Tabor:Lw-00225: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(aktualizacja)
(+linkowanie)
Linia 8: Linia 8:
 
  |rok_złomowania          =
 
  |rok_złomowania          =
 
  |obecne_oznaczenie        = HP-[[Lxd2]]-09
 
  |obecne_oznaczenie        = HP-[[Lxd2]]-09
  |obecne_stacjonowanie    = [[Rudy]]
+
  |obecne_stacjonowanie    = [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]]
 
  |typ_silnika              = Henschel
 
  |typ_silnika              = Henschel
 
  |1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
 
  |1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
Linia 21: Linia 21:
 
  |1_stacjonowanie          = Huta Pokój  
 
  |1_stacjonowanie          = Huta Pokój  
 
  |1_okres_stacjonowania    = 1981-2012 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref>
 
  |1_okres_stacjonowania    = 1981-2012 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref>
  |2_stacjonowanie          = Rudy
+
  |2_stacjonowanie          = [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]]
 
  |2_okres_stacjonowania    = od 2012.01
 
  |2_okres_stacjonowania    = od 2012.01
 
  |3_stacjonowanie          =  
 
  |3_stacjonowanie          =  
Linia 64: Linia 64:
 
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.  
 
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.  
  
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. <br>
+
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudach Raciborskich]]. <br>
 
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna. <br>
 
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna. <br>
  

Wersja z 10:40, 18 sie 2013

L45H 24325
Lxd2-hp-09-1.jpg
Rok produkcji 1981
Stan sprawny


Obecne oznaczenie HP-Lxd2-09
Miejsce obecnego stacjonowania Rudy
Obecny (ostatni) typ silnika Henschel
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1981



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Huta Pokój 1981-2012 [1]
Rudy od 2012.01





Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
HP-Lxd2-09 1981





'


Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.

Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna.

Dnia 8 lipca maszyna ta wzięła udział w zorganizowanym przez Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych plenerze fotograficznym na terenie Huty Pokój. W tym samym dniu odbywały się też jazdy próbne remontowanego tam przez firmę Tabor wąskotorowego parowozu typu Las.







Szablon:Powrót

Przypisy

Linki zewnętrzne