401Da
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
401Da | |
401Da-216 na dworcu w Swarzędzu. | |
Przewoźnik | PKP, przemysł, SKPL, WKD, Rail Polska, wielu prywatnych przewoźników |
Oznaczenie przewoźnika | 401D, 401Da, SM31, SM32 |
Producent | Fablok |
Lata budowy | 1966-1979 |
Układ osi | C |
Rozstaw szyn | 1435 mm |
Masa służbowa | 40,5 t |
Nacisk osi na szyny | 13,5 t |
Rozstaw osi skrajnych | 4400 mm |
Średnica kół | 1100 mm |
Długość ze zderzakami | 10 140 mm |
Szerokość | 3190 mm |
Wysokość | 4078 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 60 km/h |
Maksymalna siła pociągowa | 55 kN (5500 kG) |
Typ silnika spalinowego | 12V1416A |
Moc znamionowa | 350 KM |
Zapas paliwa | 1810 kg |
Rodzaj przekładni | elektryczna |
System hamulca | pneumatyczny Oerlikon |
Sterowanie wielokrotne | brak |
System ogrzewania | brak |
401D, 401Da (typ fabryczny Ls350E, na PKP początkowo SM31, potem SM32) – spalinowa lokomotywa manewrowa polskiej produkcji. W latach 1966–1979 wyprodukowano 501 lokomotyw tego typu przez zakłady Fablok z Chrzanowa.