401Da
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
| 401Da | |
| 401Da-216 na dworcu w Swarzędzu. | |
| Przewoźnik | PKP, przemysł, SKPL, WKD, Rail Polska, wielu prywatnych przewoźników |
| Oznaczenie przewoźnika | 401D, 401Da, SM31, SM32 |
| Producent | Fablok |
| Lata budowy | 1966-1979 |
| Układ osi | C |
| Rozstaw szyn | 1435 mm |
| Masa służbowa | 40,5 t |
| Nacisk osi na szyny | 13,5 t |
| Rozstaw osi skrajnych | 4400 mm |
| Średnica kół | 1100 mm |
| Długość ze zderzakami | 10 140 mm |
| Szerokość | 3190 mm |
| Wysokość | 4078 mm |
| Prędkość konstrukcyjna | 60 km/h |
| Maksymalna siła pociągowa | 55 kN (5500 kG) |
| Typ silnika spalinowego | 12V1416A |
| Moc znamionowa | 350 KM |
| Zapas paliwa | 1810 kg |
| Rodzaj przekładni | elektryczna |
| System hamulca | pneumatyczny Oerlikon |
| Sterowanie wielokrotne | brak |
| System ogrzewania | brak |
401D, 401Da (typ fabryczny Ls350E, na PKP początkowo SM31, potem SM32) – spalinowa lokomotywa manewrowa polskiej produkcji. W latach 1966–1979 wyprodukowano 501 lokomotyw tego typu przez zakłady Fablok z Chrzanowa.