TU10: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(drobne poprawki)
(link)
Linia 73: Linia 73:
 
W trakcie pierwszych jazd TU10-001 stwierdzono niewłaściwe działanie układu hamulcowego - przyczyną okazało się zastosowanie sprężarek o zbyt małej wydajności. Mimo to przy budowie kolejnych egzemplarzy wady tej nie naprawiono.
 
W trakcie pierwszych jazd TU10-001 stwierdzono niewłaściwe działanie układu hamulcowego - przyczyną okazało się zastosowanie sprężarek o zbyt małej wydajności. Mimo to przy budowie kolejnych egzemplarzy wady tej nie naprawiono.
 
Problemy pojawiają się także przy eksploatacji przekładni hydromechanicznej, która jest zunifikowana ze stosowaną w autobusach.
 
Problemy pojawiają się także przy eksploatacji przekładni hydromechanicznej, która jest zunifikowana ze stosowaną w autobusach.
 +
 +
== Linki zewnętrzne ==
 +
* [http://narrow.parovoz.com/newgallery/index.php?CATEG=&REGION=&TAKENON=&AUTHOR=&DESCR=%D0%A2%D0%A310&MONTH=&SHOW_ALL=1&HOWMANY=176&LNG=RU&NO_ICONS=0 Zdjęcia lokomotyw TU10]
  
 
== Źródła ==
 
== Źródła ==

Wersja z 11:40, 21 lut 2012

TU10 (ros. ТУ10)
Juschno-Sachalinsk TU10-005.jpg
TU10-005
Przewoźnik koleje dziecięce RŻD (РЖД)
Oznaczenie przewoźnika ТУ10
Producent Kambarskij maszinostroitjelnyj zawod (ros. Камбарский машиностроительный завод)
Lata budowy 2010 - obecnie
Układ osi B'B'
Rozstaw szyn 750 mm
Masa służbowa 20 ton
Nacisk osi na szyny 5 ton


Długość ze zderzakami 11040 mm


Prędkość konstrukcyjna 50 km/h


Typ silnika spalinowego JaMZ 6563.10 (ros. ЯМЗ 6563.10)
Moc znamionowa 169 kW (230 KM) przy 1900 obr/min
Rodzaj przekładni Hydromechaniczna VOITH D864, DIWA 3E
Sterowanie wielokrotne brak



TU10 (ros. ТУ10) - wąskotorowa lokomotywa spalinowa produkowana od roku 2010 w rosyjskich zakładach Kambarskij maszinostroitjelnyj zawod (ros. Камбарский машиностроительный завод) dla tamtejszych wąskotorowych kolei dziecięcych, przystosowana do pracy na szynach o rozstawie 750 mm. Posiada dwie kabiny sterownicze z osobnymi przedsionkami, pomiędzy którymi znajduje się przedział maszynowy. Lokomotywa napędzana jest turbodoładowanym, czterocylindrowym (w układzie V) silnikiem wysokoprężnym JaMZ 6563.10 (ros. ЯМЗ 6563.10) o mocy 230 KM współpracującym z przekładnią hydromechaniczną typu VOITH DIWA 3E D864 - elektroniczne sterowanie, monitorowanie i diagnostyka. W przedziale maszynowym zainstalowano system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru. Lokomotywa ma także rejestrator parametrów ruchu typu KLUB-U (ros. КЛУБ-У).

Lista lokomotyw

Oznaczenie Rok prod. stacjonowanie
TU10-001 2010 Mała Październikowa Kolej (ros. Малой Октябрьской железной дорога)
TU10-002 2010 Nowomoskiewska Kolej Dziecięca (ros. Новомосковской детской железной дорога)
TU10-003 2010 Gorkowska Kolej Dziecięca (ros. Горьковской детской железной дорога)
TU10-004 2010 Mała Priwolżska Kolej (ros. Малой Приволжской железной дорога)
TU10-005 2011 Jużno-Sachalińska Kolej Dziecięca (ros. Южно-Сахалинской детской железной дорога)
TU10-006 2011 Mała Zachodnio-Syberyjska Kolej Dziecięca (ros. Малой Западно-Сибирской железной дорога)
TU10-007 2011 Penzjenska Kolej Dziecięca (ros. Пензенской детской железной дорога)
TU10-010 2011 Ufimska Kolej Dziecięca (ros. Уфимской детской железной дорога)

Wady konstrukcji

W trakcie pierwszych jazd TU10-001 stwierdzono niewłaściwe działanie układu hamulcowego - przyczyną okazało się zastosowanie sprężarek o zbyt małej wydajności. Mimo to przy budowie kolejnych egzemplarzy wady tej nie naprawiono. Problemy pojawiają się także przy eksploatacji przekładni hydromechanicznej, która jest zunifikowana ze stosowaną w autobusach.

Linki zewnętrzne

Źródła