Tw53
Tw53 | ||
Tw53-2566 na terenie stacji Rudy 25.10.2015 | ||
Przewoźnik | PKP,Przemysł | |
Oznaczenie przewoźnika | Tw53 | |
Producent | Fablok Chrzanów | |
Lata budowy | 1953-1954 | |
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy | 20 | |
Rozstaw szyn | 785 mm , 750 mm | |
Długość parowozu | 8800 mm | |
Szerokość | 2800 mm | |
Wysokość | 3050 mm | |
Układ osi | 0-5-0 | |
Średnica kół napędowych | 790 mm | |
Ciśnienie pary w kotle | 13 atm | |
Powierzchnia rusztu | 1,6 m2 | |
Powierzchnia przegrzewacza | 22 m2 | |
Średnica cylindrów | 450 mm | |
Skok tłoka | 400 mm | |
Moc znamionowa | 400 KM (294,2 kW) | |
Prędkość konstrukcyjna | 30 km/h | |
Masa własna | 32,4 t | |
Masa służbowa | 41,25 t | |
Zapas węgla | 1,6 t | |
Zapas wody | 4 m3 | |
Świadectwo typu | {{{swiadectwo_typu}}} | |
Kolor żółty |
Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:
Tw53-2561
Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA. Przebudowany z powodu wzrastającej masy pociągów towarowych.
Tw53-2565
Tw53-2566
Tw53-2570
Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Tw53. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.
Ten szablon jest własnością publiczną. Sposób użycia szablonu oraz przykłady znajdują się na stronie dyskusji.