Dyskusja użytkownika:Bohun

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Cześć! Miło mi Cię powitać w gronie edytorów Enkolu. Pozwolę sobie na wstępie zamieścić garść informacji o tym, jak ten projekt działa. Otóż, przede wszystkim, nie ma tu redakcji i nikt nikomu nie mówi, co ma robić. Jeśli czujesz się mocny w spisach taboru i chesz się tym zajmować? Proszę bardzo. Wolisz pisać artykuły o urządzeniach srk? Nie widzę przeszkód. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby działać "wspólnie i w porozumieniu" z innymi edytorami, wzajemnie koordynować swoje działania. Ale, podkreślam, nie jest to obligatoryjne. Dalej - edytuj śmiało. Na prawdę bardzo trudno coś na poważnie zepsuć. Zawsze można cofnąć edycję i wrócić do punktu wyjścia. I na pewno nikt nie będzie się złościł i kołków na głowie ciosał, jak coś pójdzie nie tak, jak miało. Jeśli masz jakieś pytania, propozycje, uwagi - pisz śmiało. Na mojej stronie dyskusji, mailem (p kropka niemczuk małpa sgkw kropka eu) albo na naszym wewnętrznym forum. Jeśli masz doświadczenie w edytowaniu Wikipedii, to masz będziesz miał z górki - działamy w oparciu o to samo oprogramowanie, co Wikipedia, edytowanie artykułów zapewne nie jest dla Ciebie czarną magią. A jeśli nie masz, to się nie przejmuj - to nic trudnego. Godzina prób i będziesz wiedzieć, jak to działa. Co więcej - np. spisy taboru można edytować za pomocą formularza, nie ma konieczności "dłubania" w kodzie strony. No i to tyle tytułem wstępu. Dobrej nocy! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 02:53, 16 sty 2018 (UTC)

WLs40

Cześć! Na wstępie dzięki za uzupełnienie i korektę informacji w spisach taboru. Chciałbym tutaj powiedzieć kilka słów o przyjętych standardach nazywania stron poszczególnych typów lokomotyw i typów lokomotyw, jako, że niekoniecznie są one oczywiste.

  • W oznaczeniu typu "WLs40", czy "WLs75" druga litera to duże "L", a nie małe.
  • Przyjęliśmy określać wszystkie WLs40, WLs50, 2WLs50 jako lokomotywy typu WLs40, a dopiero w polu "Podtyp" doprecyzowywać, o jaki konkretnie typ chodzi - wynika to z ciągłej numeracji fabrycznej i minimalnych różnic konstrukcyjnych (np. inny rozstaw toru), które de facto nie uprawniają do uznania ich za osobne typy
  • Podstrony konkretnych lokomotyw nazywamy wg nastęującego schematu: typ/numer fabryczny, czyli np. WLs50-331 będzie miała stronę oznaczoną jako WLs40/331, a dalej w polu "podtyp" doprecyzowane, że to jest WLs50. Przestrzeganie przyjętej konwencji jest o tyle istotne, że dane z metryk pojazdów będą wkrótce (jak wstawię nowy szablon metryczki pojazdu na podstrony wszystkich WLs40 i pokrewnych) będą automatycznie przetwarzane w celu automatycznego generowania zestawienia (nie będzie już ręcznie wpisywanej i uzupełnianej tabelki). Dane będą też możliwe do przeszukiwania z użyciem wyszukiwarki, nad którą obecnie pracuję.


Ale, żebyś się nie martwił - to są totalne drobiazgi, a poprawienie tego to chwila moment. Zrobione. A przy okazji wyszła jedna ciekawostka - otóż jako WLs40/331 figurowała lokomotywka z dawnej kolei w Myślęcinku (acz z uwagą, że mogło chodzić o lokomotywę o numerze fabrycznym 911). Dzięki temu, że dodałeś informację o tym, że 331 stacjonuje w Żninie, okazało się, że lokomotywa z Myślęcinka faktycznie musiała być 911, a nie 331. No chyba, że numer fabryczny się powtarzał. Ale w wypadku tych lokomotyw pewności to już raczej nigdy nie będziemy mieli. To tyle na dziś. Dobrego wieczoru. Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 01:47, 19 sty 2018 (UTC)

Px48

Cześć. Na wstępie dzięki za dotychczasowe edycje - kolej to bardzo rozległa dziedzina i żeby ją porządnie opisać trzeba wielu osób. A nas wciąż jest bardzo niewielu. Każdy kolejny edytor jest ważny! Chciałbym Cię jednak prosić o to, abyś edytując zwracał nieco bardziej uwagę na staranność dokonywanych edycji - formatowanie tekstu, literówki, interpunkcję. Chciałbym też zauważyć, że kopiowanie artykułów z Wikipedii jest dozwolone, należy jednak zamieścić na dole strony informację o tym, że pochodzi on z Wikipedii. Jeśli tego nie zrobimy, to tak skopiowany artykuł narusza prawa autorskie. Ponadto kopiowanie artykułów z Wikipedii ma mocno ograniczony sens. Z założenia Enkol ma Wikipedię uzupełniać, a nie ją kopiować. A co do stworzonego przez Ciebie artykułu "Px48" to, niestety, nie nadaje się jeszcze do publikacji. Wymaga, jak napisałem wcześniej, poprawek redakcyjnych, interpunkcyjnych oraz dodania źródeł. Co prawda tu różnimy się od Wikipedii, bo nie wymagamy źródeł tak bezwzględnie, jak Wikipedia, niemniej jednak są one wskazane. Artykuły bez źródeł są, po prostu, mało wiarygodne. To tyle. Bardzo się będę cieszył jeśli napiszesz super porządny artykuł o Px-ach, postarasz się aby elegancko wyglądał, miał źródła, zdjęcia i tak dalej. I jeszcze jedno - jeśli zaczynasz pisać artykuł, ale nie dasz rady go skończyć "za jednym zamachem", to pracuj nad nim w swoim brudnopisie. I dopiero jak jest gotowy, to przenieś go do zasadniczej części Enkolu. Adres Twojego brudnopisu to: Użytkownik:Bohun/brudnopis. Dobrego wieczoru! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 01:12, 20 sty 2018 (UTC)

Dodawanie wpisów do katalogu artykułów prasowych

Cześć. Widzę, że zacząłeś dopisywać artykuły do katalogu. Super! Napisałem krótki poradnik, jak to robić. Znajdziesz go tutaj: Pomoc:Jak dodać artykuł do katalogu. Zasadniczo artykuł należy dodawać za pomocą przycisku "Dodaj artykuł", a nie edytując bezpośrednio kod karty katalogowej. Podobnie jeśli chcesz dodać metryczkę lokomotywy, to możesz zrobić to klikając pozycję "Dodaj lokomotywę" w menu pod szyną, naszym logo (czwarta pozycja od góry). To tyle na dziś. Dobrej nocy, pozdrawiam! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 02:35, 25 sty 2018 (UTC)

WLs40/50

Cześć. Tworzę metryki pojazdów na podstawie danych zawartych w tabelce na stronie WLs40. Niestety dane te są mało szczegółówe, ba, nieprecyzyjne. Zdaję sobie z tego sprawę. Chodzi jednak o to, żeby jak najszybciej wszystkie dane przenieść z tabelki na podstrony - jest to konieczne dla podjęcia dalszych prac przy spisach taboru (np. wdrożenia wyszukiwarki). Kilka lokomotyw dodał też jakiś użytkownik niezalogowany. Historię każdego hasła (metryczki) możesz prześledzić wchodząc na tę stronę (metryczkę) i klikając "pokaż historię". Liczę, że z czasem, m. in. dzięki systematycznej lekturze Światów Kolei, Kolei Małych i Duzych oraz Stalowych Szlaków uda się uzupełnić nasze spisy wuelesek. Liczę też, że znajdą się ludzie, którzy mają dane albo dostęp do nich i zechcą ewentualne błędy i nieścisłości poprawić. Dobrego wieczoru Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 21:18, 31 sty 2018 (UTC)