Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki/Brudnopis/Technika Parowozowa (czasopismo)
< Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki | Brudnopis
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Wersja z dnia 11:37, 13 maj 2016 autorstwa Jacek Fink-Finowicki (dyskusja | edycje) (→Spis artykułów: automat z poprawioną paginacją)
Spis artykułów
Spis sporządzony na podstawie dostępnych numerów oraz rocznych "wykazów rzeczy".
| L.p. | Autor | Tytuł | Rok | Numer | Strona | Ilustracje |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | (Redaktor) | Od Redakcji | 1927 | 1 | 1 | |
| 2 | (Redaktor) | Stu lecie parowozu | 1927 | 1 | 2 | * |
| 3 | W. F. | O wyłączaniu hamulca parowozu | 1927 | 1 | 3 | |
| 4 | A. Chmielewski | W sprawie zerwań pociągów osobowych | 1927 | 1 | 7 | |
| 5 | (Redaktor) | Kącik humorystyczny | 1927 | 1 | 8 | * |
| 6 | Inż. St. Felsz | Odparowalność opału a sprawność kotła | 1927 | 2 | 9 | |
| 7 | Inż. Roman Zakrzewski | Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu | 1927 | 2 | 19 | * |
| 8 | (Redaktor) | Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej | 1927 | 2 | 11 | |
| 9 | (Redaktor) | Obecne wielkości parowozu | 1927 | 2 | 12 | * |
| 10 | (Redaktor) | Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? | 1927 | 2 | 13 | |
| 11 | (Redaktor) | Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? | 1927 | 2 | 15 | * |
| 12 | (Redaktor) | Kącik humorystyczny | 1927 | 2 | 15 | * |
| 13 | (Redaktor) | Od Redakcji | 1927 | 2 | 16 | |
| 14 | Inż. Wł. Witkowski | Zwrotnice a stan parowozów | 1927 | 3 | 17 | |
| 15 | A. Chmielewski | O smarach do pary przegrzanej | 1927 | 3 | 24 | |
| 16 | Inż. T. Śnieściakowski | O węglu używanym na polskich kolejach państwowych | 1927 | 4 | 25 | |
| 17 | W. F. | Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza | 1927 | 4 | 28 | |
| 18 | (Redaktor) | Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? | 1927 | 4 | 29 | * |
| 19 | Masz. T. Wiśniewski | O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla | 1927 | 4 | 30 | |
| 20 | (Redaktor) | Pytania i odpowiedzi | 1927 | 4 | 31 | |
| 22 | (Redaktor) | Zawiadomienie | 1927 | 4 | 32 | |
| 23 | Inż. B. Hummel | Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor | 1927 | 5 | 33 | |
| 24 | Inż. Wł. Krzyżanowski | Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego | 1927 | 5 | 36 | |
| 25 | (Redaktor) | Marnotrawstwo pary | 1927 | 5 | 38 | * |
| 26 | Inż. Wł. Witkowski | Zadanie konkursowe | 1927 | 5 | 39 | |
| 27 | (Redaktor) | Katastrofa kolejowa | 1927 | 5 | 39 | * |
| 28 | Inż. S. F. | O spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 5 | 40 | |
| 29 | Masz. St. Koral | O spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 5 | 40 | |
| 30 | Inż. St. Felsz | Ogień jałowy | 1927 | 6 | 41 | |
| 31 | Inż. St. N. | Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej | 1927 | 6 | 44 | |
| 32 | Inż. Wł. Witkowski | Dokształcanie maszynistów | 1927 | 6 | 46 | * |
| 33 | A. Chmielewski | Badanie czystości kotłów parowozowych | 1927 | 6 | 48 | |
| 34 | (Redaktor) | Rozchód pary na ogrzewanie pociągów | 1927 | 6 | 48 | |
| 35 | (Redaktor) | Parowóz amerykański | 1927 | 6 | 49 | * |
| 36 | (Redaktor) | (Rozwiązanie zadania .konkursowego) | 1927 | 6 | 50 | |
| 37 | (Redaktor) | Pytania i odpowiedzi | 1927 | 6 | 52 | |
| 38 | Inż. Wł. Witkowski | Działanie krzyżulca na równoleżniki | 1927 | 7 | 53 | * |
| 39 | J. L. | O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza | 1927 | 7 | 56 | * |
| 40 | (Redaktor) | Mechaniczne węlowanie parowozów | 1927 | 7 | 57 | * |
| 41 | A. Chmielewski | Oświetlenie elektryczne na parowozach | 1927 | 7 | 59 | |
| 42 | (Redaktor) | Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais | 1927 | 7 | 60 | |
| 43 | (Redaktor) | Pytania i odpowiedzi | 1927 | 7 | 60 | |
| 44 | J. L. | O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece | 1927 | 8 | 61 | |
| 45 | Inż. B. Hummel | O zużywaniu się obręczy kół | 1927 | 8 | 64 | * |
| 46 | (Redaktor) | Kotły parowozowe wodnorurkowe | 1927 | 8 | 65 | * |
| 47 | Masz. St. Koral | Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych | 1927 | 8 | 68 | |
| 48 | (Redaktor) | Parowóz turbinowy | 1927 | 9 | 69 | * |
| 49 | (Redaktor) | Obecne przebiegi bez zatrzymania | 1927 | 9 | 74 | * |
| 50 | Inż. Wł. Witkowski | Nieszczelność obszycia kotła parowozowego | 1927 | 9 | 75 | |
| 51 | (Redaktor) | Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? | 1927 | 9 | 76 | * |
| 52 | Br. Cieśliński | Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych | 1927 | 9 | 76 | |
| 53 | Inż. St. Felsz | Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody | 1927 | 10 | 77 | |
| 54 | Inż. Wł. Witkowski | Nowy parowóz typu 2F1 | 1927 | 10 | 81 | * |
| 55 | Masz. Jan Godlewski | Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 10 | 83 | |
| 56 | Masz. J. Storuń | Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 10 | 84 | |
| 57 | Inż. Wł. Witkowski | Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła | 1927 | 11 | 85 | |
| 58 | Inż. St. Felsz | Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową | 1927 | 11 | 88 | |
| 59 | (Redaktor) | Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” | 1927 | 11 | 90 | * |
| 60 | (Redaktor) | Praktyczne siedzenie | 1927 | 11 | 91 | * |
| 61 | A. Chmielewski | Niedomagania sygnałowe | 1927 | 11 | 91 | |
| 62 | (Redaktor) | Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich | 1927 | 11 | 92 | |
| 63 | Inż. St. Nehring | Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych | 1927 | 12 | 93 | * |
| 64 | Tomasz Jastrzębowski | O kolejach amerykańskich | 1927 | 12 | 96 | |
| 65 | (Redaktor) | Stal niklowa dla parowozów | 1927 | 12 | 98 | * |
| 66 | A. Chmielewski | Budy parowozowe | 1927 | 12 | 99 | |
| 67 | Masz. St. Spyl | Zwiększenie siły pociągowej parowozu | 1927 | 12 | 100 | |
| 68 | Masz. Jan Godlewski | Wymiary dysz | 1927 | 12 | 100 | |
| 69 | Inż. St. Felsz | Dobór parowozu przetokowego (przykład typowy) | 1928 | 1 | 1 | |
| 70 | (Redaktor) | Parowozy bezpaleniskowe | 1928 | 1 | 4 | * |
| 71 | A. Chmielewski | O odpowiedzialności maszynisty za obryzganie. | 1928 | 1 | 5 | |
| 72 | K | Cylindry parowozowe | 1928 | 1 | 6 | * |
| 73 | (Redaktor) | Rekordowe oszczędzanie paliwa na parowozie | 1928 | 1 | 7 | * |
| 74 | (Redaktor) | Ocena książki: Praktyczne wskazówki dla drużyn parowozowych. „Jak ustrzec się wypadku zepsucia parowozu." Opracował A. Grzesikowski | 1928 | 1 | 8 | |
| 75 | Inż. St. Nehring | Smoczki (inżektory), działające parą wysokoprężną | 1928 | 2 | 9 | * |
| 76 | A. Chmielewski | Normalizacja kluczy na parowozach | 1928 | 2 | 13 | |
| 77 | Masz. St. Godlewski | Oszczędne spalanie węgla na manewrach | 1928 | 2 | 14 | |
| 78 | K | Stulecie kolei Baltimore – Ohio | 1928 | 2 | 15 | * |
| 79 | (Redaktor) | Nowa książka – Zasady ruchu parowoz. – inż St. Langroda | 1928 | 2 | 16 | |
| 80 | (Redaktor) | Nowe pismo – Spawanie i cięcie metali | 1928 | 2 | 16 | |
| 81 | Inż. W. F. | Wyrównywanie ciśnienia po obu stronach tłoka przy jeździe bez pary (By pass) | 1928 | 3 | 17 | * |
| 82 | A. C. | W sprawie niedokładnego kursowania pociągów dalekobieżnych | 1928 | 3 | 20 | |
| 83 | Masz. Jan Godlewski | O odhamowaniu wagonów za pomocą powietrznych kurków spustowych | 1928 | 3 | 21 | |
| 84 | Br. Cieśliński | Jeszcze o dyszy parowozowej | 1928 | 3 | 22 | |
| 85 | Masz. Jan Godlewski | Kilka słów o hamulcu Kunze–Knorra | 1928 | 3 | 23 | |
| 86 | (Redaktor) | Obrazek zimowy | 1928 | 3 | 24 | |
| 87 | (Redaktor) | Humor kolejowy | 1928 | 3 | 24 | |
| 88 | Inż. St. Felsz | Niektóre zagadkowe wykolejenia parowozów na łukach | 1928 | 4 | 25 | * |
| 89 | A. Chmielewski | Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach | 1928 | 4 | 29 | |
| 90 | (Redaktor) | Dźwigi wagonowe | 1928 | 4 | 31 | * |
| 91 | Masz. Jan Godlewski | O nowszych polskich parowozach | 1928 | 4 | 31 | |
| 92 | Inż. St. Nehring | Smoczki (inżektory), L. F. działające parą wylotową | 1928 | 5 | 33 | * |
| 93 | Masz. z Krakowa | Pył węglowy jako materjał opałowy | 1928 | 5 | 38 | |
| 94 | (Redaktor) | Nowy parowóz turbinowy | 1928 | 5 | 38 | * |
| 95 | A. Chmielewski | Usterki na parowozach – gwizdki | 1928 | 5 | 40 | |
| 96 | Inż. Stanisław Felsz | Niebezpieczeństwo pożarów od parowozów i parników | 1928 | 6 | 41 | * |
| 97 | A. Chmielewski | Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach | 1928 | 6 | 44 | * |
| 98 | Br. Cieśliński | Ruszanie z miejsca | 1928 | 6 | 46 | |
| 99 | (Redaktor) | Poco dymić? | 1928 | 6 | 47 | * |
| 100 | (Redaktor) | Pociąg wśród powodzi | 1928 | 6 | 48 | * |
| 101 | A. Grzesikowski i S. F. | Pytania i odpowiedzi: z powodu książki A. Grzesikowskiego | 1928 | 6 | 48 | |
| 102 | S. K. | O pochodzeniu węgla kamiennego | 1928 | 7 | 49 | |
| 103 | Masz. St. Godlewski | Prawidłowe ustawienie dyszy i jej znacznie | 1928 | 7 | 52 | |
| 104 | Masz. Jan Godlewski | O prasach smarnych | 1928 | 7 | 53 | |
| 105 | A. Chmielewski | Posiłkowanie się smoczkiem L. F | 1928 | 7 | 53 | |
| 106 | (Redaktor) | Przejście korytarzowe w tendrze | 1928 | 7 | 55 | * |
| 107 | J. Okrzesik i S. F. | Pytania i odpowiedzi: zagadkowe wykolejenia | 1928 | 7 | 56 | |
| 108 | (Redaktor) | Nowa książka – Hamulec Hardy'ego – opisał inż. M. Filrgang | 1928 | 7 | 56 | |
| 109 | Inż. St. Felsz | Porcje zarzucanego węgla i jego spalanie | 1928 | 8 | 57 | |
| 110 | (Redaktor) | Parowóz typu Garrata | 1928 | 8 | 60 | * |
| 111 | K | Szybkość rekordowa amerykańskiego ekspresu | 1928 | 8 | 61 | |
| 112 | S. | Odlew ostojnicy parowozowej wraz z cylindrami | 1928 | 8 | 62 | * |
| 113 | A. Chmielewski | Kilka uwag o obsłudze parowozu | 1928 | 8 | 62 | |
| 114 | (Redaktor) | Ulatnianie się premji węglowych przez nieszczelne tłoki i suwaki | 1928 | 8 | 63 | |
| 115 | r. | Zawody ekspresu z samolotem | 1928 | 8 | 64 | * |
| 116 | Inż. St. Kruszewski | Szkolenie drużyn parowozowych | 1928 | 9 | 65 | |
| 117 | (Redaktor) | Bibljoteczka maszynisty parowozowego | 1928 | 9 | 76 | |
| 118 | Inż. L. Sowiński | Pompy wodne i podgrzewacze I | 1928 | 10 | 77 | * |
| 119 | Masz. St. Godlewski | Klapy popielnikowe | 1928 | 10 | 80 | |
| 120 | Masz. Jan Godlewski | O pęknięciach ram parowozów Ser. OS 24 | 1928 | 10 | 81 | * |
| 121 | K | Mechaniczne czyszczenie taboru kolejowego | 1928 | 10 | 82 | * |
| 122 | A. Chmielewski | Współudział drużyn konduktorskich w odhamowaniu pociągu osobowego na postoju | 1928 | 10 | 84 | |
| 123 | Inż. L. Sowiński | Pompy wodne i podgrzewacze II. | 1928 | 11 | 85 | * |
| 124 | S. | Pochodnie płomienne | 1928 | 11 | 88 | * |
| 125 | Masz. St. Godlewski | O hamowaniu pociągu | 1928 | 11 | 89 | |
| 126 | Inż. St. Kruszewski | Wrażenia z kolei Londyn – Północny Wschód (L. N. E. R.) | 1928 | 11 | 90 | * |
| 127 | Masz. Jan Godlewski | O piasecznicy parowozowej | 1928 | 11 | 92 | |
| 128 | M. T. i inż. St. Nehring | Pytania i odpowiedzi: wadliwe działanie inżektora | 1928 | 11 | 92 | |
| 129 | Inż. St. Felsz | Stosowanie wtórnego powietrza | 1928 | 12 | 93 | |
| 130 | Br. Cieśliński | Oszczędne smarowanie cylindrów i suwaków na parowozach | 1928 | 12 | 95 | |
| 131 | S. | Zderzenie parowozu z belką oporową | 1928 | 12 | 96 | * |
| 132 | K | Uplanowana katastrofa kolejowa | 1928 | 12 | 97 | * |
| 133 | (Redaktor) | Uderzenia w miejscach przesuwu kotła | 1928 | 12 | 98 | |
| 134 | S t. | Budka parowozu towarowego | 1928 | 12 | 98 | * |
| 135 | (Redaktor) | Poważna katastrofa kolejowa | 1928 | 12 | 99 | * |
| 136 | Kr. | Strzec się obręczy nieokrągłych! | 1928 | 12 | 100 |
|