Ls800: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Nowy)
 
(Rozbudowa)
Linia 28: Linia 28:
 
}}
 
}}
 
{{rozbuduj}}
 
{{rozbuduj}}
 +
 +
'''Ls800''' (SM42)<ref>Oznaczenie nadane na PKP</ref> - Lokomotywa zaprojektowana do obsługi ciężkich prac manewrowych, a także do prowadzenia lekkich pociągów towarowych.
 +
 +
== Historia ==
 +
Projekt lokomotywy zrodził się na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku, w Centralnym Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Taboru Kolejowego w Poznaniu, przy współpracy z Centralnym Biurem Konstrukcyjnym Silników Spalinowych w Warszawie. W głównym zamierzeniu lokomotywy te miały zastąpić parowozy w ruchu manewrowym, jednak używano je również do prowadzenia lekkich pociągów towarowych i osobowych na szlakach niezelektryfikowanych.
 +
 +
== Budowa lokomotywy ==
 +
 +
(...)

Wersja z 00:10, 15 mar 2015

Ls800 (SM42)
SM42-2355 Lotos kolej.JPG
Lokomotywa Ls800
Przewoźnik przemysł, PKP
Oznaczenie przewoźnika Ls800, SM42
Producent Fablok Chrzanów
Lata budowy 1965-1992
Układ osi Bo'Bo'
Rozstaw szyn 1435 mm
Masa służbowa 70000 kg
Nacisk osi na szyny 175 kN
Rozstaw osi skrajnych 10100 mm
Średnica kół 1100 mm
Długość ze zderzakami 14240 mm
Szerokość 3173 mm
Wysokość 4400 mm
Prędkość konstrukcyjna 90 km/h
Maksymalna siła pociągowa 228 kN
Typ silnika spalinowego a8C22
Moc znamionowa 588 kW (800 KM)
Zapas paliwa 2840 l
Rodzaj przekładni elektryczna
System hamulca Oerlikon
Sterowanie wielokrotne jest
System ogrzewania brak


Ls800 (SM42)[1] - Lokomotywa zaprojektowana do obsługi ciężkich prac manewrowych, a także do prowadzenia lekkich pociągów towarowych.

Historia

Projekt lokomotywy zrodził się na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku, w Centralnym Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Taboru Kolejowego w Poznaniu, przy współpracy z Centralnym Biurem Konstrukcyjnym Silników Spalinowych w Warszawie. W głównym zamierzeniu lokomotywy te miały zastąpić parowozy w ruchu manewrowym, jednak używano je również do prowadzenia lekkich pociągów towarowych i osobowych na szlakach niezelektryfikowanych.

Budowa lokomotywy

(...)

  1. Oznaczenie nadane na PKP