WLs50 973

Z Enkol
Wersja z dnia 19:25, 9 maj 2024 autorstwa Pibwl (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


<<< WLs50

WLs50 973

Stan: złom

Rok produkcji

1959

Producent

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu

Stan

Złom

Rok złomowania

2006

Ostatnie oznaczenie

2

Ostatni rozstaw

630 mm

Ostatnie miejsce stacjonowania

Huta "Jedność"

Kraj stacjonowania

Polska

Ostatni typ silnika

SW266

Stacjonowanie

Huta "Jedność" 1959 - 2003
Prywatny właściciel b/d - 2006

Rozstaw

630 mm 1959 - 2006

Oznaczenie

2 1959 - 2006

Dodatkowe informacje

Numer zakładowy 2 Huty "Jedność". Zmodernizowana do standardu WLs50M3-009. Zderzaki rumuńskiego typu UNO.

Szczegółowy opis i uwagi

Numer zakładowy 2 Huty "Jedność" w Siemianowicach Śląskich. Według B. Pokropińskiego typ WLs40[1], według M. Izydorczaka WLs50[2]. W 1990 przebudowana na WLs50M3-009[3]. Kolor czerwony. Zamontowane zderzaki typu rumuńskiego UNO[2].
W 1999 roku czynna, z silnikiem SW-266[2]. Po likwidacji huty w 2003, sprzedana prywatnemu przedsiębiorcy ze Strzegomia, istniejąca w grudniu 2005, w 2006 sprzedana na złom[2].

Galeria

Źródła

  1. Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 157
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Michał Izydorczak, Ostatnie lata kolei wąskotorowej Huty "Jedność". "Świat Kolei" 4/2010 s. 24-25
  3. Według tabeli w: Michał Izydorczak, op.cit. Według tekstu została przebudowana na WLs50M1, ale prawdopodobnie jest to błąd w artykule i chodzi o lokomotywę nr 5