Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(plus foto)
(lepsze zdjęcie i drobne)
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
 +
|Stan=Sprawna
 +
|Producent=FAUR
 
|Typ=L45H
 
|Typ=L45H
 
|Numer=24327
 
|Numer=24327
|Grafika=Lxd2-hp-11-08-1.jpg
 
|Opis grafiki=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej
 
 
|Rok produkcji=1981
 
|Rok produkcji=1981
|Stan=Sprawna
+
|Ostatnie oznaczenie=PKW-Lxd2-11
|Ostatnie oznaczenie=PKW-Lxd2-10
 
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
|Ostatnie stacjonowanie=Chorzów
+
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
|Ostatni typ silnika=Wola 71H12A
+
|Ostatnie stacjonowanie=MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf
|Kolej=Parkowa Kolej Wąskotorowa w Parku Śląskim w Chorzowie
+
|Ostatni kraj=Niemcy
|Użytkownik=Eurolok
+
|Uwagi=Bordowa z żółtym pasem
|Właściciel=Eurolok
+
|Opis=* W październiku 2019 lokomotywa została przewieziona do firmy Malowa w miejscowości Benndorf w landzie Saksonia - Anhalt w Niemczech<ref>[https://bimmelbahn-forum.de/forum/index.php?thread%2F14291-malowa-neuer-arbeitsvorrat-an-lxd2%2F&pageNo=1 Fotorelacja na stronie Bimmelbahn-Forum]</ref>
|Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
+
* Po wstrzymaniu ruchu na kolei parkowej lokomotywa została ponownie przewieziona do Rud
 +
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
  
 
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
 
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
 
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna.
 
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna.
  
Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.
+
Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie była eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.
 +
*Wg <ref>[https://www.youtube.com/watch?v=nrL-EP7zLXk Materiał Kolejwizji na temat naprawy tej lokomotywy 13:40]</ref> lokomotywa po remoncie w zakładzie MaLoWa ma trafić na kolej na wyspie St Kitts na Karaibach.
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|2014}}{{Lw stacjonowanie|Chorzów|2014|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|b/d|2019}}{{Lw stacjonowanie|MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf|2019|nadal}}{{Lw stacjonowanie|St Kitts|b/d|b/d}}
 +
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-11|1981|2014}}{{Lw oznaczenie|PKW-Lxd2-11|2014|nadal}}
 +
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
 +
|Grafika=Kolej parkowa w Parku Śląskim Lxd2.JPG
 +
|Opis grafiki=2014
 
|Foto1=Lxd2-hp-11-08.jpg
 
|Foto1=Lxd2-hp-11-08.jpg
 
|Opis1=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej
 
|Opis1=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
+
|Foto2=Lxd2-hp-11-08-1.jpg
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-10|1981|2014}}{{Lw oznaczenie|PKW-Lxd2-10|2014|nadal}}
+
|Opis2=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|2014}}{{Lw stacjonowanie|Chorzów|2014|nadal}}
 
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 15:40, 22 sie 2021


<<< L45H

L45H 24327

Stan: sprawna

Kolej parkowa w Parku Śląskim Lxd2.JPG

2014

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

PKW-Lxd2-11

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf

Kraj stacjonowania

Niemcy

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - 2014
Chorzów 2014 - b/d
Rudy b/d - 2019
MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf 2019 - nadal
St Kitts b/d - b/d

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-11 1981 - 2014
PKW-Lxd2-11 2014 - nadal

Dodatkowe informacje

Bordowa z żółtym pasem

Szczegółowy opis i uwagi

  • W październiku 2019 lokomotywa została przewieziona do firmy Malowa w miejscowości Benndorf w landzie Saksonia - Anhalt w Niemczech[1]
  • Po wstrzymaniu ruchu na kolei parkowej lokomotywa została ponownie przewieziona do Rud
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna. Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie była eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.
  • Wg [2] lokomotywa po remoncie w zakładzie MaLoWa ma trafić na kolej na wyspie St Kitts na Karaibach.

Galeria