Bytom Wąskotorowy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (dr tech)
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 3: Linia 3:
 
|Ostatnia nazwa=Bytom Wąskotorowy
 
|Ostatnia nazwa=Bytom Wąskotorowy
 
|Ostatni rodzaj=przystanek osobowy
 
|Ostatni rodzaj=przystanek osobowy
|Rok utworzenia=1993
+
|Rok utworzenia=1975
 
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
 
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
 
|Lokalizacja=Bytom
 
|Lokalizacja=Bytom
|Współrzędne geograficzne=50°20′33″N 18°54′46″E
+
|Powiat=Bytom
 +
|Współrzędne geograficzne=50°20'33.3"N 18°54'50.7"E
 
|Peron=Tak
 
|Peron=Tak
 
|Nastawnia=nie ma i nie było
 
|Nastawnia=nie ma i nie było
 
|Budynek stacyjny=nie ma i nie było
 
|Budynek stacyjny=nie ma i nie było
|Opis zabudowań=Jeden jednokrawędziowy peron o nawierzchni ceglanej. Brak innych zabudowań. Przystanek jest de facto V peronem dworca w Bytomiu (wejście po schodach od ulicy Zabrzańskiej w Bytomiu)
+
|Lokomotywownia=nie ma i nie było
 +
|Opis zabudowań=Jeden jednokrawędziowy peron o nawierzchni z cegły klinkierowej. Brak innych zabudowań. Przystanek jest de facto V peronem dworca w Bytomiu (wejście po schodach od ulicy Zabrzańskiej w Bytomiu)
 
|Opis urządzeń zrk=Brak urządzeń zrk
 
|Opis urządzeń zrk=Brak urządzeń zrk
 
|Opis układu torowego=Jeden tor zakończony ślepo kilkadziesiąt metrów za peronem. Do roku 2002 tor biegł dalej do stacji Pole Północ
 
|Opis układu torowego=Jeden tor zakończony ślepo kilkadziesiąt metrów za peronem. Do roku 2002 tor biegł dalej do stacji Pole Północ
|Historia=Przystanek został utworzony w roku 1993 gdy rozpoczęły kursowanie sezonowe pociągi pasażerskie w relacji Bytom Wąskotorowy - Miasteczko Śląskie Wąskotorowe (później także: Richter - Miasteczko Śląskie Wąskotorowe)
+
|Historia=Przystanek najprawdopodobniej został utworzony w roku 1975 gdy po raz pierwszy rozpoczęły kursowanie sezonowe pociągi pasażerskie nad Zalew Nakło - Chechło (wówczas pociągi kończyły bieg na nieistniejącej dziś stacji Kowaliki).
|Nazwa={{Pw nazwa|Bytom Wąskotorowy|1993|nadal}}{{Pw nazwa}}
+
|Nazwa={{Pw nazwa|Bytom Wąskotorowy|1975|nadal}}
|Rodzaj={{Pw rodzaj|przystanek osobowy|1993|nadal}}
+
|Rodzaj={{Pw rodzaj|przystanek osobowy|1975|nadal}}
|Bocznice={{Pw bocznica}}
+
|Linia={{Pw linia|Bytom Karb Wąskotorowy - Pole Północne|b/d|1993|nadal}}
|Linia={{Pw linia|Bytom Karb Wąskotorowy - Pole Północne|b/d|1993|2002}}{{Pw linia|Bytom Karb Wąskotorowy - Bytom Wąskotorowy|b/d|2002|nadal}}
 
 
|Grafika=Bytom, GKW.jpg
 
|Grafika=Bytom, GKW.jpg
 
}}
 
}}
 +
[[Kategoria:Stacje, przystanki i posterunki Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]

Aktualna wersja na dzień 00:58, 16 lis 2019

przystanek osobowy Bytom Wąskotorowy

Stan: czynny

Bytom, GKW.jpg


Podstawowe informacje

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe

Miejscowość

Bytom

Powiat

Bytom

Współrzędne geograficzne

50°20'33.3"N 18°54'50.7"E

Rok utworzenia

1975



Infrastruktura

Peron

Tak

"Tak" is not in the list (TAK, NIE, b/d) of allowed values for the "Pw peron" property.

Nastawnia

nie ma i nie było

"nie ma i nie było" is not in the list (D, D/W, D/WW, I, X, b/d) of allowed values for the "Pw nastawnia" property.

Budynek stacyjny

nie ma i nie było

"nie ma i nie było" is not in the list (TAK, NIE, b/d) of allowed values for the "Pw budynek stacyjny" property.

Lokomotywownia

nie ma i nie było




Dane historyczne

Nazwa

Bytom Wąskotorowy 1975 - nadal

Rodzaj

przystanek osobowy 1975 - nadal


Określenie linii przebiegających przez posterunek, położenie posterunku linii oraz zakres lat

Bytom Karb Wąskotorowy - Pole Północne km b/d 1993 - nadal


Szczegółowy opis

Opis budynków i urządzeń

Jeden jednokrawędziowy peron o nawierzchni z cegły klinkierowej. Brak innych zabudowań. Przystanek jest de facto V peronem dworca w Bytomiu (wejście po schodach od ulicy Zabrzańskiej w Bytomiu)

Opis urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego

Brak urządzeń zrk

Opis układu torowego

Jeden tor zakończony ślepo kilkadziesiąt metrów za peronem. Do roku 2002 tor biegł dalej do stacji Pole Północ

Historia

Przystanek najprawdopodobniej został utworzony w roku 1975 gdy po raz pierwszy rozpoczęły kursowanie sezonowe pociągi pasażerskie nad Zalew Nakło - Chechło (wówczas pociągi kończyły bieg na nieistniejącej dziś stacji Kowaliki).

Położenie posterunku w terenie

Wczytywanie mapy…

Galeria

Zestawienie taboru

Uwaga: Zestawienie zawiera informacje na temat wszystkich pojazdów trakcyjnych, które kiedykolwiek stacjonowały na danej stacji, a których dane znajdują się w naszej bazie.

Dokumenty dotyczące posterunku znajdujące się w Archiwum Enkolu

Uwaga: Zestawienie zawiera listę dokumentów archiwalnych znajdujących się w Archiwum Enkolu wygenerowaną na podstawie słów kluczowych.
W Archiwum nie ma powiązanych dokumentów

Źródła