Tabor:Lw-00225: Różnice pomiędzy wersjami
(aktualizacja) |
(+linkowanie) |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
|rok_złomowania = | |rok_złomowania = | ||
|obecne_oznaczenie = HP-[[Lxd2]]-09 | |obecne_oznaczenie = HP-[[Lxd2]]-09 | ||
− | |obecne_stacjonowanie = [[Rudy]] | + | |obecne_stacjonowanie = [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] |
|typ_silnika = Henschel | |typ_silnika = Henschel | ||
|1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | |1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | ||
Linia 21: | Linia 21: | ||
|1_stacjonowanie = Huta Pokój | |1_stacjonowanie = Huta Pokój | ||
|1_okres_stacjonowania = 1981-2012 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref> | |1_okres_stacjonowania = 1981-2012 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref> | ||
− | |2_stacjonowanie = Rudy | + | |2_stacjonowanie = [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] |
|2_okres_stacjonowania = od 2012.01 | |2_okres_stacjonowania = od 2012.01 | ||
|3_stacjonowanie = | |3_stacjonowanie = | ||
Linia 64: | Linia 64: | ||
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. | Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. | ||
− | Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. <br> | + | Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudach Raciborskich]]. <br> |
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna. <br> | W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna. <br> | ||
Wersja z 10:40, 18 sie 2013
L45H 24325 | |
Rok produkcji | 1981 |
Stan | sprawny
|
Obecne oznaczenie | HP-Lxd2-09 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Rudy |
Obecny (ostatni) typ silnika | Henschel |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785 mm | 1981
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Huta Pokój | 1981-2012 [1] |
Rudy | od 2012.01
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
HP-Lxd2-09 | 1981
|
' |
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna.
Dnia 8 lipca maszyna ta wzięła udział w zorganizowanym przez Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych plenerze fotograficznym na terenie Huty Pokój. W tym samym dniu odbywały się też jazdy próbne remontowanego tam przez firmę Tabor wąskotorowego parowozu typu Las.