L45H 24511
<<< L45H
L45H 24511
Stan: odstawiona
Rok produkcji
1982
Stan
Odstawiona
Rok odstawienia
1995
Aktualne oznaczenie
Lxd2-375
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Bytom Karb Wąskotorowy
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Maybach MB 836 Bb
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
Użytkownik
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
Właściciel
Urząd Miasta Bytomia
Stacjonowanie
Bytom Karb Wąskotorowy | 1982 | - | 1995 |
Bytom Rozbark | 1995 | - | 2009 |
Bytom Karb Wąskotorowy | 2009 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1982 | - | nadal |
Oznaczenie
Lxd2-375 | 1982 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych maszyna pozostała własnością Polskich Kolei Państwowych. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania.
Galeria
Źródła
L45H 24511 | |
Rok produkcji | 1982 |
Stan | w trakcie remontu
|
Obecne oznaczenie | Lxd2-375 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Bytom Karb Wąskotorowy |
Obecny (ostatni) typ silnika | Maybach |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785 mm | 1982
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Bytom Karb Wąskotorowy | 1982 - 1995 |
Bytom Rozbark | 1995 - 2009 |
Bytom Karb Wąskotorowy | 21.11.2009 [1]
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
Lxd2-375 | 1982
|
' |
W latach 1982 - 1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na terenie warsztatów naprawczych na Rozbarku. Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych maszyna pozostała własnością Polskich Kolei Państwowych (Zakładu Gospodarownia Nieruchomościami w Katowicach). W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe. W listopadzie 2009 dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytom została przetransportowana spowrotem do WMD Bytom Karb. Obecnie przechodzi naprawę mającą na celu przywrócenie jej do ruchu. Dnia 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia do rezerwy w roku 1995.