Archiwum:Plan schematyczny stacji Repty (1954): Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (słowa kluczowe)
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 4: Linia 4:
 
|Data końcowa=1954
 
|Data końcowa=1954
 
|Sygnatura teczki=AT-00005
 
|Sygnatura teczki=AT-00005
|Słowa kluczowe=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, plan stacji, Tarnowskie Góry
+
|Słowa kluczowe=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, plan stacji, Tarnowskie Góry, Repty
 
}}
 
}}
 
'''Plan schematyczny stacji Repty''' położonej na sieci [[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] na terenie dzisiejszych [[:pl:Tarnowskie Góry|Tarnowskich Gór]]. Plan został sporządzony w roku 1954.  
 
'''Plan schematyczny stacji Repty''' położonej na sieci [[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] na terenie dzisiejszych [[:pl:Tarnowskie Góry|Tarnowskich Gór]]. Plan został sporządzony w roku 1954.  
Linia 23: Linia 23:
 
{{przypisy}}
 
{{przypisy}}
  
[[Kategoria:Archiwum - plany i mapy]]
+
[[Kategoria:Stacje i inne posterunki - plany, regulaminy]]
 
[[Kategoria:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]]
 
[[Kategoria:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]]

Aktualna wersja na dzień 10:03, 26 kwi 2019

Plan schematyczny stacji Repty (1954)
Tytuł teczki Plan schematyczny stacji Repty
Data początkowa 1954
Data końcowa 1954
Sygnatura teczki AT-00005
Słowa kluczowe Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, plan stacji, Tarnowskie Góry, Repty

Plan schematyczny stacji Repty położonej na sieci Górnośląskich Kolei Wąskotorowych na terenie dzisiejszych Tarnowskich Gór. Plan został sporządzony w roku 1954.

Dziś ze stacji Repty i jej osobliwego układu torowego pozostało już tylko wspomnienie - jeden tor, z którego korzystają pociągi Górnośląskich Kolei Wąskotorowych zmierzające do i z Tarnowskich Gór, liczne nasypy oraz zarośnięte ruiny lokomotywowni. Do początku pierwszego dziesiątka lat XXI wieku istniał jeszcze tor do Szybu Staszic oraz (przynajmniej fragmentarycznie) odgałęziający się od niego tor do ładowni publicznej. Oba nie zostały jednak przekazane samorządom i zostały rozebrane przez złomiarzy.

Plan jest także pamiątką po ponurych czasach stalinizmu i kultu jednostki - sygnowany jest przez Wydział Kolei Wąskotorowych Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Stalinogrodzie, jak wówczas nazywano Katowice. Nazwę tę wprowadzono tuż po śmierci Józefa Stalina dla uczczenia pamięci Wielkiego Wodza i Nauczyciela mas pracujących i jego wiekopomnych zasług dla Polski, a cofnięto w związku z odwilżą gomułkowską 21 października 1956[1].

Materiał zeskanował i udostępnił Mariusz Senderowski.


Repty 1954-1.jpg

Zamieszczony obok skan ma obniżoną jakość i rozdzielczość (5000 x 2026 pikseli). Wyświetlenie na stronie pliku w oryginalnej jakości jest niemożliwe z przyczyn technicznych. W celu obejrzenia pliku w pełnej rozdzielczości ( 8564 × 3470 pikseli) należy kliknąć na poniższy link prawym przyciskiem myszy, a następnie wybrać opcję "zapisz element docelowy jako..."[2], a następnie otworzyć go za pomocą programu graficznego lub programu do przeglądania fotografii.

Kliknij tutaj aby pobrać plik w pełnej rozdzielczości

Przypisy

  1. Cytat pochodzi ze strony Katowice zamieszczonej na polskiej Wikipedii
  2. W przypadku systemów operacyjnych z rodziny Windows. W innych systemach operacyjnych może to wyglądać nieco inaczej