Archiwum:Plan schematyczny sieci GKW (1946): Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(+)
Linia 1: Linia 1:
 +
{{Teczka w archiwum
 +
|Tytuł teczki=
 +
|Data początkowa=
 +
|Data końcowa=
 +
|Sygnatura teczki=
 +
|Słowa kluczowe=
 +
}}
 
'''Plan szematyczny linii wąskotorowych w obrębie Wydziału Kolei Wąskotorowych Bytom''' z roku 1946. <br/>
 
'''Plan szematyczny linii wąskotorowych w obrębie Wydziału Kolei Wąskotorowych Bytom''' z roku 1946. <br/>
 
Dokument ukazuje układ sieci Górnośląskich Kolei Wąskotorowych na dzień 1 kwietnia 1946 wraz z podziałem na rejony. Można przypuszczać, że były to rejony obsługi trakcyjnej (tzn. przyporządkowanie obsługi poszczególnych linii danym lokomotywowniom). Na planie widać też kilka ciekawostek:  
 
Dokument ukazuje układ sieci Górnośląskich Kolei Wąskotorowych na dzień 1 kwietnia 1946 wraz z podziałem na rejony. Można przypuszczać, że były to rejony obsługi trakcyjnej (tzn. przyporządkowanie obsługi poszczególnych linii danym lokomotywowniom). Na planie widać też kilka ciekawostek:  
* nie istnieje linia z Rud w kierunku Raciborza. Linia ta została zdemontowana przez Armię Czerwoną w roku 1945, a jej odbudowa nastąpiła dopiero ''uzupełnić''
+
* nie istnieje linia z Rud w kierunku Raciborza. Linia ta została zdemontowana przez Armię Czerwoną w roku 1945, a jej odbudowa nastąpiła dopiero w roku 1950.
 
* W okolicy Gliwic widać stację i przystanek Szywałd. Dziś jest to dzielnica Gliwic znana jako Bojków. Zmiany nazwy dokonano jeszcze w roku 1946
 
* W okolicy Gliwic widać stację i przystanek Szywałd. Dziś jest to dzielnica Gliwic znana jako Bojków. Zmiany nazwy dokonano jeszcze w roku 1946
 
* Jedną z lokomotywowni widocznych na schemacie jest lokomotywownia Nowy Bytom (Nowy Bytom to dziś część Rudy Śląskiej). Jednostka ta zlikwidowana relatywnie wcześnie.
 
* Jedną z lokomotywowni widocznych na schemacie jest lokomotywownia Nowy Bytom (Nowy Bytom to dziś część Rudy Śląskiej). Jednostka ta zlikwidowana relatywnie wcześnie.
 +
* Widoczne są dwie równoległe linie biegnące z Bytomia Karbia Wąskotorowego do Bytomia Północnego po obu stronach linii normalnotorowej. Pozostałości tego osobliwego układu w okolicach stacji Bytom Północ można zobaczyć na tym oto dokumencie: [[Archiwum:Plan sytuacyjny bocznicy KWK Bytom|Plan sytuacyjny bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego Bytom z roku 1958]]
 +
* Próżno jeszcze na terenie Zabrza szukać stacji Zabrze Północne. W roku 1946 nazywała się ona jeszcze "Szczęście Ludwika", która to nazwa pochodziła od pobliskiej Kopalni Węgla Kamiennego ''Ludwik'' zwanej do roku 1945 ''Ludwigsglück'', czyli właśnie ''Szczęście Ludwika''
  
  
 
Skan został pobrany ze strony [http://bytom.eu bytom.eu] kilka lat temu i nie jest już tam dostępny.  
 
Skan został pobrany ze strony [http://bytom.eu bytom.eu] kilka lat temu i nie jest już tam dostępny.  
 +
 +
Opracowanie opisu: Paweł Niemczuk, Mariusz Senderowski
 +
  
 
[[Plik:Schemat-linii-gkw-1946.jpg|1000px|center]]
 
[[Plik:Schemat-linii-gkw-1946.jpg|1000px|center]]
  
 
[[Kategoria:Materiały w opracowaniu]]
 
[[Kategoria:Materiały w opracowaniu]]

Wersja z 02:06, 28 lut 2022

Plan schematyczny sieci GKW (1946)
Tytuł teczki
Data początkowa
Data końcowa
Sygnatura teczki
Słowa kluczowe

Plan szematyczny linii wąskotorowych w obrębie Wydziału Kolei Wąskotorowych Bytom z roku 1946.
Dokument ukazuje układ sieci Górnośląskich Kolei Wąskotorowych na dzień 1 kwietnia 1946 wraz z podziałem na rejony. Można przypuszczać, że były to rejony obsługi trakcyjnej (tzn. przyporządkowanie obsługi poszczególnych linii danym lokomotywowniom). Na planie widać też kilka ciekawostek:

  • nie istnieje linia z Rud w kierunku Raciborza. Linia ta została zdemontowana przez Armię Czerwoną w roku 1945, a jej odbudowa nastąpiła dopiero w roku 1950.
  • W okolicy Gliwic widać stację i przystanek Szywałd. Dziś jest to dzielnica Gliwic znana jako Bojków. Zmiany nazwy dokonano jeszcze w roku 1946
  • Jedną z lokomotywowni widocznych na schemacie jest lokomotywownia Nowy Bytom (Nowy Bytom to dziś część Rudy Śląskiej). Jednostka ta zlikwidowana relatywnie wcześnie.
  • Widoczne są dwie równoległe linie biegnące z Bytomia Karbia Wąskotorowego do Bytomia Północnego po obu stronach linii normalnotorowej. Pozostałości tego osobliwego układu w okolicach stacji Bytom Północ można zobaczyć na tym oto dokumencie: Plan sytuacyjny bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego Bytom z roku 1958
  • Próżno jeszcze na terenie Zabrza szukać stacji Zabrze Północne. W roku 1946 nazywała się ona jeszcze "Szczęście Ludwika", która to nazwa pochodziła od pobliskiej Kopalni Węgla Kamiennego Ludwik zwanej do roku 1945 Ludwigsglück, czyli właśnie Szczęście Ludwika


Skan został pobrany ze strony bytom.eu kilka lat temu i nie jest już tam dostępny.

Opracowanie opisu: Paweł Niemczuk, Mariusz Senderowski


Schemat-linii-gkw-1946.jpg