401Da

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
401Da
401Da-216 (2), Swarzędz, 2014-05-01.jpg
401Da-216 na dworcu w Swarzędzu.
Przewoźnik PKP, przemysł, SKPL, WKD, Rail Polska, wielu prywatnych przewoźników
Oznaczenie przewoźnika 401D, 401Da, SM31, SM32
Producent Fablok
Lata budowy 1966-1979
Układ osi C
Rozstaw szyn 1435 mm
Masa służbowa 40,5 t
Nacisk osi na szyny 13,5 t
Rozstaw osi skrajnych 4400 mm
Średnica kół 1100 mm
Długość ze zderzakami 10 140 mm
Szerokość 3190 mm
Wysokość 4078 mm
Prędkość konstrukcyjna 60 km/h
Maksymalna siła pociągowa 55 kN (5500 kG)
Typ silnika spalinowego 12V1416A
Moc znamionowa 350 KM
Zapas paliwa 1810 kg
Rodzaj przekładni elektryczna
System hamulca pneumatyczny Oerlikon
Sterowanie wielokrotne brak
System ogrzewania brak


401D, 401Da (typ fabryczny Ls350E, na PKP początkowo SM31, potem SM32) – spalinowa lokomotywa manewrowa polskiej produkcji. W latach 1966–1979 wyprodukowano 501 lokomotyw tego typu przez zakłady Fablok z Chrzanowa.



Typ / Numer fabryczny Rok produkcji Stan Rozstaw Typ silnika Oznaczenie Stacjonowanie Uwagi
WLp50/001 2001 Nieznany 600 mm SW-266/L1 Brak Huta Miedzi "Głogów I"
WLp50/001 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Krupiński" Pierwsza zbudowana lokomotywa tego typu
WLp50/002 2002 Nieznany 600 mm SW-266/L1 Brak Kopalnia Węgla Kamiennego "Pniówek" w Pawłowicach
WLp50/002 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Staszic"
WLp50/003 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 nieznane Kopalnia Węgla Kamiennego "Czeczott"
WLp50/003 2003 Nieznany 600 mm SW-266/L1 Brak Huta Miedzi "Głogów I"
WLp50/004 2004 Sprawna 600 mm SW-266/L1 Brak Kopalnia Soli "Kłodawa" Niebieskie malowanie.
WLp50/004 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Śląsk" (nowa)
WLp50/005 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Jan Kanty"
WLp50/006 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Bytom
WLp50/007 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Z.S.M.P." Żory
WLp50/008 1989 Sprawna 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Staszic"
WLp50/009 1990 Odstawiona 600 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Anna"
WLp50/01 2014 Sprawna 750 mm Nieznany WLP-50 MWM Brzesko
WLp50/010 1990 Nieznany 470 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum"
WLp50/011 1990 Nieznany 470 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum"
WLp50/012 1990 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Morcinek"
WLp50/013 1991 Nieznany 630 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Nowy Wirek"
WLp50/014 1991 Nieznany 600 mm SW-266/L1 b/d Zakłady Chemiczne “Alventa S.A.” w Alwerni
WLp50/015 1991 Odstawiona 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Czeczott"
WLp50/016 1991 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Morcinek"
WLp50/017 1991 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Julian"
WLp50/018 1991 Sprawna 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego Borynia-Zofiówka-Jastrzębie (Ruch Zofiówka)
WLp50/019 1991 Sprawna 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego Borynia-Zofiówka-Jastrzębie (Ruch Zofiówka)
WLp50/020 1991 Sprawna 600 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Brzeszcze"
WLp50/021 1991 Nieznany 600 mm SW-266/L1 b/d Zakłady Chemiczne “Alventa S.A.” w Alwerni
WLp50/031 1994 W trakcie remontu 785 mm B/d Wlp50-031 b/d Lokomotywa posiada instalację hamulca zespolonego oraz inną niż pozostałe lokomotywy tej serii przekładnię hydrauliczną. Posiada ona również sprężarkę tego samego typu co w lokomotywach Lxd2, Lyd2 i LDH45.
WLp50/032 1995 Nieznany 600 mm Nieznany b/d Zakłady Chemiczne w Alwerni
WLp50/Nieznany 2003 Nieznany 600 mm? SW-266/L1 b/d Huta Miedzi "Głogów" Lokomotywa ma inną skrzynię biegów, ponieważ odbiorcy zależało na większej sile pociągowej w przestawieniu na mniejszą prędkość maksymalną.