L30H: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 4: Linia 4:
 
  |oznaczenie_przewoźnika = [[Lyd2]]
 
  |oznaczenie_przewoźnika = [[Lyd2]]
 
  |grafika                = [[Plik:DSC00314bm3.JPG|290px]]  
 
  |grafika                = [[Plik:DSC00314bm3.JPG|290px]]  
  |opis_zdjęcia          = Lyd2-101 na terenie stacji Rudy.
+
  |opis_zdjęcia          = Lyd2-101 na terenie stacji Rudy (785 mm, ex.750 mm).
 
  |producent              = [[FAUR]]
 
  |producent              = [[FAUR]]
 
  |lata_budowy            = 1977-1982
 
  |lata_budowy            = 1977-1982
Linia 30: Linia 30:
 
'''L30H''' (oznaczenie [[PKP]] Lyd2) – [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowa]] [[Spalinowóz|lokomotywa spalinowa]] o mocy silnika wynoszącej 350 [[Koń mechaniczny|KM]] produkowana w latach [[1977]]-[[1982]] przez rumuńskie zakłady [[FAUR]] w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o [[Rozstaw szyn|rozstawie]] 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. [[PKP]] używało egzemplarzy na tor o prześwicie 600mm - w Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tej szerokości toru.
 
'''L30H''' (oznaczenie [[PKP]] Lyd2) – [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowa]] [[Spalinowóz|lokomotywa spalinowa]] o mocy silnika wynoszącej 350 [[Koń mechaniczny|KM]] produkowana w latach [[1977]]-[[1982]] przez rumuńskie zakłady [[FAUR]] w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o [[Rozstaw szyn|rozstawie]] 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. [[PKP]] używało egzemplarzy na tor o prześwicie 600mm - w Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tej szerokości toru.
  
[[Plik:DSC00314bm3.JPG|thumb|left|290px|Lyd2-101 na terenie stacji Rudy.]]
+
[[Plik:DSC08956am23.JPG|thumb|left|290px|Lyd2-04 eksploatowana przez Cementownię Odra w Opolu (1000 mm).]]
  
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
[[Kategoria:Lokomotywy_spalinowe_PKP]]
 
[[Kategoria:Lokomotywy_spalinowe_PKP]]
 
[[Kategoria:Wąskotorowe_lokomotywy_spalinowe]]
 
[[Kategoria:Wąskotorowe_lokomotywy_spalinowe]]

Wersja z 22:23, 20 lut 2012

L30H
DSC00314bm3.JPG
Lyd2-101 na terenie stacji Rudy (785 mm, ex.750 mm).
Przewoźnik PKP, przemysł, Lasy Państwowe
Oznaczenie przewoźnika Lyd2
Producent FAUR
Lata budowy 1977-1982
Układ osi C
Rozstaw szyn w Polsce 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm
Masa służbowa 24 t
Nacisk osi na szyny 7 t
Średnica kół 1000 mm
Długość ze zderzakami 7100 mm


Prędkość konstrukcyjna 25 km/h


Typ silnika spalinowego Maybach MB83B
Moc znamionowa 350 KM (257 kW)
Rodzaj przekładni hydrokinetyczna




L30H (oznaczenie PKP Lyd2) – wąskotorowa lokomotywa spalinowa o mocy silnika wynoszącej 350 KM produkowana w latach 1977-1982 przez rumuńskie zakłady FAUR w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o rozstawie 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. PKP używało egzemplarzy na tor o prześwicie 600mm - w Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tej szerokości toru.

Lyd2-04 eksploatowana przez Cementownię Odra w Opolu (1000 mm).