Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała

Z Enkol
Wersja z dnia 00:56, 11 cze 2011 autorstwa Ptr (dyskusja | edycje) (początek)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała
{{{nazwy_wcześniejsze}}}
Rok budowy 1915
Cel budowy Zaopatrywanie linii frontu
Zleceniodawca budowy Armia Niemiecka
Data wpisu do rejestru zabytków 1996
Rozstaw szyn 750 mm
Pierwotny rozstaw szyn 600 mm
Rok przekucia 1954
Istniejące linie {{{istniejące_linie}}}
Długość czynnego odcinka 49 km
Długość całkowita istniejących szlaków {{{długość_całkowita_istniejących_szlaków}}}
Linie rozebrane {{{linie_rozebrane}}}
Długość zlikwidowanych linii {{{długość_zlikwidowanych_linii}}}
Stacje styczne z koleją normalnotorową {{{stacje_styczne}}}
Inne ważniejsze stacje {{{inne_ważniejsze_stacje}}}
* - Zlikwidowany w latach 20' odcinek do Żdżar
Operatorzy
Nazwa Operatora Okres działalności
Armia Niemiecka 1917 - 1918
PKP 1919 – 2001
FPKW Od 2002


{{{6. operator}}} {{{6_okres_działalności}}}
'

Kolej Wąskotorowa Rogów - Rawa - Biała, pot. Rogowska Kolej Wąskotorowa – pierwsza i jedyna kolej wąskotorowa muzealna w województwie łódzkim. Poprzednie nazwy to Rogow Feldbahn, Rogowska Kolej Dojazdowa i Rogowska Kolej Wąskotorowa. Używana obecnie nazwa funkcjonowała także w okresie międzywojennym.


Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.