Myślęcińska Kolej Parkowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(→‎Historia: zdjęcia)
m (→‎Tabor: drobne techniczne, literówka)
Linia 46: Linia 46:
 
== Tabor ==
 
== Tabor ==
 
Tabor Myślęcińskiej Kolei Parkowej stanowiły
 
Tabor Myślęcińskiej Kolei Parkowej stanowiły
* dwie lokomotywy [[WLs40]], pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych: [[WLS40-1409]] (oznaczona nr 1) i [[WLS40-311]] (oznaczona nr 2, wg. innych źródeł chodzi o nr fabryczny 911)  
+
* dwie lokomotywy [[WLs40]], pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych: [[WLs40/1409|WLs40-1409]] (oznaczona nr 1) i [[WLs40/311|WLs40-311]] (oznaczona nr 2, wg. innych źródeł chodzi o nr fabryczny 911)  
 
* trzy wagony letniaki otwarte, pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
 
* trzy wagony letniaki otwarte, pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
 
* dwa wagony letniaki zamknięte, pozyskane ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
 
* dwa wagony letniaki zamknięte, pozyskane ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
 
* jeden wagon zimowy [[Bxhi]], pozyskany ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
 
* jeden wagon zimowy [[Bxhi]], pozyskany ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
* jedna platforma dwuosioa pozyskany z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
+
* jedna platforma dwuosiowa pozyskany z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
 
*  [[MBxc1-42]] był wypożyczony od Muzeum Kolejnictwa, lecz nigdy fizycznie nie trafił na kolejkę, a próby naprawy nie zostały zakończone. <ref> (http://parowozowniajarocin.pl/?p=2188). </ref>
 
*  [[MBxc1-42]] był wypożyczony od Muzeum Kolejnictwa, lecz nigdy fizycznie nie trafił na kolejkę, a próby naprawy nie zostały zakończone. <ref> (http://parowozowniajarocin.pl/?p=2188). </ref>
  

Wersja z 02:13, 30 paź 2014

Myślęcińska Kolej Parkowa
'
Rok budowy 1996
Cel budowy Kolej parkowa
Rok rozbiórki 2013
Rozstaw szyn 600 mm




Długość zlikwidowanych linii 3,5 km
Stacje styczne z koleją normalnotorową Bydgoszcz Las Gdański (z tramwajami)
'
Operatorzy
Nazwa Operatora Okres działalności
Myślęcińska Kolej Parkowa 1996 - 2011



'

Myślęcińska Kolej Parkowa - kolej parkowa w Bydgoszczy. W latach 1996-2011 była atrakcją turystyczną Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku w Myślęcinku.

Historia

Kolej wąskotorowa w Myślęcinku powstała w 1996 roku . Jej infrastruktura kolejowa została zbudowana z elementów po zlikwidowanych Bydgoskich Kolejach Dojazdowych oraz w mniejszym stopniu z materiałów pozyskanych ze Żnińskiej Kolei Powiatowej. Początkowo pociągi Myślęcińskiej Kolei Parkowej kursowały na trasie Bydgoszcz Las Gdański - Bydgoszcz Myślęcinek. W 2001 roku linię przedłużono o ok. 1,4 km do stacji Zacisze, trasa liczyła 3,5 km. 8 września 2011 roku spaliła się lokomotywownia wraz ze znajdującymi się w niej pojazdami. W związku z utratą taboru kolejowego przez Myślęcińską Kolej Parkową ruch na linii został wstrzymany. 29 września 2011 roku właściciele linii podjęli decyzję o jej likwidacji. Jesienią 2013 linia została fizycznie zlikwidowana.

Tabor

Tabor Myślęcińskiej Kolei Parkowej stanowiły

  • dwie lokomotywy WLs40, pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych: WLs40-1409 (oznaczona nr 1) i WLs40-311 (oznaczona nr 2, wg. innych źródeł chodzi o nr fabryczny 911)
  • trzy wagony letniaki otwarte, pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
  • dwa wagony letniaki zamknięte, pozyskane ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
  • jeden wagon zimowy Bxhi, pozyskany ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
  • jedna platforma dwuosiowa pozyskany z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
  • MBxc1-42 był wypożyczony od Muzeum Kolejnictwa, lecz nigdy fizycznie nie trafił na kolejkę, a próby naprawy nie zostały zakończone. [1]

Przypisy

Linki zewnętrzne