Edytujesz Kolej Cukrowni Borowiczki

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 2: Linia 2:
 
|nazwa_kolei                                                      = Kolej Cukrowni Borowiczki
 
|nazwa_kolei                                                      = Kolej Cukrowni Borowiczki
 
|nazwy_wcześniejsze                                              =  
 
|nazwy_wcześniejsze                                              =  
|grafika                                                          = [[Plik:Borowiczki.jpg|300px|thumb]] Kolejka Cukrowni Borowiczki na mapach z lat 30 XX w.
+
|grafika                                                          = [[Plik:Borowiczki.jpg|300px|thumb]]
 
|rok_budowy                                                      = 1921-22
 
|rok_budowy                                                      = 1921-22
 
|cel_budowy                                                      = kolej cukrownicza
 
|cel_budowy                                                      = kolej cukrownicza
Linia 50: Linia 50:
 
== Tabor ==
 
== Tabor ==
 
Według "Spisu Cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej" z 1926 roku cukrownia posiadała:  
 
Według "Spisu Cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej" z 1926 roku cukrownia posiadała:  
*  3 parowozy o mocy 60 KM (prawdopodobnie typu ''[[Brigadelokomotive]]''),  
+
*  3 parowozy o mocy 60 KM,  
 
*  2 parowozy o mocy 90 KM,
 
*  2 parowozy o mocy 90 KM,
 
* 106 wagonów węglarek o ładowności 5 t (prawdopodobnie typu ''Brigadewagen'');
 
* 106 wagonów węglarek o ładowności 5 t (prawdopodobnie typu ''Brigadewagen'');
Linia 68: Linia 68:
  
 
Do połowy lar '50 liczba węglarek o ładowności 5 t. wzrosła do 174.
 
Do połowy lar '50 liczba węglarek o ładowności 5 t. wzrosła do 174.
 
"W 1960 r. tabor kolejki cukrowni Borowiczki składał się z 12 parowozów, 3 lokomotyw spalinowych, 2 wagonów osobowych i 220 wagonów towarowych różnych typów i o różnej nośności."<ref>[http://www.bc.pollub.pl/dlibra/docmetadata?id=356 Bogdan Pokropiński: ''Kolejki wąskotorowe Mazowsza'', "Inżynierowie polscy w XIX i XX wieku. Tradycje i wyzwania, tom IV"]</ref>
 
  
 
W 1954 przybył z Wrzesińsko-Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej parowóz HF 2818 (Tx1-330)
 
W 1954 przybył z Wrzesińsko-Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej parowóz HF 2818 (Tx1-330)
Linia 75: Linia 73:
  
 
== Epilog ==
 
== Epilog ==
Kolejkę zamknięto i rozebrano w 1971 roku. Z infrastruktury zachowały się fragmenty nasypów oraz most w Borowiczkach.
+
Kolejkę zamknięto i rozebrajp w 1971 roku. Z infrastruktury zachowały się fragmenty nasypów oraz most w Borowiczkach.
  
 
== Źródła ==
 
== Źródła ==
Linia 85: Linia 83:
 
* cdn...
 
* cdn...
  
==Przypisy==
 
<references/>
 
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
 
[[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]]
 
[[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]]
 
[[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]]
 
[[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]]
 
[[Kategoria:Nieistniejące linie kolejowe]]
 
[[Kategoria:Nieistniejące linie kolejowe]]
[[Kategoria:Wąskotorowe_koleje_przemysłowe]]
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)