Tabor:Lw-00032: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 10: | Linia 10: | ||
|Ostatnie stacjonowanie=Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna | |Ostatnie stacjonowanie=Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna | ||
|Ostatni kraj=Polska | |Ostatni kraj=Polska | ||
− | |Opis=Informacja o przekazaniu tej lokomotywy na kolej | + | |Opis=Informacja o przekazaniu tej lokomotywy na [[kolej Cukrowni Borowiczki]], posiadającą sieć kolejową o prześwicie 600mm prawdopodobnie jest błędna. |
− | Według P. Jakuboszczaka, lokomotywa nr 1771 została sprzedana w 1975 do GS Wierzbinek, po przekuciu na tor 750 mm<ref>[[Biblioteka:A-00074]]</ref>. | + | Według P. Jakuboszczaka, lokomotywa nr 1771 została sprzedana w 1975 do GS Wierzbinek, po przekuciu na tor 750 mm<ref>[[Biblioteka:A-00074]]</ref>. Być może zachodzi pomyłka z lokomotywą [[Tabor:Lw-00033|1772]], zachowaną jako pomnik. |
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie|1965|1975}}{{Lw stacjonowanie|Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna|1975}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie|1965|1975}}{{Lw stacjonowanie|Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna|1975}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|1965}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|1965}} |
Aktualna wersja na dzień 20:47, 25 maj 2024
<<< 2WLs50
2WLs50 1771
Stan: złom
Rok produkcji
1965
Producent
ZNTK Poznań
Stan
Złom
Ostatnie oznaczenie
b/d
Ostatni rozstaw
750 mm
Ostatnie miejsce stacjonowania
Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna
Kraj stacjonowania
Polska
Ostatni typ silnika
S324HL
Stacjonowanie
Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie | 1965 | - | 1975 |
Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna | 1975 | - | b/d |
Rozstaw
900 mm | 1965 | - | 1975 |
750 mm | 1975 | - | b/d |
Oznaczenie
b/d | 1965 | - | b/d |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Informacja o przekazaniu tej lokomotywy na kolej Cukrowni Borowiczki, posiadającą sieć kolejową o prześwicie 600mm prawdopodobnie jest błędna. Według P. Jakuboszczaka, lokomotywa nr 1771 została sprzedana w 1975 do GS Wierzbinek, po przekuciu na tor 750 mm[1]. Być może zachodzi pomyłka z lokomotywą 1772, zachowaną jako pomnik.
Krzysztof Soida. Kolej parkowa w Chorzowie. „Koleje Małe i Duże”. 7 (5/2001), s. 57. Katowice: Apland sp. z o.o.. ISSN 1641-117X.