Edytujesz Kolej Cukrowni Borowiczki
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 2: | Linia 2: | ||
|nazwa_kolei = Kolej Cukrowni Borowiczki | |nazwa_kolei = Kolej Cukrowni Borowiczki | ||
|nazwy_wcześniejsze = | |nazwy_wcześniejsze = | ||
− | |grafika = [[Plik:Borowiczki.jpg|300px|thumb]] | + | |grafika = [[Plik:Borowiczki.jpg|300px|thumb]] |
|rok_budowy = 1921-22 | |rok_budowy = 1921-22 | ||
|cel_budowy = kolej cukrownicza | |cel_budowy = kolej cukrownicza | ||
Linia 50: | Linia 50: | ||
== Tabor == | == Tabor == | ||
Według "Spisu Cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej" z 1926 roku cukrownia posiadała: | Według "Spisu Cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej" z 1926 roku cukrownia posiadała: | ||
− | * 3 parowozy o mocy 60 KM | + | * 3 parowozy o mocy 60 KM, |
* 2 parowozy o mocy 90 KM, | * 2 parowozy o mocy 90 KM, | ||
* 106 wagonów węglarek o ładowności 5 t (prawdopodobnie typu ''Brigadewagen''); | * 106 wagonów węglarek o ładowności 5 t (prawdopodobnie typu ''Brigadewagen''); | ||
Linia 68: | Linia 68: | ||
Do połowy lar '50 liczba węglarek o ładowności 5 t. wzrosła do 174. | Do połowy lar '50 liczba węglarek o ładowności 5 t. wzrosła do 174. | ||
− | |||
− | |||
W 1954 przybył z Wrzesińsko-Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej parowóz HF 2818 (Tx1-330) | W 1954 przybył z Wrzesińsko-Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej parowóz HF 2818 (Tx1-330) | ||
Linia 75: | Linia 73: | ||
== Epilog == | == Epilog == | ||
− | Kolejkę zamknięto i | + | Kolejkę zamknięto i rozebrajp w 1971 roku. Z infrastruktury zachowały się fragmenty nasypów oraz most w Borowiczkach. |
== Źródła == | == Źródła == | ||
Linia 82: | Linia 80: | ||
* [http://galeria.plock24.pl/search-thumbnails-waskiej.html Płock - Fotogaleria miasta Płocka] | * [http://galeria.plock24.pl/search-thumbnails-waskiej.html Płock - Fotogaleria miasta Płocka] | ||
* [http://files.musicologytoday.hist.pl/files/Notatki_Plockie/Notatki_Plockie-r1978-t23-n3_%2896%29/Notatki_Plockie-r1978-t23-n3_%2896%29-s3-22/Notatki_Plockie-r1978-t23-n3_%2896%29-s3-22.pdf Modesta Malinowska:''75 lat Cukrowni „Borowiczki" 1900-1975'', "Notatki Płockie", t. 23, 1978, z. 3 (96), s. 3-22.] | * [http://files.musicologytoday.hist.pl/files/Notatki_Plockie/Notatki_Plockie-r1978-t23-n3_%2896%29/Notatki_Plockie-r1978-t23-n3_%2896%29-s3-22/Notatki_Plockie-r1978-t23-n3_%2896%29-s3-22.pdf Modesta Malinowska:''75 lat Cukrowni „Borowiczki" 1900-1975'', "Notatki Płockie", t. 23, 1978, z. 3 (96), s. 3-22.] | ||
− | |||
* cdn... | * cdn... | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]] | [[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]] | ||
[[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]] | [[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]] | ||
[[Kategoria:Nieistniejące linie kolejowe]] | [[Kategoria:Nieistniejące linie kolejowe]] | ||
− |