        = 180 KM
 
|siła_pociągowa        = 70,2 kN (7020 kG)
 
|rodzaj_przekładni      = mechaniczna
 
|prędkość_konstrukcyjna = 30 km/h
 
|nacisk_osi            = 12 t
 
|system_hamulca        = Knorr
 
|system_ogrzewania      = wodne z układu chłodzenia<br/>2 kaloryfery w kabinie maszynisty
 
|sterowanie_wielokrotne = brak
 
|uwagi                  =
 
|grafika                = [[Plik:SM04-002 Chabówka 2 (Nemo5576).jpg|290px]]
 
|opis_zdjęcia          = 409Da (SM04-002) w [[Skansen w Chabówce|Skansenie w Chabówce]]
 
}}
 

Aktualna wersja na dzień 10:26, 31 mar 2020

GLs[edytuj]

Oborniki Wielkopolskie
Linia Szablon:LK-linia Poznań POD – Piła Główna (km linii: 27,29)
odległość: 1,094 km
Oborniki Wielkopolskie MiastoBSicon KBHFaq.svgBSicon STRq.svgBSicon STRq.svg
BSicon lBHF.svg
odległość: 4,117 km
Linia Szablon:LK-linia Oborniki Wielkopolskie – Wronki (rozebrana) (km linii: 0)
BSicon lBHF.svg
odległość: 4,548 km


Dbr[edytuj]

Rożnowo
Linia Szablon:Linia Poznań PODPiła Główna
odległość: 4,117 km
Oborniki WielkopolskieBSicon KBHFaq.svgBSicon STRq.svgBSicon STRq.svg
BSicon lBHF.svg
odległość: 4,504 km


ET22[edytuj]

7E, 201E, 201Ea, 201Ec, 202E, 202Ed, 103E, 201Eg, 201Eh, 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, ET22, E1000
ET22-2044.jpg
Lokomotywa ET22-2044 należąca do PKP Cargo.
Przeznaczenie lokomotywy lokomotywa towarowa
Przewoźnik przewoźnik prywatny, PKP, PKP Cargo
Oznaczenie przewoźnika ET22, E1000, 201E, 201Eo
Producent Pafawag
Lata budowy 1969 - 1989
Liczba członów 1
Układ osi Co'Co'
Masa służbowa 120 ton
Długość ze zderzakami 19240 mm
Szerokość 3005 mm
Wysokość 4486 mm
Rozstaw osi skrajnych {{{rozstaw_osi_skrajnych}}}
Nacisk osi na szyny {{{nacisk_osi}}}
Średnica kół 1250 mm
Rozstaw szyn 1435 mm
System zasilania 3000 V DC
Liczba silników 6
Typ silników EE541
Moc ciągła 3000 kW
Moc godzinna 3120 kW
Maksymalna siła pociągowa {{{siła_pociągowa}}}
Stosunek przekładni 79:18
Prędkość konstrukcyjna 125 km/h
Sterowanie wielokrotne jest
System hamulca Oerlikon
System ogrzewania elektryczne
W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "bykiem".

201E (typ konstrukcyjny początkowo 7E, ostatecznie 201E oraz podtypy 201Ea, 201Ec/202E, 201Ed/103E, 201Eg i 201Eh, modernizacje typu 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, seria PKP ET22, seria ONCF E1000) – normalnotorowa lokomotywa towarowa elektryczna produkowana w latach 1969–1989 we Wrocławiu w fabryce Pafawag .

Łącznie wybudowano 1184 sztuki dla PKP i 23 egzemplarze dla marokańskiego przewoźnika narodowego ONCF. Lokomotywy te są eksploatowane w Polsce przez PKP Cargo i przewoźników prywatnych takich jak np. CTL Logistics. Niektóre egzemplarze należące do PKP Cargo mogą poruszać się po sieci kolejowej w Czechach i na Słowacji.





Lista[edytuj]

SETG Mozart Doppler.jpg

Seria Układ osi Producent Liczba wyprodukowanych sztuk Lata budowy Ilość zachowanych egzemplarzy Fotografia
LEW EL2 Bo'Bo' VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke "Hans Beimler" Hennigsdorf b/d 1952-1988 37 (w Polsce) LEW EL2-07.jpg
43E (ET05) Bo'Bo' Škoda b/d 1960 11 ET05-R007 IMG 2407.jpg
EU07 Bo'Bo' Pafawag, HCP, różne ZNTK 543 1965-1994 ponad 238 EU07-538, Warszawa Zachodnia, 2009-09-20.jpg
EU07A Bo'Bo' ZNTK Oleśnica 3 2010-2014 3 EU07A-003, Poznań Główny, 2015-03-15.jpg
EP07, EP07P Bo'Bo' różne ZNTK 221 1995-2003 155 EP07P-2002 (39199974111).jpg
EP08 Bo'Bo' Pafawag 15 1972-1976 9 300px
EP09 Bo'Bo' Pafawag 47 1986-1997 46 EP09 CMK.JPG
130, ET11 Bo'Bo' Škoda 54 1977 43 w Polsce 130 032 CDC Ostrava banske 20080602.jpg
140, ET13-R Bo'Bo' Škoda 3 do Polski 1957 - 1958 2 Bydgoszcz Leśna ET13-R001.jpg
3E, 3E PMPPW, 3E-100, 3E/1, 3E/1M, ET21, ET21M Co'Co' Pafawag 658 1957 - 1971 około 66 3E-100.jpg
201E, 201Eo, ET22, ET22-R, ET22-1034- Co'Co' Pafawag 1184 1969 - 1989 201E-277 (24340689707).jpg
207E Co'Co' ZTK Rail Polska - Włosienica 1 2017 1 207E-001 PL-RAILP TRAKO Gdansk.jpg
689 15/1980 Łańcuckie Zakłady Przemysłu Spirytusowgo w Łańcucie
690 8/1980 Kopalnia Węgla Kamiennego „Gliwice” w Gliwicach
691 12/1980 Zakłady Mechaniczne „PZL-Wola” w Warszawie
692 7/1980 Huta Szkła „Łęknica” w Łęknicy
693 13/1980 Przedsiębiorstwo Obrotu Produktami Naftowymi CPN w Białymstoku
694 19/1980 Przedsiębiorstwo Państwowe „Żegluga Bałtycka”-Port Handlowy w Bydgoszczy
695 18/1980 Wytwórnia Makaronów „Różanka” we Wrocławiu
EU47, E583 Bo'Bo' Bombardier 11 2010-2011 11 TRAXX-P160-DC-Hetman.jpg
E483 Bo'Bo' Bombardier 15 2011- 15 E483.257 w Żywcu.jpg
E6ACT Co'Co' Newag 17 2009-obecnie 17 E6ACTd-101, Warszawa Wschodnia, 2016-06-09.jpg
E4MSU Bo'Bo' Newag 1 2012 1 InnoTrans 2012 - ZNLE Griffin.jpg
E4DCUd Bo'Bo' Newag 5 2017 5 E4DCUd-001 5 170 071-2 DSC 5276 Bydgoszcz Gł.jpg
111Eb Bo'Bo Pesa Bydgoszcz 4 2014-2015 4 111Eb-004 DSC 5244 Bydgoszcz Gł.jpg
111Ed Bo'Bo' Pesa Bydgoszcz 5 2012-obecnie 5 111ed-001.jpg
EU06 Bo'Bo' English Electric 20 1962 7 Lokomotywa EU06 Poznań Główny.jpg
EP05 Bo'Bo' ZNTK Gdańsk 27 1973-1977 2 EP05-23.jpg
Vectron 170 Bo'Bo' Siemens 23 2010-2015 23 VECTRON 049-8.JPG
71E Bo'Bo' Škoda 16 1984-1992 13 (w Polsce; zachowanych 16) Lokomotywa 163-030-0.JPG
59E Co'Co Škoda 68 1963-1965 67 Bydgoszcz Błonie 182 007-5.jpg

Prototypy[edytuj]

Lokomotywa[edytuj]

Seria Układ osi Producent Liczba wyprodukowanych sztuk Lata budowy Ilość zachowanych egzemplarzy Fotografia
EP40 Bo'Bo'+Bo'Bo' ZNTK Gdańsk 1 1990 0 EP40-41, Warszawa Olszynka Grochowska, 1991.jpg
EP23 Co'Co' Pafawag 1 1973 1 EP23-001 (25088028728).jpg