Tabor:Lw-00224
Wersja z dnia 04:25, 9 mar 2016 autorstwa Paweł Niemczuk (dyskusja | edycje) (zamienił w treści „<div style="position:relative; left:20%; text-align:center; width: 60%; border: 2px solid rgb(51, 153, 0); background-color: rgb(153, 255, 153); padding-top: 10px; padding-bottom: 5px; font-size: 150%;float:center;"> [[Specjalna:Re)
| L45H 24324 | |
| Rok produkcji | 1981 |
| Stan | sprawny
|
| Obecne oznaczenie | HP-Lxd2-08 |
| Miejsce obecnego stacjonowania | Rudy |
| Obecny (ostatni) typ silnika | Henschel |
| Szerokość toru | |
| Szerokość | Od roku |
| 785 mm | 1981
|
| Stacjonowanie | |
| Miejsce | Okres stacjonowania |
| Huta Pokój | 1981-2012 [1] |
| Rudy | od 2012.01
|
| Oznaczenia | |
| Oznaczenie | Rok nadania |
| HP-Lxd2-08 | 1981
|
| ' | |
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.