Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(+linkowanie) |
(aktualizacja) |
||
| Linia 8: | Linia 8: | ||
|rok_złomowania = | |rok_złomowania = | ||
|obecne_oznaczenie = HP-[[Lxd2]]-11 | |obecne_oznaczenie = HP-[[Lxd2]]-11 | ||
| − | |obecne_stacjonowanie = [[ | + | |obecne_stacjonowanie = [[Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie]] |
|typ_silnika = Henschel | |typ_silnika = Henschel | ||
|1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | |1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | ||
| Linia 22: | Linia 22: | ||
|1_okres_stacjonowania = 1981-2012 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref> | |1_okres_stacjonowania = 1981-2012 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref> | ||
|2_stacjonowanie = [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] | |2_stacjonowanie = [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] | ||
| − | |2_okres_stacjonowania = | + | |2_okres_stacjonowania = 01.2012.01 - 17.06.2014 |
| − | |3_stacjonowanie = | + | |3_stacjonowanie = [[Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie]] |
| − | |3_okres_stacjonowania = | + | |3_okres_stacjonowania = od 17.06.2014 |
|4_stacjonowanie = | |4_stacjonowanie = | ||
|4_okres_stacjonowania = | |4_okres_stacjonowania = | ||
Wersja z 15:13, 18 cze 2014
| L45H 24327 | |
| Rok produkcji | 1981 |
| Stan | sprawny
|
| Obecne oznaczenie | HP-Lxd2-11 |
| Miejsce obecnego stacjonowania | Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie |
| Obecny (ostatni) typ silnika | Henschel |
| Szerokość toru | |
| Szerokość | Od roku |
| 785 mm | 1981
|
| Stacjonowanie | |
| Miejsce | Okres stacjonowania |
| Huta Pokój | 1981-2012 [1] |
| Rudy | 01.2012.01 - 17.06.2014 |
| Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie | od 17.06.2014
|
| Oznaczenia | |
| Oznaczenie | Rok nadania |
| HP-Lxd2-11 | 1981
|
| ' | |
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna.