Tabor:Lw-00183: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(linki) |
m (zamienił w treści „Oznaczenia taboru PKP (MW-11)” na „Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)”) |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|rok_odstawienia = | |rok_odstawienia = | ||
|rok_złomowania = | |rok_złomowania = | ||
− | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-372' |
|obecne_stacjonowanie = [[Bytom Karb Wąskotorowy]] | |obecne_stacjonowanie = [[Bytom Karb Wąskotorowy]] | ||
|typ_silnika = Maybach | |typ_silnika = Maybach | ||
Linia 39: | Linia 39: | ||
|10_stacjonowanie = | |10_stacjonowanie = | ||
|10_okres_stacjonowania = | |10_okres_stacjonowania = | ||
− | |1_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | |1_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-322 |
|1_rok = 1976 | |1_rok = 1976 | ||
− | |2_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | |2_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-372' <ref>Źródło: rejestr taboru SGKW</ref> |
|2_rok = 2010 | |2_rok = 2010 | ||
|3_oznaczenie = | |3_oznaczenie = |
Wersja z 20:38, 6 kwi 2013
L45H 23115 | |
Rok produkcji | 1976 |
Stan | odstawiony
|
Obecne oznaczenie | Lxd2-372' |
Miejsce obecnego stacjonowania | Bytom Karb Wąskotorowy |
Obecny (ostatni) typ silnika | Maybach |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
750 mm | 1976 |
785 mm | 2011
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Piotrków Trybunalski Wąskotorowy[1] | 1976 - 2010 |
Bytom Karb Wąskotorowy | od 2010
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
Lxd2-322 | 1976 |
Lxd2-372' [2] | 2010
|
' |
Pod koniec roku 2010 lokomotywa została zakupiona od firmy handlującej złomem przez Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych i przetransportowana do Parowozowni Bytom Karb Wąskotorowy, gdzie zastąpiła będącą w dużo gorszym stanie technicznym lokomotywę Lxd2-372, po której też otrzymała oznaczenie.
Obecnie lokomotywa oczekuje przestawienia na wózki o prześwicie 785 mm, a w dalszej kolejności na naprawę oraz przywrócenie do ruchu.[3]
Przypisy
- ↑ Serwis tabor.wask.pl
- ↑ Źródło: rejestr taboru SGKW
- ↑ Stan na 6.10.2011