Tabor:Lw-00250: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (dr red)
 
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Przebieg służby Infobox
+
{{Lw metryka pojazdu
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[L45H]]
+
|Stan=Odstawiona
|numer_seryjny_pojazdu    = 24511
+
|Producent=FAUR
|grafika                  = [[Plik:Lxd2-375-wmbkarb.jpg|290px]]
+
|Typ=L45H
|rok_produkcji            = 1982
+
|Numer=24511
|stan                    = w trakcie remontu
+
|Rok produkcji=1982
|rok_odstawienia          =
+
|Rok odstawienia=1995
|rok_złomowania          =
+
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-375
|obecne_oznaczenie        = [[Lxd2]]-375
+
|Ostatni rozstaw=785 mm
|obecne_stacjonowanie    = [[Bytom Karb Wąskotorowy]]
+
|Ostatni typ silnika=Maybach MB 836 Bb
|typ_silnika              = Maybach
+
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
+
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
|2_rozstaw                =
+
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia
|2_rozstaw_rok            =
+
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
|3_rozstaw                =
+
|Opis=* W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji [[Dyrekcja Kolei Dojazdowych|Dyrekcji Kolei Dojazdowych]] maszyna pozostała własnością [[Polskie Koleje Państwowe|Polskich Kolei Państwowych]]. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania.
|3_rozstaw_rok            =
+
* Wg informacji zawartych w "Stalowych Szlakach" nr 1/1991 w roku 1991 tabliczkę fabryczną z numerem fabrycznym 24511 można było znaleźć też na lokomotywie Lxd2-252 stacjonującej wówczas w Sompolnie. Podmiana tablicy miała miejsce, jak można przypuszczać, podczas naprawy lokomotywy w ZNTK<ref>[[Biblioteka:A-04479]]</ref>
|4_rozstaw                =
+
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1982|1995}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1995|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}}
|4_rozstaw_rok            =
+
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-375|1982|nadal}}
|5_rozstaw                =
+
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1982|nadal}}
|5_rozstaw_rok            =
+
|Grafika=Lxd2-375-wmbkarb.jpg
|1_stacjonowanie          = Bytom Karb Wąskotorowy
+
|Opis grafiki=Lxd2-375 na torach trakcyjnych stacji Bytom Karb Wąskotorowy
|1_okres_stacjonowania    = 1982 - 1995
 
|2_stacjonowanie          = Bytom Rozbark
 
|2_okres_stacjonowania    = 1995 - 2009
 
|3_stacjonowanie          = Bytom Karb Wąskotorowy
 
|3_okres_stacjonowania    = 21.11.2009 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref>
 
 
 
|4_stacjonowanie          =
 
|4_okres_stacjonowania    =
 
|5_stacjonowanie          =
 
|5_okres_stacjonowania    =
 
|6_stacjonowanie          =
 
|6_okres_stacjonowania    =
 
|7_stacjonowanie          =
 
|7_okres_stacjonowania    =
 
|8_stacjonowanie          =
 
|8_okres_stacjonowania    =
 
|9_stacjonowanie          =
 
|9_okres_stacjonowania    =
 
|10_stacjonowanie        =
 
|10_okres_stacjonowania  =
 
|1_oznaczenie            = Lxd2-375
 
|1_rok                    = 1982
 
|2_oznaczenie            =
 
|2_rok                    =  
 
|3_oznaczenie            =
 
|3_rok                    =
 
|4_oznaczenie            =
 
|4_rok                    =
 
|5_oznaczenie            =
 
|5_rok                    =
 
|6_oznaczenie            =
 
|6_rok                    =
 
|7_oznaczenie            =
 
|7_rok                    =
 
|8_oznaczenie            =
 
|8_rok                    =
 
|9_oznaczenie            =
 
|9_rok                    =
 
|10_oznaczenie            =
 
|10_rok                  =
 
|uwagi                    =
 
 
}}
 
}}
 
W latach 1982 - 1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na terenie warsztatów naprawczych na Rozbarku. Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych maszyna pozostała własnością Polskich Kolei Państwowych (Zakładu Gospodarownia Nieruchomościami w Katowicach). W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe. W listopadzie 2009 dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytom została przetransportowana spowrotem do WMD Bytom Karb. Obecnie przechodzi naprawę mającą na celu przywrócenie jej do ruchu. Dnia 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia do rezerwy w roku 1995.
 
 
{{Clear}}
 
<br><br><br>
 
{{Powrót}}
 
 
 
 
 
{{Przypisy}}
 
[[Kategoria:L45H]]
 
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]
 

Aktualna wersja na dzień 01:37, 18 sie 2019


<<< L45H

L45H 24511

Stan: odstawiona

Lxd2-375-wmbkarb.jpg

Lxd2-375 na torach trakcyjnych stacji Bytom Karb Wąskotorowy

Rok produkcji

1982

Producent

FAUR

Stan

Odstawiona

Rok odstawienia

1995

Aktualne oznaczenie

Lxd2-375

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Bytom Karb Wąskotorowy

Kraj stacjonowania

Aktualny typ silnika

Maybach MB 836 Bb

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe

Użytkownik

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych

Właściciel

Urząd Miasta Bytomia

Stacjonowanie

Bytom Karb Wąskotorowy 1982 - 1995
Bytom Rozbark 1995 - 2009
Bytom Karb Wąskotorowy 2009 - nadal

Rozstaw

785 mm 1982 - nadal

Oznaczenie

Lxd2-375 1982 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

  • W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych maszyna pozostała własnością Polskich Kolei Państwowych. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania.
  • Wg informacji zawartych w "Stalowych Szlakach" nr 1/1991 w roku 1991 tabliczkę fabryczną z numerem fabrycznym 24511 można było znaleźć też na lokomotywie Lxd2-252 stacjonującej wówczas w Sompolnie. Podmiana tablicy miała miejsce, jak można przypuszczać, podczas naprawy lokomotywy w ZNTK[1]

Galeria