Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała | |
{{{nazwy_wcześniejsze}}} | |
Rok budowy | 1915 |
Cel budowy | Zaopatrywanie linii frontu |
Zleceniodawca budowy | Armia Niemiecka |
Data wpisu do rejestru zabytków | 1996 |
Rozstaw szyn | 750 mm |
Pierwotny rozstaw szyn | 600 mm |
Rok przekucia | 1954 |
Istniejące linie | {{{istniejące_linie}}} |
Długość czynnego odcinka | 49 km |
Długość całkowita istniejących szlaków | {{{długość_całkowita_istniejących_szlaków}}} |
Linie rozebrane | {{{linie_rozebrane}}} |
Długość zlikwidowanych linii | {{{długość_zlikwidowanych_linii}}} |
Stacje styczne z koleją normalnotorową | {{{stacje_styczne}}} |
Inne ważniejsze stacje | {{{inne_ważniejsze_stacje}}} |
* - Zlikwidowany w latach 20' odcinek do Żdżar | |
Operatorzy | |
Nazwa Operatora | Okres działalności |
Armia Niemiecka | 1917 - 1918 |
PKP | 1919 – 2001 |
FPKW | Od 2002
|
{{{6. operator}}} | {{{6_okres_działalności}}} |
' |
Kolej Wąskotorowa Rogów - Rawa - Biała, pot. Rogowska Kolej Wąskotorowa – pierwsza i jedyna kolej wąskotorowa muzealna w województwie łódzkim. Poprzednie nazwy to Rogow Feldbahn, Rogowska Kolej Dojazdowa i Rogowska Kolej Wąskotorowa. Używana obecnie nazwa funkcjonowała także w okresie międzywojennym.
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.