Urządzenia sterowania ruchem kolejowym: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(dr red)
(literówka z "urządzenia zabezpieczenia rucha".)
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 8: Linia 8:
 
* [[dyspozytorskie urządzenia nastawcze]] (DUN)
 
* [[dyspozytorskie urządzenia nastawcze]] (DUN)
 
* urządzenia [[sygnalizacja kabinowa|sygnalizacji kabinowej]] i [[samoczynne hamowanie pociągów|samoczynnego hamowania pociągów]]
 
* urządzenia [[sygnalizacja kabinowa|sygnalizacji kabinowej]] i [[samoczynne hamowanie pociągów|samoczynnego hamowania pociągów]]
* urządzenia zabezpieczenia rucha na [[przejazd kolejowy|przejazdach kolejowych]]<ref>§98 - ''Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET)'', Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956</ref>
+
* urządzenia zabezpieczenia ruchu na [[przejazd kolejowy|przejazdach kolejowych]]<ref>§98 - ''Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET)'', Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956</ref>
  
  
Linia 15: Linia 15:
  
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 +
[[Kategoria:Urządzenia sterowania ruchem kolejowym|*]]

Aktualna wersja na dzień 12:14, 15 wrz 2022

Urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego (urządzenia zrk) - środki techniczne, za pomocą których jest realizowany wybrany sposób zabezpieczenia ruchu kolejowego[1].

Do zasadniczych urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego zalicza się:


Przypisy

  1. Stanisław Karaś: Urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego. Wyd. 2. Warszawa: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 1980, s. 7. ISBN 83-206-0053-7. 
  2. §98 - Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET), Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956