Dyskusja użytkownika:Sarna

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Witaj w gronie Enkolowców. Jest mi niezmiernie miło powitać Ciebie w naszym gronie. Mam równocześnie nadzieję, że będziesz, tak jak to zrobiłeś pierwszymi edycjami, dbał o aktualizację "wątków śląskich" a zwłaszcza "rudzkich" oraz tworzył nowe artykuły (vide. Przekładnia). Jacek Fink-Finowicki (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 23:46, 17 sie 2013 (CEST)

Redaktor

Na wstępie przyłączę się do powitania. Cieszę się, że do nas dołączyłeś i liczę na stałą współpracę :)

Ponadto, w związku z tym, że masz doświadczenie w edytowaniu Wikipedii i znasz się na rzeczy, nadaję Ci uprawnienia redaktora - Twoje edycje nie będą już wymagały przeglądania przez innych użytkowników, nie będziesz też musiał rozpoznawać kotków i piesków :) W razie pytań - śmiało pisz do Jacka, do mnie, 2xM, czy każdego innego aktywnego admina / redaktora. Pozdrawiam! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 14:06, 18 sie 2013 (CEST)

Oznaczenia taboru, przekładnia mechaniczna - czyli rediry

Witaj,

Oznaczenia taboru nie są regulowane wyłącznie przez Wm-11 więc artykuł Oznaczenia taboru kolejowego winien raczej zawierać podsumowanie systematyki oznaczeń z uwzględnieniem zmian w przepisach, a nie być wyłącznie przekierowaniem. Podobnie ma się kwestia przekładni mechanicznej... aż się prosi o opisanie różnic między przekładnią mechaniczną typy Mylius i typu Ganz wraz z podaniem przykładów.

Jacek Fink-Finowicki (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 04:24, 19 sie 2013 (CEST)

Przesyłanie plików

Cześć! Niektóre programy graficzne generują pliki, które formalnie mają format jpg lub png (i, jako takie powinny dać się załadować), niemniej jednak różnią się w swojej wewnętrznej strukturze nieco od w pełni standardowego png, czy jpg - i z takimi plikami jest problem. Spróbuj otworzyć swoje pliki używając innego programu graficznego (ja np. używam darmowego PhotoFiltre'a), zapisać i jeszcze raz przesłać. Jeśli to nie pomoże, to podeślij mi te pliki i zbadam sprawę. Ewentualnie rozważ konwersję na jpg. Pozdrawiam. Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 14:55, 31 sie 2013 (CEST)

No to podeślij na: pawel (maupa) ficinus (kropka) pl Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 16:06, 31 sie 2013 (CEST)

Usunąłem wskazane przez Ciebie pliki. Sądzę, że te błędy wynikają ze specyfiki hostingu, na którym teraz "wisi" Enkol. W niedługim czasie planujemy jednak przeprowadzkę na własny serwer i wtedy, jak sądzę, problemy się skończą. Pozdrawiam Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 10:59, 3 wrz 2013 (CEST)

Re: prawa autorskie

Cześć! Jeśli chodzi o mapy z lat 30, to uważam, że można je swobodnie reprodukować. Takoż można reprodukować rysunki taboru, mostów itd. Z resztą posiadamy w swoich zbiorach (na Karbiu) książki mostowe w/w obiektów - tam też są rysunki. A jako, że powstały one przed wydzieleniem PKP ze struktur Ministerstwa Kolejnictwa vel Transportu, to są dokumentami urzędowymi i, jako takie, należą do domeny publicznej. Co do schematów linii - taki już się znajduje w Archiwum Enkolu. Kolejny, pochodzący z dodatku do służbowego rozkładu jazdy z roku 1982 posiadam i wkrótce wrzucę - nie wiem, czy ma sens wrzucanie kolejnych. Nie tyle obawiam się tu spraw związanych z naruszeniem praw autorskich, co raczej tego, że Krzystof Soida (który czasem tu zagląda) mógłby poczuć się dotknięty. Ewentualnie napisz mi, co chciałbyś opublikować, a ja się z Krzysztofem skontaktuję i spytam, czy się zgadza. Jeśli chodzi o spis taboru, to posiadam spis z Soidy przeklepany do Excella oraz Accessa uzupełniony o dane z innych źródeł. Obejmuje on łącznie około 6000 wagonów. Ręczne przeklepywanie spisu z Soidy przez Ciebie nie ma sensu - ktoś (tzn. ja) już dawno tę pracę wykonał :) Spis także jest przewidziany do publikacji w Archiwum Enkolu. Przez ostatnie 2 lata nie miałem czasu na takie zabawy (praca, własna firma itd.) - sądzę jednak, że teraz będę miał więcej czasu na dopieszczanie Enkolu i publikację posiadanych materiałów. W pierwszej kolejności zajmę się jednak sprawami technicznymi, tj. przeniesieniem Enkolu na nowy serwer oraz aktualizacją oprogramowania. To, którego używamy teraz jest już mocno przestarzałe. Podsumowując - działaj w sprawie Rud, a jak art będzie gotowy, to podorzucam to, co mam w swoich zbiorach. Pozdrawiam.


PS
Rzuć okiem na to, co swego czasu zacząłem tworzyć w Wiki. Związane z opracowywanym przez Ciebie tematem: pl:Wikipedysta:Pawel Niemczuk/brudnopis2


Przy okazji, jak widzisz, działają linki interwiki - można linkować do polskiej i niemieckiej wikipedii. Do włoskiej chyba też, ale w tej chwili nie mam pewności, czy to ostatnie interwiki działa na 100 procent dobrze.

Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 01:19, 5 wrz 2013 (CEST)

A no fakt - o bocznicach dawnej kolei Gliwice Trynek - Rudy - Racibórz, które nie dotrwały końca wojny nie pomyślałem. zamiast publikować schemat linii można by na przykład zrobić schemat w postaci szablonu. Myślę więc sobie, że i jedno, i drugie byłoby ok. Niewątpliwie reprodukcja mapy będzie ciekawa, zaś szablon z "koralikami" będzie bardziej przejrzysty. Tu jedna uwaga natury technicznej - szablon "Linia kolejowa" z Wikipedii nie działa na Enkolu. Albo działa tylko częściowo. Można to jednak obejść w ten sposób: robisz szablon z "koralikami" w brudnopisie w Wikipedii, następnie korzystasz z narzędzia do rozwijania szablonów, kod wynikowy (zdekodowany szablon) kopiujesz i wklejasz na Enkol - albo bezpośrednio do artykułu (nieczytelne i potwornie rozpychające art), albo tworzysz na podstawie przekopiowane kodu nowy szablon i to właśnie jego wywołanie wklejasz do artu (spotkałem się z takim rozwiązaniem na kilku niepublicznych wiki oraz na en-wiki).

Administrator

I jeszcze jedno - widzę, że się na poważnie zabrałeś do edytowania. Wiesz co i jak robić. Żeby nie utrudniać Ci życia (albo żeby je ułatwić, hehe) nadaję Ci uprawnienia administratora. Będziesz mógł teraz m. in. swobodnie usuwać zbędne pliki, czy arty. Będziesz też miał trochę innych uprawnień - sam się zorientujesz, jakich. Zwracam jednak uwagę na to, żebyś używał narzędzi administratorskich z uwagą i ostrożnie - odwrócenie skutków użycia niektórych z nich jest trudne - może wymagać ingerencji bezpośrednio w bazę danych lub wręcz odtwarzania jej z kopii zapasowej. Powodzenia, Panie Adminie :) Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 01:23, 5 wrz 2013 (CEST)