Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki/Brudnopis/Technika Parowozowa (czasopismo): Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(test automatu)
Linia 10: Linia 10:
 
|-
 
|-
 
| 1 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg 1] ||  
 
| 1 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 2 || (Redaktor) || Stu lecie parowozu || 1927 || 1 || 2 || *
+
| 2 || (Redaktor) || Stu lecie parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 3 || W. F. || O wyłączaniu hamulca parowozu || 1927 || 1 || 3 ||  
+
| 3 || W. F. || O wyłączaniu hamulca parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_003.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 4 || A. Chmielewski || W sprawie zerwań pociągów osobowych || 1927 || 1 || 7 ||  
+
| 4 || A. Chmielewski || W sprawie zerwań pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 5 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || 1927 || 1 || 8 || *
+
| 5 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 6 || Inż. St. Felsz || Odparowalność opału a sprawność kotła || 1927 || 2 || 9 ||  
+
| 6 || Inż. St. Felsz || Odparowalność opału a sprawność kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 7 || Inż. Roman Zakrzewski || Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu || 1927 || 2 || 19 || *
+
| 7 || Inż. Roman Zakrzewski || Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_019.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 8 || (Redaktor) || Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej || 1927 || 2 || 11 ||  
+
| 8 || (Redaktor) || Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_011.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 9 || (Redaktor) || Obecne wielkości parowozu || 1927 || 2 || 12 || *
+
| 9 || (Redaktor) || Obecne wielkości parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_012.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 10 || (Redaktor) || Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? || 1927 || 2 || 13 ||  
+
| 10 || (Redaktor) || Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_013.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 11 || (Redaktor) || Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? || 1927 || 2 || 15 || *
+
| 11 || (Redaktor) || Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg 1] || *  
|-  
+
|-
| 12 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || 1927 || 2 || 15 || *
+
| 12 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 13 || (Redaktor) || Od Redakcji || 1927 || 2 || 16 ||  
+
| 13 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 14 || Inż. Wł. Witkowski || Zwrotnice a stan parowozów || 1927 || 3 || 17 ||  
+
| 14 || Inż. Wł. Witkowski || Zwrotnice a stan parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 15 || A. Chmielewski || O smarach do pary przegrzanej || 1927 || 3 || 24 ||
+
| 15 || A. Chmielewski || O smarach do pary przegrzanej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg 1] ||
|-  
+
|-
| 16 ||  Inż. T. Śnieściakowski || O węglu używanym na polskich kolejach państwowych || 1927 || 4 || 25 ||  
+
| 16 ||  Inż. T. Śnieściakowski || O węglu używanym na polskich kolejach państwowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 17 || W. F. || Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza || 1927 || 4 || 28 ||  
+
| 17 || W. F. || Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_028.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 18 || (Redaktor) || Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? || 1927 || 4 || 29 || *
+
| 18 || (Redaktor) || Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_029.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 19 || Masz. T. Wiśniewski || O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla || 1927 || 4 || 30 ||  
+
| 19 || Masz. T. Wiśniewski || O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_030.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 20 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || 1927 || 4 || 31 ||  
+
| 20 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 22 || (Redaktor) || Zawiadomienie || 1927 || 4 || 32 ||  
+
| 22 || (Redaktor) || Zawiadomienie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 23 || Inż. B. Hummel || Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor || 1927 || 5 || 33 ||  
+
| 23 || Inż. B. Hummel || Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 24 || Inż. Wł. Krzyżanowski || Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego || 1927 || 5 || 36 ||  
+
| 24 || Inż. Wł. Krzyżanowski || Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_036.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 25 || (Redaktor) || Marnotrawstwo pary || 1927 || 5 || 38 || *
+
| 25 || (Redaktor) || Marnotrawstwo pary || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_038.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 26 || Inż. Wł. Witkowski || Zadanie konkursowe || 1927 || 5 || 39 ||  
+
| 26 || Inż. Wł. Witkowski || Zadanie konkursowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 27 || (Redaktor) || Katastrofa kolejowa || 1927 || 5 || 39 || *
+
| 27 || (Redaktor) || Katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 28 || Inż. S. F. || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || 1927 || 5 || 40 ||  
+
| 28 || Inż. S. F. || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 29 || Masz. St. Koral || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || 1927 || 5 || 40 ||  
+
| 29 || Masz. St. Koral || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 30 || Inż. St. Felsz || Ogień jałowy || 1927 || 6 || 41 ||  
+
| 30 || Inż. St. Felsz || Ogień jałowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 31 || Inż. St. N. || Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej || 1927 || 6 || 44 ||  
+
| 31 || Inż. St. N. || Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_044.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 32 || Inż. Wł. Witkowski || Dokształcanie maszynistów || 1927 || 6 || 46 || *
+
| 32 || Inż. Wł. Witkowski || Dokształcanie maszynistów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_046.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 33 || A. Chmielewski || Badanie czystości kotłów parowozowych || 1927 || 6 || 48 ||  
+
| 33 || A. Chmielewski || Badanie czystości kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 34 || (Redaktor) || Rozchód pary na ogrzewanie pociągów || 1927 || 6 || 48 ||  
+
| 34 || (Redaktor) || Rozchód pary na ogrzewanie pociągów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 35 || (Redaktor) || Parowóz amerykański || 1927 || 6 || 49 || *
+
| 35 || (Redaktor) || Parowóz amerykański || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_049.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 36 || (Redaktor) || (Rozwiązanie zadania .konkursowego) || 1927 || 6 || 50 ||  
+
| 36 || (Redaktor) || (Rozwiązanie zadania .konkursowego) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_050.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 37 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || 1927 || 6 || 52 ||  
+
| 37 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 38 || Inż. Wł. Witkowski || Działanie krzyżulca na równoleżniki || 1927 || 7 || 53 || *
+
| 38 || Inż. Wł. Witkowski || Działanie krzyżulca na równoleżniki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg 1] || *  
|-  
+
|-
| 39 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza || 1927 || 7 || 56 || *
+
| 39 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_056.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 40 || (Redaktor) || Mechaniczne węlowanie parowozów || 1927 || 7 || 57 || *
+
| 40 || (Redaktor) || Mechaniczne węlowanie parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_057.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 41 || A. Chmielewski || Oświetlenie elektryczne na parowozach || 1927 || 7 || 59 ||  
+
| 41 || A. Chmielewski || Oświetlenie elektryczne na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 42 || (Redaktor) || Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais || 1927 || 7 || 60 ||  
+
| 42 || (Redaktor) || Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 43 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || 1927 || 7 || 60 ||  
+
| 43 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 44 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece || 1927 || 8 || 61 ||  
+
| 44 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 45 || Inż. B. Hummel || O zużywaniu się obręczy kół || 1927 || 8 || 64 || *
+
| 45 || Inż. B. Hummel || O zużywaniu się obręczy kół || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_08_064.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 46 || (Redaktor) || Kotły parowozowe wodnorurkowe || 1927 || 8 || 65 || *
+
| 46 || (Redaktor) || Kotły parowozowe wodnorurkowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_08_065.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 47 || Masz. St. Koral || Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych || 1927 || 8 || 68 ||  
+
| 47 || Masz. St. Koral || Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 48 || (Redaktor) || Parowóz turbinowy || 1927 || 9 || 69 || *
+
| 48 || (Redaktor) || Parowóz turbinowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 49 || (Redaktor) || Obecne przebiegi bez zatrzymania || 1927 || 9 || 74 || *
+
| 49 || (Redaktor) || Obecne przebiegi bez zatrzymania || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_074.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 50 || Inż. Wł. Witkowski || Nieszczelność obszycia kotła parowozowego || 1927 || 9 || 75 ||  
+
| 50 || Inż. Wł. Witkowski || Nieszczelność obszycia kotła parowozowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 51 || (Redaktor) || Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? || 1927 || 9 || 76 || *
+
| 51 || (Redaktor) || Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 52 || Br. Cieśliński || Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych || 1927 || 9 || 76 ||  
+
| 52 || Br. Cieśliński || Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 53 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach. I Wiadomości ogólne. II Podgrzewacze wody. III Smoczki pracujące parą odlotową || 1927 || 10 || 77 ||  
+
| 53 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 54 || Inż. Wł. Witkowski || Nowy parowóz typu 2F1 || 1927 || 10 || 81 || *
+
| 54 || Inż. Wł. Witkowski || Nowy parowóz typu 2F1 || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_10_081.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 55 || Masz. Jan Godlewski || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || 1927 || 10 || 83 ||  
+
| 55 || Masz. Jan Godlewski || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 56 || Masz. J. Storuń || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || 1927 || 10 || 84 ||  
+
| 56 || Masz. J. Storuń || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 57 || Inż. Wł. Witkowski || Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła || 1927 || 11 || 85 ||  
+
| 57 || Inż. Wł. Witkowski || Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 58 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach. I Wiadomości ogólne. II Podgrzewacze wody. III Smoczki pracujące parą odlotową || 1927 || 11 || 88 ||  
+
| 58 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_088.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 59 || (Redaktor) || Parowóz wodnorurkowy „John  B. Jervis” || 1927 || 11 || 90 || *
+
| 59 || (Redaktor) || Parowóz wodnorurkowy „John  B. Jervis” || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_090.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 60 || (Redaktor) || Praktyczne siedzenie || 1927 || 11 || 91 || *
+
| 60 || (Redaktor) || Praktyczne siedzenie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 61 || A. Chmielewski || Niedomagania sygnałowe || 1927 || 11 || 91 ||  
+
| 61 || A. Chmielewski || Niedomagania sygnałowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 62 || (Redaktor) || Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich || 1927 || 11 || 92 ||  
+
| 62 || (Redaktor) || Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 63 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych || 1927 || 12 || 93 || *
+
| 63 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 64 || Tomasz Jastrzębowski || O kolejach amerykańskich || 1927 || 12 || 96 ||  
+
| 64 || Tomasz Jastrzębowski || O kolejach amerykańskich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_096.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 65 || (Redaktor) || Stal niklowa dla parowozów || 1927 || 12 || 98 || *
+
| 65 || (Redaktor) || Stal niklowa dla parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_098.jpg 1] || *
|-  
+
|-
| 66 || A. Chmielewski || Budy parowozowe || 1927 || 12 || 99 ||  
+
| 66 || A. Chmielewski || Budy parowozowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 67 || Masz. St. Spyl || Zwiększenie siły pociągowej parowozu || 1927 || 12 || 100 ||  
+
| 67 || Masz. St. Spyl || Zwiększenie siły pociągowej parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
| 68 || Masz. Jan Godlewski || Wymiary dysz || 1927 || 12 || 100 ||  
+
| 68 || Masz. Jan Godlewski || Wymiary dysz || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg 1] ||  
|-  
+
|-
 +
| 69 || Inż. St. Felsz || Dobór parowozu przetokowego (przykład typowy) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_01_001.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 70 || (Redaktor) || Parowozy bezpaleniskowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_01_004.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 71 || A. Chmielewski || O odpowiedzialności maszynisty za obryzganie. || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_01_005.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 72 || K || Cylindry parowozowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_01_006.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 73 || (Redaktor) || Rekordowe oszczędzanie paliwa na parowozie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_01_007.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 74 || (Redaktor) || Ocena książki: Praktyczne wskazówki dla drużyn parowozowych. „Jak ustrzec się wypadku zepsucia parowozu." Opracował A. Grzesikowski || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_01_008.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 75 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory), działające parą wysokoprężną || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_02_009.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 76 || A. Chmielewski || Normalizacja kluczy na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_02_013.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 77 || Masz. St. Godlewski || Oszczędne spalanie węgla na manewrach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_02_014.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 78 || K || Stulecie kolei Baltimore – Ohio || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_02_015.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 79 || (Redaktor) || Nowa książka – Zasady ruchu parowoz. – inż St. Langroda || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_02_016.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 80 || (Redaktor) || Nowe pismo – Spawanie i cięcie metali || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_02_016.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 81 || Inż. W. F. || Wyrównywanie ciśnienia po obu stronach tłoka przy jeździe bez pary (By pass) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_017.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 82 || A. C. || W sprawie niedokładnego kursowania pociągów dalekobieżnych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_020.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 83 || Masz. Jan Godlewski || O odhamowaniu wagonów za pomocą powietrznych kurków spustowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_021.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 84 || Br. Cieśliński || Jeszcze o dyszy parowozowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_022.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 85 || Masz. Jan Godlewski || Kilka słów o hamulcu Kunze–Knorra || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_023.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 86 || (Redaktor) || Obrazek zimowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_024.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 87 || (Redaktor) || Humor kolejowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_024.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 88 || Inż. St. Felsz || Niektóre zagadkowe wykolejenia parowozów na łukach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_04_025.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 89 || A. Chmielewski || Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_04_029.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 90 || (Redaktor) || Dźwigi wagonowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_04_031.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 91 || Masz. Jan Godlewski || O nowszych polskich parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_04_031.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 92 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory), L. F. działające parą wylotową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_05_033.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 93 || Masz. z Krakowa || Pył węglowy jako materjał opałowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_05_038.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 94 || (Redaktor) || Nowy parowóz turbinowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_05_038.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 95 || A. Chmielewski || Usterki na parowozach – gwizdki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_05_040.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 96 || Inż. Stanisław Felsz || Niebezpieczeństwo pożarów od parowozów i parników || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_06_041.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 97 || A. Chmielewski || Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_06_044.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 98 || Br. Cieśliński || Ruszanie z miejsca || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_06_046.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 99 || (Redaktor) || Poco dymić? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_06_047.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 100 || (Redaktor) || Pociąg wśród powodzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_06_048.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 101 || A. Grzesikowski i S. F. || Pytania i odpowiedzi: z powodu książki A. Grzesikowskiego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_06_048.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 102 || S. K. || O pochodzeniu węgla kamiennego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_049.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 103 || Masz. St. Godlewski || Prawidłowe ustawienie dyszy i jej znacznie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_052.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 104 || Masz. Jan Godlewski || O prasach smarnych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_053.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 105 || A. Chmielewski || Posiłkowanie się smoczkiem L. F || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_053.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 106 || (Redaktor) || Przejście korytarzowe w tendrze || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_055.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 107 || J. Okrzesik i S. F. || Pytania i odpowiedzi: zagadkowe wykolejenia || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_056.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 108 || (Redaktor) || Nowa książka – Hamulec Hardy'ego – opisał inż. M. Filrgang || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_056.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 109 || Inż. St. Felsz || Porcje zarzucanego węgla i jego spalanie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_057.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 110 || (Redaktor) || Parowóz typu Garrata || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_060.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 111 || K || Szybkość rekordowa amerykańskiego ekspresu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_061.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 112 || S. || Odlew ostojnicy parowozowej wraz z cylindrami || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_062.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 113 || A. Chmielewski || Kilka uwag o obsłudze parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_062.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 114 || (Redaktor) || Ulatnianie się premji węglowych przez nieszczelne tłoki i suwaki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_063.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 115 || r. || Zawody ekspresu z samolotem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_064.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 116 || Inż. St. Kruszewski || Szkolenie drużyn parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_09_065.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 117 || (Redaktor) || Bibljoteczka maszynisty parowozowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_09_076.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 118 || Inż. L. Sowiński || Pompy wodne i podgrzewacze I || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_10_077.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 119 || Masz. St. Godlewski || Klapy popielnikowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_10_080.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 120 || Masz. Jan Godlewski || O pęknięciach ram parowozów Ser. OS 24 || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_10_081.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 121 || K || Mechaniczne czyszczenie taboru kolejowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_10_082.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 122 || A. Chmielewski || Współudział drużyn konduktorskich w odhamowaniu pociągu osobowego na postoju || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_10_084.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 123 || Inż. L. Sowiński || Pompy wodne i podgrzewacze II. || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_11_085.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 124 || S. || Pochodnie płomienne || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_11_088.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 125 || Masz. St. Godlewski || O hamowaniu pociągu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_11_089.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 126 || Inż. St. Kruszewski || Wrażenia z kolei Londyn – Północny Wschód (L. N. E. R.) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_11_090.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 127 || Masz. Jan Godlewski || O piasecznicy parowozowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_11_092.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 128 || M. T. i inż. St. Nehring || Pytania i odpowiedzi: wadliwe działanie inżektora || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_11_092.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 129 || Inż. St. Felsz || Stosowanie wtórnego powietrza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_093.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 130 || Br. Cieśliński || Oszczędne smarowanie cylindrów i suwaków na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_095.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 131 || S. || Zderzenie parowozu z belką oporową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_096.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 132 || K || Uplanowana katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_097.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 133 || (Redaktor) || Uderzenia w miejscach przesuwu kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_098.jpg 1] ||
 +
|-
 +
| 134 || S t. || Budka parowozu towarowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_098.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 135 || (Redaktor) || Poważna katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_099.jpg 1] || *
 +
|-
 +
| 136 || Kr. || Strzec się obręczy nieokrągłych! || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_100.jpg 1] ||
 +
 
  
  
 
|-
 
|-
 
|}
 
|}

Wersja z 11:34, 13 maj 2016


Spis artykułów

Spis sporządzony na podstawie dostępnych numerów oraz rocznych "wykazów rzeczy".

L.p. Autor Tytuł Rok Numer Strona Ilustracje
1 (Redaktor) Od Redakcji 1927 1 1
2 (Redaktor) Stu lecie parowozu 1927 1 1 *
3 W. F. O wyłączaniu hamulca parowozu 1927 1 1
4 A. Chmielewski W sprawie zerwań pociągów osobowych 1927 1 1
5 (Redaktor) Kącik humorystyczny 1927 1 1 *
6 Inż. St. Felsz Odparowalność opału a sprawność kotła 1927 2 1
7 Inż. Roman Zakrzewski Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu 1927 2 1 *
8 (Redaktor) Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej 1927 2 1
9 (Redaktor) Obecne wielkości parowozu 1927 2 1 *
10 (Redaktor) Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? 1927 2 1
11 (Redaktor) Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? 1927 2 1 *
12 (Redaktor) Kącik humorystyczny 1927 2 1 *
13 (Redaktor) Od Redakcji 1927 2 1
14 Inż. Wł. Witkowski Zwrotnice a stan parowozów 1927 3 1
15 A. Chmielewski O smarach do pary przegrzanej 1927 3 1
16 Inż. T. Śnieściakowski O węglu używanym na polskich kolejach państwowych 1927 4 1
17 W. F. Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza 1927 4 1
18 (Redaktor) Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? 1927 4 1 *
19 Masz. T. Wiśniewski O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla 1927 4 1
20 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 4 1
22 (Redaktor) Zawiadomienie 1927 4 1
23 Inż. B. Hummel Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor 1927 5 1
24 Inż. Wł. Krzyżanowski Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego 1927 5 1
25 (Redaktor) Marnotrawstwo pary 1927 5 1 *
26 Inż. Wł. Witkowski Zadanie konkursowe 1927 5 1
27 (Redaktor) Katastrofa kolejowa 1927 5 1 *
28 Inż. S. F. O spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 5 1
29 Masz. St. Koral O spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 5 1
30 Inż. St. Felsz Ogień jałowy 1927 6 1
31 Inż. St. N. Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej 1927 6 1
32 Inż. Wł. Witkowski Dokształcanie maszynistów 1927 6 1 *
33 A. Chmielewski Badanie czystości kotłów parowozowych 1927 6 1
34 (Redaktor) Rozchód pary na ogrzewanie pociągów 1927 6 1
35 (Redaktor) Parowóz amerykański 1927 6 1 *
36 (Redaktor) (Rozwiązanie zadania .konkursowego) 1927 6 1
37 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 6 1
38 Inż. Wł. Witkowski Działanie krzyżulca na równoleżniki 1927 7 1 *
39 J. L. O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza 1927 7 1 *
40 (Redaktor) Mechaniczne węlowanie parowozów 1927 7 1 *
41 A. Chmielewski Oświetlenie elektryczne na parowozach 1927 7 1
42 (Redaktor) Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais 1927 7 1
43 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 7 1
44 J. L. O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece 1927 8 1
45 Inż. B. Hummel O zużywaniu się obręczy kół 1927 8 1 *
46 (Redaktor) Kotły parowozowe wodnorurkowe 1927 8 1 *
47 Masz. St. Koral Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych 1927 8 1
48 (Redaktor) Parowóz turbinowy 1927 9 1 *
49 (Redaktor) Obecne przebiegi bez zatrzymania 1927 9 1 *
50 Inż. Wł. Witkowski Nieszczelność obszycia kotła parowozowego 1927 9 1
51 (Redaktor) Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? 1927 9 1 *
52 Br. Cieśliński Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych 1927 9 1
53 Inż. St. Felsz Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody 1927 10 1
54 Inż. Wł. Witkowski Nowy parowóz typu 2F1 1927 10 1 *
55 Masz. Jan Godlewski Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 10 1
56 Masz. J. Storuń Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 10 1
57 Inż. Wł. Witkowski Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła 1927 11 1
58 Inż. St. Felsz Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową 1927 11 1
59 (Redaktor) Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” 1927 11 1 *
60 (Redaktor) Praktyczne siedzenie 1927 11 1 *
61 A. Chmielewski Niedomagania sygnałowe 1927 11 1
62 (Redaktor) Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich 1927 11 1
63 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych 1927 12 1 *
64 Tomasz Jastrzębowski O kolejach amerykańskich 1927 12 1
65 (Redaktor) Stal niklowa dla parowozów 1927 12 1 *
66 A. Chmielewski Budy parowozowe 1927 12 1
67 Masz. St. Spyl Zwiększenie siły pociągowej parowozu 1927 12 1
68 Masz. Jan Godlewski Wymiary dysz 1927 12 1
69 Inż. St. Felsz Dobór parowozu przetokowego (przykład typowy) 1928 1 1
70 (Redaktor) Parowozy bezpaleniskowe 1928 1 1 *
71 A. Chmielewski O odpowiedzialności maszynisty za obryzganie. 1928 1 1
72 K Cylindry parowozowe 1928 1 1 *
73 (Redaktor) Rekordowe oszczędzanie paliwa na parowozie 1928 1 1 *
74 (Redaktor) Ocena książki: Praktyczne wskazówki dla drużyn parowozowych. „Jak ustrzec się wypadku zepsucia parowozu." Opracował A. Grzesikowski 1928 1 1
75 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory), działające parą wysokoprężną 1928 2 1 *
76 A. Chmielewski Normalizacja kluczy na parowozach 1928 2 1
77 Masz. St. Godlewski Oszczędne spalanie węgla na manewrach 1928 2 1
78 K Stulecie kolei Baltimore – Ohio 1928 2 1 *
79 (Redaktor) Nowa książka – Zasady ruchu parowoz. – inż St. Langroda 1928 2 1
80 (Redaktor) Nowe pismo – Spawanie i cięcie metali 1928 2 1
81 Inż. W. F. Wyrównywanie ciśnienia po obu stronach tłoka przy jeździe bez pary (By pass) 1928 3 1 *
82 A. C. W sprawie niedokładnego kursowania pociągów dalekobieżnych 1928 3 1
83 Masz. Jan Godlewski O odhamowaniu wagonów za pomocą powietrznych kurków spustowych 1928 3 1
84 Br. Cieśliński Jeszcze o dyszy parowozowej 1928 3 1
85 Masz. Jan Godlewski Kilka słów o hamulcu Kunze–Knorra 1928 3 1
86 (Redaktor) Obrazek zimowy 1928 3 1
87 (Redaktor) Humor kolejowy 1928 3 1
88 Inż. St. Felsz Niektóre zagadkowe wykolejenia parowozów na łukach 1928 4 1 *
89 A. Chmielewski Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach 1928 4 1
90 (Redaktor) Dźwigi wagonowe 1928 4 1 *
91 Masz. Jan Godlewski O nowszych polskich parowozach 1928 4 1
92 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory), L. F. działające parą wylotową 1928 5 1 *
93 Masz. z Krakowa Pył węglowy jako materjał opałowy 1928 5 1
94 (Redaktor) Nowy parowóz turbinowy 1928 5 1 *
95 A. Chmielewski Usterki na parowozach – gwizdki 1928 5 1
96 Inż. Stanisław Felsz Niebezpieczeństwo pożarów od parowozów i parników 1928 6 1 *
97 A. Chmielewski Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach 1928 6 1 *
98 Br. Cieśliński Ruszanie z miejsca 1928 6 1
99 (Redaktor) Poco dymić? 1928 6 1 *
100 (Redaktor) Pociąg wśród powodzi 1928 6 1 *
101 A. Grzesikowski i S. F. Pytania i odpowiedzi: z powodu książki A. Grzesikowskiego 1928 6 1
102 S. K. O pochodzeniu węgla kamiennego 1928 7 1
103 Masz. St. Godlewski Prawidłowe ustawienie dyszy i jej znacznie 1928 7 1
104 Masz. Jan Godlewski O prasach smarnych 1928 7 1
105 A. Chmielewski Posiłkowanie się smoczkiem L. F 1928 7 1
106 (Redaktor) Przejście korytarzowe w tendrze 1928 7 1 *
107 J. Okrzesik i S. F. Pytania i odpowiedzi: zagadkowe wykolejenia 1928 7 1
108 (Redaktor) Nowa książka – Hamulec Hardy'ego – opisał inż. M. Filrgang 1928 7 1
109 Inż. St. Felsz Porcje zarzucanego węgla i jego spalanie 1928 8 1
110 (Redaktor) Parowóz typu Garrata 1928 8 1 *
111 K Szybkość rekordowa amerykańskiego ekspresu 1928 8 1
112 S. Odlew ostojnicy parowozowej wraz z cylindrami 1928 8 1 *
113 A. Chmielewski Kilka uwag o obsłudze parowozu 1928 8 1
114 (Redaktor) Ulatnianie się premji węglowych przez nieszczelne tłoki i suwaki 1928 8 1
115 r. Zawody ekspresu z samolotem 1928 8 1 *
116 Inż. St. Kruszewski Szkolenie drużyn parowozowych 1928 9 1
117 (Redaktor) Bibljoteczka maszynisty parowozowego 1928 9 1
118 Inż. L. Sowiński Pompy wodne i podgrzewacze I 1928 10 1 *
119 Masz. St. Godlewski Klapy popielnikowe 1928 10 1
120 Masz. Jan Godlewski O pęknięciach ram parowozów Ser. OS 24 1928 10 1 *
121 K Mechaniczne czyszczenie taboru kolejowego 1928 10 1 *
122 A. Chmielewski Współudział drużyn konduktorskich w odhamowaniu pociągu osobowego na postoju 1928 10 1
123 Inż. L. Sowiński Pompy wodne i podgrzewacze II. 1928 11 1 *
124 S. Pochodnie płomienne 1928 11 1 *
125 Masz. St. Godlewski O hamowaniu pociągu 1928 11 1
126 Inż. St. Kruszewski Wrażenia z kolei Londyn – Północny Wschód (L. N. E. R.) 1928 11 1 *
127 Masz. Jan Godlewski O piasecznicy parowozowej 1928 11 1
128 M. T. i inż. St. Nehring Pytania i odpowiedzi: wadliwe działanie inżektora 1928 11 1
129 Inż. St. Felsz Stosowanie wtórnego powietrza 1928 12 1
130 Br. Cieśliński Oszczędne smarowanie cylindrów i suwaków na parowozach 1928 12 1
131 S. Zderzenie parowozu z belką oporową 1928 12 1 *
132 K Uplanowana katastrofa kolejowa 1928 12 1 *
133 (Redaktor) Uderzenia w miejscach przesuwu kotła 1928 12 1
134 S t. Budka parowozu towarowego 1928 12 1 *
135 (Redaktor) Poważna katastrofa kolejowa 1928 12 1 *
136 Kr. Strzec się obręczy nieokrągłych! 1928 12 1