Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki/Brudnopis/Technika Parowozowa (czasopismo)

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


Spis artykułów

Spis sporządzony na podstawie dostępnych numerów oraz rocznych "wykazów rzeczy".

L.p. Autor Tytuł Rok Numer Strona Ilustracje
1 (Redaktor) Od Redakcji 1927 1 1
2 (Redaktor) Stu lecie parowozu 1927 1 2 *
3 W. F. O wyłączaniu hamulca parowozu 1927 1 3
4 A. Chmielewski W sprawie zerwań pociągów osobowych 1927 1 7
5 (Redaktor) Kącik humorystyczny 1927 1 8 *
6 Inż. St. Felsz Odparowalność opału a sprawność kotła 1927 2 9
7 Inż. Roman Zakrzewski Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu 1927 2 19 *
8 (Redaktor) Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej 1927 2 11
9 (Redaktor) Obecne wielkości parowozu 1927 2 12 *
10 (Redaktor) Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? 1927 2 13
11 (Redaktor) Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? 1927 2 15 *
12 (Redaktor) Kącik humorystyczny 1927 2 15 *
13 (Redaktor) Od Redakcji 1927 2 16
14 Inż. Wł. Witkowski Zwrotnice a stan parowozów 1927 3 17
15 A. Chmielewski O smarach do pary przegrzanej 1927 3 24
16 Inż. T. Śnieściakowski O węglu używanym na polskich kolejach państwowych 1927 4 25
17 W. F. Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza 1927 4 28
18 (Redaktor) Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? 1927 4 29 *
19 Masz. T. Wiśniewski O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla 1927 4 30
20 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 4 31
22 (Redaktor) Zawiadomienie 1927 4 32
23 Inż. B. Hummel Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor 1927 5 33
24 Inż. Wł. Krzyżanowski Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego 1927 5 36
25 (Redaktor) Marnotrawstwo pary 1927 5 38 *
26 Inż. Wł. Witkowski Zadanie konkursowe 1927 5 39
27 (Redaktor) Katastrofa kolejowa 1927 5 39 *
28 Inż. S. F. O spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 5 40
29 Masz. St. Koral O spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 5 40
30 Inż. St. Felsz Ogień jałowy 1927 6 41
31 Inż. St. N. Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej 1927 6 44
32 Inż. Wł. Witkowski Dokształcanie maszynistów 1927 6 46 *
33 A. Chmielewski Badanie czystości kotłów parowozowych 1927 6 48
34 (Redaktor) Rozchód pary na ogrzewanie pociągów 1927 6 48
35 (Redaktor) Parowóz amerykański 1927 6 49 *
36 (Redaktor) (Rozwiązanie zadania .konkursowego) 1927 6 50
37 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 6 52
38 Inż. Wł. Witkowski Działanie krzyżulca na równoleżniki 1927 7 53 *
39 J. L. O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza 1927 7 56 *
40 (Redaktor) Mechaniczne węlowanie parowozów 1927 7 57 *
41 A. Chmielewski Oświetlenie elektryczne na parowozach 1927 7 59
42 (Redaktor) Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais 1927 7 60
43 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 7 60
44 J. L. O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece 1927 8 61
45 Inż. B. Hummel O zużywaniu się obręczy kół 1927 8 64 *
46 (Redaktor) Kotły parowozowe wodnorurkowe 1927 8 65 *
47 Masz. St. Koral Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych 1927 8 68
48 (Redaktor) Parowóz turbinowy 1927 9 69 *
49 (Redaktor) Obecne przebiegi bez zatrzymania 1927 9 74 *
50 Inż. Wł. Witkowski Nieszczelność obszycia kotła parowozowego 1927 9 75
51 (Redaktor) Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? 1927 9 76 *
52 Br. Cieśliński Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych 1927 9 76
53 Inż. St. Felsz Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody 1927 10 77
54 Inż. Wł. Witkowski Nowy parowóz typu 2F1 1927 10 81 *
55 Masz. Jan Godlewski Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 10 83
56 Masz. J. Storuń Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 10 84
57 Inż. Wł. Witkowski Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła 1927 11 85
58 Inż. St. Felsz Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową 1927 11 88
59 (Redaktor) Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” 1927 11 90 *
60 (Redaktor) Praktyczne siedzenie 1927 11 91 *
61 A. Chmielewski Niedomagania sygnałowe 1927 11 91
62 (Redaktor) Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich 1927 11 92
63 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych 1927 12 93 *
64 Tomasz Jastrzębowski O kolejach amerykańskich 1927 12 96
65 (Redaktor) Stal niklowa dla parowozów 1927 12 98 *
66 A. Chmielewski Budy parowozowe 1927 12 99
67 Masz. St. Spyl Zwiększenie siły pociągowej parowozu 1927 12 100
68 Masz. Jan Godlewski Wymiary dysz 1927 12 100
69 Inż. St. Felsz Dobór parowozu przetokowego (przykład typowy) 1928 1 1
70 (Redaktor) Parowozy bezpaleniskowe 1928 1 4 *
71 A. Chmielewski O odpowiedzialności maszynisty za obryzganie. 1928 1 5
72 K Cylindry parowozowe 1928 1 6 *
73 (Redaktor) Rekordowe oszczędzanie paliwa na parowozie 1928 1 7 *
74 (Redaktor) Ocena książki: Praktyczne wskazówki dla drużyn parowozowych. „Jak ustrzec się wypadku zepsucia parowozu." Opracował A. Grzesikowski 1928 1 8
75 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory), działające parą wysokoprężną 1928 2 9 *
76 A. Chmielewski Normalizacja kluczy na parowozach 1928 2 13
77 Masz. St. Godlewski Oszczędne spalanie węgla na manewrach 1928 2 14
78 K Stulecie kolei Baltimore – Ohio 1928 2 15 *
79 (Redaktor) Nowa książka – Zasady ruchu parowoz. – inż St. Langroda 1928 2 16
80 (Redaktor) Nowe pismo – Spawanie i cięcie metali 1928 2 16
81 Inż. W. F. Wyrównywanie ciśnienia po obu stronach tłoka przy jeździe bez pary (By pass) 1928 3 17 *
82 A. C. W sprawie niedokładnego kursowania pociągów dalekobieżnych 1928 3 20
83 Masz. Jan Godlewski O odhamowaniu wagonów za pomocą powietrznych kurków spustowych 1928 3 21
84 Br. Cieśliński Jeszcze o dyszy parowozowej 1928 3 22
85 Masz. Jan Godlewski Kilka słów o hamulcu Kunze–Knorra 1928 3 23
86 (Redaktor) Obrazek zimowy 1928 3 24
87 (Redaktor) Humor kolejowy 1928 3 24
88 Inż. St. Felsz Niektóre zagadkowe wykolejenia parowozów na łukach 1928 4 25 *
89 A. Chmielewski Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach 1928 4 29
90 (Redaktor) Dźwigi wagonowe 1928 4 31 *
91 Masz. Jan Godlewski O nowszych polskich parowozach 1928 4 31
92 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory), L. F. działające parą wylotową 1928 5 33 *
93 Masz. z Krakowa Pył węglowy jako materjał opałowy 1928 5 38
94 (Redaktor) Nowy parowóz turbinowy 1928 5 38 *
95 A. Chmielewski Usterki na parowozach – gwizdki 1928 5 40
96 Inż. Stanisław Felsz Niebezpieczeństwo pożarów od parowozów i parników 1928 6 41 *
97 A. Chmielewski Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach 1928 6 44 *
98 Br. Cieśliński Ruszanie z miejsca 1928 6 46
99 (Redaktor) Poco dymić? 1928 6 47 *
100 (Redaktor) Pociąg wśród powodzi 1928 6 48 *
101 A. Grzesikowski i S. F. Pytania i odpowiedzi: z powodu książki A. Grzesikowskiego 1928 6 48
102 S. K. O pochodzeniu węgla kamiennego 1928 7 49
103 Masz. St. Godlewski Prawidłowe ustawienie dyszy i jej znacznie 1928 7 52
104 Masz. Jan Godlewski O prasach smarnych 1928 7 53
105 A. Chmielewski Posiłkowanie się smoczkiem L. F 1928 7 53
106 (Redaktor) Przejście korytarzowe w tendrze 1928 7 55 *
107 J. Okrzesik i S. F. Pytania i odpowiedzi: zagadkowe wykolejenia 1928 7 56
108 (Redaktor) Nowa książka – Hamulec Hardy'ego – opisał inż. M. Filrgang 1928 7 56
109 Inż. St. Felsz Porcje zarzucanego węgla i jego spalanie 1928 8 57
110 (Redaktor) Parowóz typu Garrata 1928 8 60 *
111 K Szybkość rekordowa amerykańskiego ekspresu 1928 8 61
112 S. Odlew ostojnicy parowozowej wraz z cylindrami 1928 8 62 *
113 A. Chmielewski Kilka uwag o obsłudze parowozu 1928 8 62
114 (Redaktor) Ulatnianie się premji węglowych przez nieszczelne tłoki i suwaki 1928 8 63
115 r. Zawody ekspresu z samolotem 1928 8 64 *
116 Inż. St. Kruszewski Szkolenie drużyn parowozowych 1928 9 65
117 (Redaktor) Bibljoteczka maszynisty parowozowego 1928 9 76
118 Inż. L. Sowiński Pompy wodne i podgrzewacze I 1928 10 77 *
119 Masz. St. Godlewski Klapy popielnikowe 1928 10 80
120 Masz. Jan Godlewski O pęknięciach ram parowozów Ser. OS 24 1928 10 81 *
121 K Mechaniczne czyszczenie taboru kolejowego 1928 10 82 *
122 A. Chmielewski Współudział drużyn konduktorskich w odhamowaniu pociągu osobowego na postoju 1928 10 84
123 Inż. L. Sowiński Pompy wodne i podgrzewacze II. 1928 11 85 *
124 S. Pochodnie płomienne 1928 11 88 *
125 Masz. St. Godlewski O hamowaniu pociągu 1928 11 89
126 Inż. St. Kruszewski Wrażenia z kolei Londyn – Północny Wschód (L. N. E. R.) 1928 11 90 *
127 Masz. Jan Godlewski O piasecznicy parowozowej 1928 11 92
128 M. T. i inż. St. Nehring Pytania i odpowiedzi: wadliwe działanie inżektora 1928 11 92
129 Inż. St. Felsz Stosowanie wtórnego powietrza 1928 12 93
130 Br. Cieśliński Oszczędne smarowanie cylindrów i suwaków na parowozach 1928 12 95
131 S. Zderzenie parowozu z belką oporową 1928 12 96 *
132 K Uplanowana katastrofa kolejowa 1928 12 97 *
133 (Redaktor) Uderzenia w miejscach przesuwu kotła 1928 12 98
134 S t. Budka parowozu towarowego 1928 12 98 *
135 (Redaktor) Poważna katastrofa kolejowa 1928 12 99 *
136 Kr. Strzec się obręczy nieokrągłych! 1928 12 100