Posterunek ruchu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (dr red)
 
Linia 4: Linia 4:
 
Ze względu na pełnione funkcje posterunki ruchu dzieli się na:  
 
Ze względu na pełnione funkcje posterunki ruchu dzieli się na:  
 
* [[posterunek następczy|posterunki następcze]], czyli służące do regulacji następstwa jazdy [[pociąg]]ów
 
* [[posterunek następczy|posterunki następcze]], czyli służące do regulacji następstwa jazdy [[pociąg]]ów
* [[posterunek osłonny|posterunki osłonne]], czyli posterunki urządzane na [[szlak]]u w celu osłony m. in. skrzyżowania w jednym poziomie dwóch [[linia kolejowa|linii kolejowych]], [[splot torów|splotu torów]] itp<ref>§3 pkt. 3, 4 i 5 - ''Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji'', (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)</ref>.
+
* [[posterunek osłonny|posterunki osłonne]], czyli posterunki urządzane na [[szlak]]u w celu osłony m. in. skrzyżowania w jednym poziomie dwóch [[linia kolejowa|linii kolejowych]], [[splot torów|splotu torów]] itp<ref>§3 pkt. 3, 4 i 5 <small>(pkt. 5 uchylony)</small> - ''Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji'', (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)</ref>.
  
 
{{Przypisy}}
 
{{Przypisy}}

Aktualna wersja na dzień 12:53, 31 mar 2012

Posterunek ruchu - punkt eksploatacyjny na sieci kolejowej, którego zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego i sprawnego prowadzenia ruchu kolejowego.

Podział posterunków ruchu[edytuj]

Ze względu na pełnione funkcje posterunki ruchu dzieli się na:

Przypisy

  1. §3 pkt. 3, 4 i 5 (pkt. 5 uchylony) - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)