Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk: Różnice pomiędzy wersjami
(...) |
|||
Linia 577: | Linia 577: | ||
Z innej beczki: znalazłem zdjęcie 409Da z numerem 527 [[:File:Grodziska Kolej Drezynowa (2).JPG]], ale według https://enkol.pl/Tabor:Lw-00865 w Grodzisku jest 427 - nie wiem czy to ta i gdzie jest bład, czy zmienili numer. [[Użytkownik:Pibwl|Pibwl]] ([[Dyskusja użytkownika:Pibwl|dyskusja]]) 12:18, 27 kwi 2021 (UTC) | Z innej beczki: znalazłem zdjęcie 409Da z numerem 527 [[:File:Grodziska Kolej Drezynowa (2).JPG]], ale według https://enkol.pl/Tabor:Lw-00865 w Grodzisku jest 427 - nie wiem czy to ta i gdzie jest bład, czy zmienili numer. [[Użytkownik:Pibwl|Pibwl]] ([[Dyskusja użytkownika:Pibwl|dyskusja]]) 12:18, 27 kwi 2021 (UTC) | ||
+ | |||
+ | PS3 - artykuły o poszczególnych 409Da (nie wiem czy wszystkie) są w kategorii "zestawienie wąskotorowych pojazdów trakcyjnych"... [[Użytkownik:Pibwl|Pibwl]] ([[Dyskusja użytkownika:Pibwl|dyskusja]]) 13:16, 28 kwi 2021 (UTC) |
Wersja z 13:16, 28 kwi 2021
Test wiadomości. 77.252.110.130 00:46, 7 cze 2011 (CEST)
- Ok, będę już odpowiadał na stronie adresata.--Ptr 01:52, 8 cze 2011 (CEST)
infoboksy
To co proponujesz skutkuje tym, że de facto w artykule tworzysz tabelę a nie korzystasz z infoboksu. W efekcie tego takie artykuł po skopiowaniu do Wiki też nie będzie korzystał z infoboksu. Rozwiązanie które ja zrobiłem (uśpienie #if poprzez zrównanie wiersz_dodaj z wiersz) skutkuje tym, że składnia na poziomie artykułu jest zgodna z wikipedią. Dzięki czemu można skopiować artykuł do Wiki bez żadnych modyfikacji. Jedyna wada, to to, że wyświetlają się wszystkie pola zawsze. Phinek 09:55, 8 cze 2011 (CEST)
- Zobacz jak teraz wygląda Polska Federacja Kolei Muzealnych, Turystycznych i Lokalnych Phinek 10:45, 8 cze 2011 (CEST)
- Właśnie to próbowałem Tobie wytłumaczyć telefonicznie, że 1.16 to może nie odmiana 1.1, ale jednak 1.16 :D
- Co zaś do IFów, to już rzuciłem je do wiersz i nagłówek, więc infoboksy już są prawie w pełni zgodne z Wiki. Prawie, bo kilka rzeczy uprościłem (aż dziwi, czemu na Wiki tak sobie komplikują) --Phinek 10:00, 13 cze 2011 (CEST)
Zobacz na: Enkol:Portal_społeczności/Dział_techniczny/Infoboksy#Jak zrobić infoboksa? Starałem się tam wyjaśnić co i jak --Phinek 10:36, 13 cze 2011 (CEST)
Logo FPKW
Nie znam się do końca na zasadach tych licencji, ale zasadniczo logo można wykorzystywać i nikt nie powinien robić problemów. Niemniej jednak dowiem się na jakich zasadach to jest i uzupełnię.--Ptr 19:43, 9 cze 2011 (CEST)
- @ Strona Główna: Właśnie ogarniam jak w ogóle ona działa - jak będę miał jakiś pomysł to postaram się coś zrobić w kierunku jego wprowadzenia. Na razie strona ta i tak już wygląda całkiem dobrze.--Ptr 19:55, 9 cze 2011 (CEST)
Licencje
Właśnie uzupełniłem dane o plikach, które przesłałem oraz ich licencje.--Ptr 21:29, 10 cze 2011 (CEST)
Widoczność grafiki
Zauważyłem pewną rzecz: jeżeli stronę przegląda się jako niezalogowany to nie widać większości obrazów w artykułach. Dla zalogowanych oczywiście ten problem nie istnieje. Obrazy widoczne dla niezalogowanych mają inny, krótszy kod umieszczający je w artykułach (do dwóch pozycji: nazwa pliku i szerokość). Czy to wynika z jakichś ustawień wiki? Da się to zmienić?--Ptr 00:07, 11 cze 2011 (CEST)
- Okazuje się, że nawet jak kody mają i dwa elementy to też zdjęcia mogą być niewidoczne. Ale widoczny jednak jest np plik w szablonie "grafika na medal"--Ptr 00:14, 11 cze 2011 (CEST)
- Jak nie jestem zalogowany, żadna grafika mi się nie pokazuje oprócz tej z szablonu na medal. Jak jestem zalogowany to nie ma takiego problemu.--Ptr 01:11, 11 cze 2011 (CEST)
Zacząłem rewolucję w kategoriach
[[1]] Phinek 08:17, 15 cze 2011 (CEST)
Category tree
Można powiedzieć, ze tak, choć rozwiń sobie infoboksy... po rozwinięciu do "Infoboksy pojazdów szynowych" dalej się nie da, bo dwa tam istniejące nie stanową osobnych kategorii... Cóż pewnie tak musi już pozostać. Tak czy inaczej, na razie bym chyba zostawił drzewo (do celu głosowań) w postaci ASCII - widać pełne rozwinięcie od razu (potem trzeba będzie pozwijać, bo będzie duże) Phinek 07:15, 17 cze 2011 (CEST)
2Wls40 vs Wls40
Jestem zdania, że wszystko winno być w jednym artykule tak samo jak to miało miejsce w Stalowych Szlakach... wszak były też 3Wls40 ... i inne
A wszystkie posiadały więcej cech wspólnych niż różnic. --Phinek 23:12, 22 cze 2011 (CEST)
- A więc zrobiłem małą rewolucję :P --Phinek 03:20, 23 cze 2011 (CEST)
Infobox Przebieg służby
Rzeczony infoboks jest wstawiony do Wls150:7633.
Rzuć proszę okiem czy ten infobox może już być, czy jeszcze cos poprawić. Zastanawiam się nad tym, czy mają na początku być podane „Obecne oznaczenie” i „Miejsce obecnego stacjonowania”, oraz czy nie przydadzą sie też jakieś dodatkowe dane jak np formy własności pojazdu (np PKP, Cukrownia X, wł. prywatna itp) z okresami.--Ptr 19:06, 25 cze 2011 (CEST)
polecenia wiersz/nagłówek dodaj
No tak było już i bez tej kreski - wszystko, co nie było wypełnione nie pokazywało się, ale dotyczyło to tylko polecenia "wiersz dodaj". Mi chodziło o to, że nie działa tak samo polecenie "nagłówek dodaj". Teraz w żadnym z moich infoboxów nie ma zmiennej, która by generowała mechanizm znikania nagłówka, bo ten właśnie nie działał i w takim przypadku bezcelowa była by taka forma. --Ptr 14:24, 30 cze 2011 (CEST)
- P.S. Dyskusje piszmy na stronie dyskusji a nie na stronie użytkownika ;)--Ptr 14:26, 30 cze 2011 (CEST)
IP-Wandale
A może tak nieWikipedycznie wprowadzić możliwość edycji tylko dla zarejestrowanych? To naz zabezpieczy przed atakiem debili pseudo-mikoli (a takich jak widać nie brak) --Phinek 11:14, 15 lip 2011 (CEST)
Dzisiejszy "atak klonów" był niezłą jazdą... i dlatego wolałbym aby jednak dla edycji konieczne było zarejestrowanie się --Phinek 03:39, 9 paź 2011 (CEST)
- Robiąc drobny rekonesans po IP znalazłem ciekawą stronkę: http://www.stopforumspam.com/search gdzie katalogują spamerów - "nasi" też tam są. --Jacek Fink-Finowicki 04:34, 9 paź 2011 (CEST)
Przenoszenie
Cześć. No właśnie u mnie brak tej opcji. Jest jedynie "obserwuj/nie obserwuj". Opcja "przenieś" pojawia się jak wejdę w dyskusję artykułu, ale w samym artykule jej brak. Obok przesyłam zrzut z ekranu. Pzdr, Lucyfer 10:41, 29 lip 2011 (CEST)
- Dzięki. Teraz jest dobrze. Pozdrawiam, Lucyfer 21:59, 8 sie 2011 (CEST)
Koleje wąskotorowe i nie tylko
Witam. Nie wiem gdzie to umieścić, aby nie spamować, więc pomyślałem o Twojej dyskusji :) Tu można znaleźć wiele ciekawych informacji. Kanał jest wg mnie rewelacyjny. Pozdrawiam, Lucyfer 20:57, 10 sie 2011 (CEST)
L45H - strony poszczegolnych lokomotyw
Te dwie strony zrobiłem po prostu na takiej zasadzie jak już jest w Wls150. Takie rozwiazanie wykozystuje osobną przestrzeń nazw L45H:numer, Tu każdy lok ma swoja stronę, ale nie jest ona wyszukiwana przy pomocy zwykłego wyszukiwania, bo strony te są jakby trochę ukryte. Oczywiście nie upieram sie przy takim rozwiązaniu.--Ptr 23:06, 11 sie 2011 (CEST)
- Po chwili namysłu podstrona (z ukośnikiem) wydaje mi się chyba jednak lepszym rozwiązaniem. Te dwie strony zrobiłem po prostu na zasadzie analogi do już istniejących wcześniej w Wls150. --Ptr 00:56, 12 sie 2011 (CEST)
802S - ilustracja
O dodanie licencji (albo chociaż jej wybranie żebym ja mógł to zrobić) poprosiłem Shaggy'ego od razu jak zamieszczałem na jego prośbę to zdjęcie. Na razie nie dostałem odpowiedzi. Dla ułatwienia wyboru dałem link do artykułu pomocy na temat licencji. Ptr 14:50, 5 wrz 2011 (CEST)
Atak botów
Cześć, ta blokada to chyba jedyne możliwe rozwiązanie w naszej sytuacji. Czy zastosowałeś też jakiś mechanizm autoryzacji przy zakładaniu konta - np aktywacja przez administratora? Ptr 01:46, 11 paź 2011 (CEST)
Przedpiaście a budowa dzidy
Miałem dokładnie takie samo skojarzenie. Ale primo - w słowniku jest, więc jeśli lecę po kolei to to też wpisuję, secundo - na przedpiaściu montuje się pierścień oporowy łożyska oraz pierścień labityntowego uszczelnienia. Więc jak widać sens słowa jest kapkę większy niż śruddzidzie. Jacek Fink-Finowicki 07:28, 15 gru 2011 (CET)
- zobacz... Czop osi <- tu dokonałem kompilacji 3 haseł. Zerknij na ile jest to czytelne. Jacek Fink-Finowicki 06:57, 16 gru 2011 (CET)
Strona główna
Może by coś zamieszać na stronie głównej... przede wszystkim zmienić "Hasło na dziś" oraz "Czy wiesz, że". Do tego pierwszego proponuję cokolwiek z działu Kategoria:Zalążki_artykułów (mamy tam tego teraz sporo :D ), zaś do drugiego proponuję Pg (gwint). Jacek Fink-Finowicki 11:13, 16 gru 2011 (CET)
- Dopiero niedawno dotarłem do tego gdzie się je modyfikuje :D --Jacek Fink-Finowicki 08:55, 9 sty 2012 (CET)
- I niech tak pozostanie - w końcu to My musimy umieć i zmieniać --Jacek Fink-Finowicki 09:16, 9 sty 2012 (CET)
kolejna kategoria
taką sobie wymyśliłem... Kategoria:Regulacje prawne - jako nadrzędna dla norm ale też dla aktów prawnych (rozporządzenia, ustawy...) - zobacz co ze swoich tematów możesz podłączyć + zastanów się czy nie zrobić podobnego myku jak na zrobiłem z PN - choć w przypadku aktów prawnych możesz zamiast przekierowań dawać cytacje. Jacek Fink-Finowicki 11:48, 16 gru 2011 (CET)
"Słownik"
Zalążki artykułów staram się powoli przekształcać w coś sensowniejszego tak jak np: Pg (gwint) czy już powoli Zestaw kołowy więc wówczas część słownikowa będzie miała większy sens jako część artykułu a nie osobna przestrzeń nazw. Przynajmniej mi się to tak wydaje. Oczywiście można rozważyć utworzenie 3 przestrzeni dla 3 obcych języków UIC - gdzie będą już wyłącznie słowa/odnośniki do artykułów polskich. Tak z grubsza to widzę... ale na razie zarzucam sporo słów, aby mieć porządek w terminologii i mieć się do czego odwoływać w artykułach vide: Zestaw kołowy. Jacek Fink-Finowicki 21:10, 20 gru 2011 (CET)
- Też się zastanawiałem nad czymś w rodzaju "słownika" jaki indeksacji / spisu treści. ale z drugiej strony to już jest Specjalna:Wszystkie_strony... oczywiście można rozważyć, że niektóre strony nie są słownikowe i wówczas wprowadzenie takiej kategorii będzie miało sens. Jacek Fink-Finowicki 23:10, 20 gru 2011 (CET)
- Zastanawiam się jedynie czy nazwać tą kategorię "Terminologia", "Słownik", "Słownictwo", "Index" czy może "Spis Treści" Jacek Fink-Finowicki 10:24, 21 gru 2011 (CET)
Spam-roboty i ich konta
Cześć, Nie dało by się wprowadzić jakiejś autoryzacji przez administratora nowo tworzonych kont użytkowników, bez której niemożliwe byłyby jakiekolwiek edycje? Na przykład napisać gdzieś w widocznym miejscu specjalny adresu e-mail, na który należało by wysłać wiadomość z nazwą swojego konta i odpowiedzią na jakieś zadane tam proste pytanie.--Ptr 15:10, 27 gru 2011 (CET)
- No ok. Ale tak jak mówisz - jak się ich, odpukać, zrobi więcej to trzeba będzie raczej coś takiego wdrożyć... Ptr 20:07, 27 gru 2011 (CET)
- Ja się dołączam do propozycji Ptr... wszak na tyle często siedzimy na ENKOLu, że potencjalny nowy użytkownik nie będzie czekał dłużej na aktywację konta niż 24 h - zaś od razu przy aktywacji byłby zagadywany przez jednego z nas i zachęcany do działania. Jacek Fink-Finowicki 21:53, 27 gru 2011 (CET)
Miałem to na uwadze. Ja bym mimo wszystko był za jakimś potwierdzeniem że się nie ma do czynienia z jakimś spamerem. Może jakieś łatwe pytanie z dziedziny kolejowej? Nie wiem czy to się da w praktyce zrobić, ale by było skuteczne chyba. Ptr 17:31, 4 lut 2012 (CET)
- Poszukam jakiś dodatków pozwalających weryfikować rejestrujących się userów - jakieś CAPTCHA, czy coś. W ciągu kilku dni dam znać o efetach poszukiwania. Paweł Niemczuk 19:18, 4 lut 2012 (CET)
Zarządcy
Cześć, Też myślałem, jak wpisywałem FPKW, żeby wąskotorowych zarządców dać w osobnej tabeli. Postaram się więc to zrobić zaraz. Ptr 18:34, 28 gru 2011 (CET)
Opis Pliku
Już kolejny raz użyłem nie tego szablonu (nawet już w mojej dyskusji był poruszany wcześniej ten temat). Po prostu skopiowałem szablon z innego, starszego pliku. Teraz łatwiej będzie odnaleźć odpowiedni bo dodałem go do spisu szablonów. Ptr 21:43, 3 sty 2012 (CET)
Odwołania do kategorii
No i widzisz, kolejny temat rozwiązany... a tyle bidy miałem z tym. --Jacek Fink-Finowicki 07:06, 6 sty 2012 (CET)
Plik z mapą
Cześć, podkład to mapy z archiwum WIG:
W sumie nie byłem pewny tych praw autorskich też, ale treści map są stare (więcej niż 70 lat). Mimo to chciałem je jednak usunąć żeby był spokój. Niestety awaria całej strony przeszkodziła mi w tym. Usunąłem to więc teraz. Ptr 12:56, 9 sty 2012 (CET)
Strona użytkownika / babelki
Ok, postaram się zamieścić coś takiego na swojej stronie. Ptr 17:33, 29 sty 2012 (CET)
Ja też coś zrobiłem... ale nie chce mi się szablonów wierzy specjalności szukać.. jak masz czas to wyszperaj Jacek Fink-Finowicki 06:46, 31 sty 2012 (CET)
Lxd2 z HP i ich hamulce
Cześć, Możesz zdradzić źródło informacji że te maszyny nie mają instalacji hamulca zespolonego? na 750mm.pl ktoś się podpiera enkolem że niemają ;) Ptr 22:13, 2 lut 2012 (CET)
Kategoria "Hasła encyklopedyczne"
Pamiętaj prosze dodawać tą kategorię, aby tworzone przez Cibie artykuły wzbogacały nasz "spis treści" Jacek Fink-Finowicki 23:35, 5 lut 2012 (CET)
Problem z przesłaniem pliku
Czesć, mam problem z przesłaniem pliku - chciał bym załadować nową wersję mapki z rozgałęzieniem w Rawie Maz. - nowy plik był by w formacie *.jpg zamiast *.png i przez to trochę mniejszy przy niewiele słabszej jakości. Wyskakuje za każdym razem komunikat na czerwono brzmiący mniej-więcej tak: "nie właściwy format pliku MIME". Próbowałem go przesłać także jako zupełnie osobny plik o innej nazwie i wyszło takie coś: Czysta strona. Ptr 15:33, 22 lut 2012 (CET)
- Plik był mniejszy jeśli chodzi o potrzebne miejsce na dysku - ma 2,5MB, podczas gdy stary ma 9,4MB. Jest przy tym jednak większy rozdzielczościowo od obecnego tu o mniej-więcej 1/3. Chodzi mi o ten plik: Ptr 13:48, 23 lut 2012 (CET)
- W tej chwili nie dysponuje za bardzo innymi programami, w których mógł bym jeszcze to przerobić. Png miał by rozmiar około 27MB Ptr 18:54, 23 lut 2012 (CET)
Cześć, chyba znowu coś podobnego się przytrafiło. Chciałem załadować ponownie wywalone mapki i częściowo się udało. W przypadku kolejki nałęczowskiej pojawił się jednak problem. Próbowałem załadować ponownie tę samą mapkę w .png (24,6 MB, 3512x3094), ale nie wchodziła. Pomyślałem, że może załaduję to samo w .jpg (4,08 MB, ten sam rozmiar) żeby była mniejsza. Sam plik załadowało [2], ale na [3] nic nie ma. Próba umieszczenia miniatury tego pliku na dowolnej stronie powoduje, że strona się nie wyświetla...
Co do plików .svg to w porządku. W razie potrzeby zrobię, jak radzisz. Pozdrawiam 2xM 17:50, 18 lut 2013 (CET)
Odp
Zgodnie z sugestią Jaceka Fink-Finowickiego piszę na stronie adresata mojego komentarza. Myślę że z GKW jeszcze jakieś fotki uda się wyszperać ;-) Swoją drogą jeszcze raz dziękuję zarządowi GKW, za umożliwienie wykonania pomiarów do pracy dyplomowej na Lxd2-352 w 09.2010r :-) Wracając do Lxd2-372, to jej silnik nie trafił przypadkiem do 364 (w niej też był chyba zmieniany (?), jeśli tak to z jakiej lokomotywy silnik dostała)??? Coś takiego pisało chyba kiedyś na +forum 785mm ??? SzymekJ 18:58, 23 lut 2012 (CET)
Witam również
Dziękuję za miłe powitanie. Ciekawa sprawa - pojawiają się serwisy w rodzaju przed-wiki, gdzie ludzie dla przyjemności uzupełniają wiedzę zanim trafi do Wikipedii. Bardzo ciekawe zjawisko! Znalazłem też stronę http://semaforek.kolej.org.pl/ na której jest bardzo dużo konkretnych informacji, zebranych prawdopodobnie z pierwszej ręki przez autorów strony (a więc coś co na Wikipedii nazywa się original research). A tak z ciekawości - dlaczego wy założyliście ten projekt? « Saper // dyskusja » 23:26, 6 mar 2012 (CET)
Nowe strony
Witam. Mam pytanie - czy mogę tworzyć nowe strony na konkretne tematy bazując na już istniejących w necie polskich i zagranicznych stronach? Jeśli tak to czy jako źrodło wystarczy link zewnętrzny czy musi być coś więcej? Sorki że zadaje może banalne pytania ale zawsze mialem co do tego wątpliwości. Chcę by było wszystko ok. Pozdrawiam :) Skubihenio 23:30, 8 mar 2012 (CET) Ps. Myślałem że nie będzie tych działań z matematyki :)
Infoboks "wagon"
Cześć, W infoboksie są nagłówki "Przebudowa / zmiana serii" i "Skreślenie ze stanu". Proponował bym zrobić to bez takich nagłówków bo jeśli się trafi na wagon nadal istniejący to będzie widoczny pusty nagłówek "Skreślenie ze stanu", a jeśli do tego na nie przebudowany to będzie też widoczny "Przebudowa / zmiana serii" bez dalszych informacji. Myślę że to słabo by wyglądało i mogło by wprowadzać czasem w błąd nawet. "Skreślenie ze stanu" -sugeruje że poszło na złom, a "Przebudowa / zmiana serii" sugerować by mogło osobom przyzwyczajonym do tabor.wask.pl że wagonowi zmieniono oznaczenie i dla tego oznaczenia ma kolejną stronę. Trzeba to zrobić chyba w jednym nagłówku np przebieg służby lub coś podobnego... Sam infobox nazwał bym natomiast np egzemplarz_węglarka_Ziehla_infobox dodał bym też rozstaw toru bo tego typu węglary były też na 750 i 600 - może kiedyś się uda dopisać je do spisu. Ptr 13:54, 25 mar 2012 (CEST)
WikiKonferencja
Witaj!
Zmieniłem aparat telefoniczny i wyparował mi kontakt do Ciebie - odezwij się czym prędzej, bo jeszcze musimy popracować w temacie konferencji. Swoją drogą może dobrze byłoby spotkać się tak, aby i Ptr miał szansę wziąć udział w naszych przygotowaniach.
14:06, 29 maj 2012 (CEST)Oznaczenia taboru
Zerknij proszę co w temacie masz w swoim archiwum... normy, przepisy itd.. oznaczenia normalnotorowych maszyn, wąskotorowych, oznaczenia zakładowe, CETAR... itd..
00:50, 15 cze 2012 (CEST)Prawo kolejowe a przepisy kolejowe - kategorie
Zmieniłem kategorię tak że przepisy kolejowe są podkategorią prawa kolejowego. To powinno wystarczyć. Moim zdaniem artykuły powinny mieć kategorie jak najmniej ogólne... Kaczor 08:06, 18 sty 2013 (CET)
Admin
Dzięki ;) Z tymi zasługami nie przesadzajmy, opieram się na doświadczeniach i innymi wikiami które (współ)tworzyłem ;) Mam nadzieję że projekt będzie się rozwijał i przybędzie redaktorów. Pozdrawiam Kaczor 22:35, 6 lut 2013 (CET)
oznaczenia taboru
Tyż racja - z zastrzeżeniem, że jest pewna logika w tym, że skoro na Wiki grasują boty usuwające podwójne rediry to i u nas też warto robić podobne porządki.
00:44, 26 lut 2013 (CET)- Dokładnie tak jak piszesz... redir dla usprawnienia (a ja po prostu raz na jakiś czas dla odstresowania będę ganiał dwukrotne przekierowania - dzięki temu strony się mikroskopijnie, ale szybciej ładują) 01:00, 26 lut 2013 (CET)
Foty
Dzięki Pawle - myślę, że jeszcze trochę fotek uda się dodać, aby podnieść atrakcyjność i wartość ENKOL. Co do jakości fotek, to te skanowane z negatywów są trochę gorszej jakości ale przedstawiają wartość dokumentalną więc też dodaję mimo ich mankamentów.
19:15, 28 lut 2013 (CET)przesyłanie plików
Cześć, na wstępie chciałbym podziękować za przywitanie (nie wypadało mi tak pisać tylko w tej sprawie)
Mam mały problem z przesłaniem pliku, wyszperałem schematy montażu linek w napędach z instrukcji plk (Ie-11 E-20) niby pisze tam że wszelkie prawa zastrzeżone ale nie jest to przejaw twórczości więc to domena publiczna. Postanowiłem załadować pliki na enkol ale dostaję błąd: Rozszerzenie pliku nie pasuje do typu MIME. Plik jaki próbuję wgrać to .PNG i nie wiem co robię źle Sarna 14:50, 31 sie 2013 (CEST)
- Niestety nic nie działa, próbowałem trzech programów i trzech formatów. Chyba po prostu wyślę ci to na maila Sarna 15:13, 31 sie 2013 (CEST)
- Próbowałem ale serwer odrzuca wiadomość, prawdopodobnie przez rozmiar załącznika (>20MB) Podesłałem na twojego gmaila, jeśli już go nie używasz czy coś to najwyżej wrzucę to gdzieś i podeślę ci link do ściągnięcia Sarna 16:36, 31 sie 2013 (CEST)
- Usuń jeśli możesz pliki Montaż linek6.png, Prowadzenie pędni2.jpg oraz 10.jpg - coś się 'zakleszczyło' i nie potrafię nic z tym zrobić, nie mogę władować załącznika powyżej 2 mega. Przy okazji nie wyświetlają się żadne strony z tymi obrazkami np. nowe pliki Sarna 00:07, 3 wrz 2013 (CEST)
Prawa autorskie
Jak już pewnie zauważyłeś zacząłem powoli brać się za art o Rudach. 2 dni temu przyszła książka Soidy, ale nie do końca wiem co mogę zeskanować a co już jest przejawem twórczości - chodzi głównie o mapkę z przebiegiem linii i zaznaczonymi bocznicami (rysunki techniczne z tego co wiem to wolna domena - są tu 3 rysunki mostów, rysunek techniczny Świdnicy którego chyba jeszcze nie ma a przydałby się no i są plany stacyjne które mogą być przejawem twórczości ze względu na ozdobną czcionkę ale są z 1930 więc będę wrzucał (niestety słabej jakości) no i są spisy taboru, z którymi nie wiem co zrobić Sarna 17:41, 4 wrz 2013 (CEST)
- Dzięki za nowe uprawnienia, nie sądziłem że tak szybko "awansuję" (a właściwie że kiedykolwiek :) ) postaram się rozsądnie z nich korzystać
- Co do schematu linii - ten który jest w archiwum ma tylko jedną bocznicę - KWK Gliwice. Reszta w tym czasie już nie istniała, schemat z książki Pana Soidy ma ich aż 10 nie wliczając łącznicy z GKW (kiedy jeszcze były to formalnie osobne linie) i głównie o te bocznice chodzi, o pokazanie jak ważna ta linia była dla regionu. Art o Rudach przez jakiś czas będzie musiał poczekać, zaczyna się kampania wrześniowa (poprawki) ale przez zimne jesienne wieczory będę miał co robić :)
- Twój artykuł w brudnopisie po dopracowaniu będzie świetnym uzupełnieniem artykułów o GKW (myślałem nawet czy by nie zrobić kategorii GKW i tam wrzucać wszystko związane z Rudami i Bytomiem) Wcześiej nie zdawałem sobie sprawy z tego ile kopalni łączyła linia z Gliwic do Bytomia - szkoda że wszystkie bocznice rozebrano, widziałem zdjęcie jeszcze z 2004r. kiedy ładowano węgiel na węglarki. ps. jak wygląda sprawa gruntów pod linią? czy te grunty są dalej własnością PKP? Sarna 10:28, 5 wrz 2013 (CEST)
- A po przeniesieniu na nową wersję MediaWiki szablon też nie będzie działał? Bo jeśli będzie, to może warto poczekać. A propo uprawnień jeszcze - nie wiem czy coś źle robię, ale jak edytowałem artykuł o 1Aw to wskoczyło mi to do wersji roboczej, i nawet nie mam jej jak oznaczyć jako przejrzaną Sarna 12:34, 5 wrz 2013 (CEST)
Sygnalizator próby hamulca
Swego czasu obfotografowałem i nawet zwymiarowałem nieistniejące już urządzenie kolejowe jakim jest sygnalizator próby hamulca. Tu jest link do paczki zdjęć, które można by do czegoś wykorzystać: http://eu07.pl/userfiles/13586/foto-Sygnalizator_hamulca.rar Większym problemem jest jednak to wymiarowanie. Zrobiłem to na kartce, nie znając się jednocześnie na rzeczy ani trochę, za co zostałem zjechany na forum MaSzyny. Czy dało by zatem przerobić to w jakiś bardziej profesjonalny sposób, gdyż ja nie mam czasu ani umiejętności?: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21832.0;attach=62809;image Cordylus 12:22, 26 wrz 2013 (CEST)
- Te materiały co mam, to już wysłałem. Trzeba będzie jeszcze poszukać jakiś informacji, ale niestety to jest bardzo ubogi temat. Będę musiał poświęcić na to więcej czasu, ale to dopiero po weekendzie. PS. Dzięki za pomoc w obronie hasła "TMKW" na Wikipedii :) Cordylus 21:43, 18 paź 2013 (CEST)
Artykuł o Rudach
Cześć, pozwoliłem sobie przenieść artykuł z mojego brudnopisu w docelowe miejsce, jeszcze sporo mam do zrobienia ale może teraz się ktoś do mnie dołączy, albo naprawi kiedy coś spapram ;) Tylko teraz mam rozterki co do tego czy to jest rzeczywiście artykuł o Rudach czy raczej o linii Trynek-Rudy-Racibórz i czy nie należało by tak właśnie go nazwać. Ponadto teraz będzie mój artykuł i drugi pod hasłem Rudy będący kopią z pl.wiki - może w tym drugim pozostawić tylko krótki opis stacji, jej plan i znaczenie dla linii?
14:37, 28 gru 2013 (CET)Coś się sypło...
Cześć, jakbyś miał chwilę to zerknij na artykuł o Rudach, wyskakuje jakiś wyjątek i strona się nie wyświetla
20:39, 16 mar 2014 (CET)Dodawanie dźwięków - pliki ogg
Cześć. Czy możesz umożliwić dodawanie plików ogg? Mam parę dźwięków związanych z koleją, a będzie pewnie więcej. Na razie można dodawać tylko zdjęcia. Pozdrowienia Borys Kozielski (dyskusja) 13:55, 12 maj 2014 (UTC)
- Spoko. Może w takim razie skorzystać z zewnętrznego repozytorium i poprosić użytkowników o używanie taga enkol. Może być freesoung, archive.org, commons? Borys Kozielski (dyskusja) 16:30, 12 maj 2014 (UTC)
- Super, zaraz dodam coś na już. Utworzę kategorię w archiwum, ale jak chcesz to przenieś. Borys Kozielski (dyskusja) 16:59, 13 maj 2014 (UTC)
Uwagi :P
Cześć, ostatnio mam trochę roboty, ruszyłem powoli z projektem inżynierskim i mam jeszcze kilka innych 'projekcików' na biurku no i gryzie mnie też brak źródeł, obecnie mam tylko jedną książkę i trochę mi głupio ją tak przepisywać. Fajnie by było mieć monografię Pana Soidy, ale muszę zawieszenie w golfie wymienić :)
Co do zmian - pomysł z forum jest świetny, na pewno lepszy niż pisanie na stronie dyskusji o artykule zwłaszcza jeśli mają się porozumiewać więcej niż dwie osoby. Jedyne co mnie gryzie i miałem pisać do Ciebie w tej sprawie - nie przychodzą do mnie maile kiedy ktoś edytuje stronę mojej dyskusji, szukałem czekboksu w ustawieniach ale nic takiego tam nie ma
Pod koniec roku pisałem też do Ciebie w sprawie tego czy mój artykuł o Rudach nie lepiej by było rozdzielić na samą w sobie stację Rudy oraz na artykuł o linii z Trynku do Raciborza (bądź też z Bytomia do Raciborza), który można by połączyć w miarę płynnie z tekstem z twojego brudnopisu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Pawel_Niemczuk/brudnopis2 Co o tym myślisz? Może warto przestawić propozycję na forum? Pozdrawiam 10:00, 18 maj 2014 (UTC)
Kopę lat!
Witam również, ale moja nie obecność nie możne być liczona w latach :) - co jakiś czas coś drobnego tam skrobnąłem. Ale rzeczywiście nie jest to ta ilość edycji co wcześniej ;) Z uwag to na razie nic nie mam. Ptr (dyskusja) 23:19, 6 cze 2014 (UTC)
Forum
Jak znajdziesz chwilę, zerknij na nasze forum społeczności
16:30, 25 cze 2014 (UTC)Brigadelokomotive
Można. Problem w tym, że tak właściwie "Parowóz HF" to określenie ogólnie niemieckich parowozów wojskowych mieszczące 3-4 większe serie:
- Cn2t+Cn2t - Zwilling
- Cn2t - O&K - ostatecznie nie dostały oznaczeń HF (dublują je właśnie BL)
- Dn2t - Brigadelokomotive
- En2t - pod koniec wojny - też czasem nazywane Brigadelokomotive.
Na razie zbytnio się nie zastanawiałem. Korzystając z wolnego tygodnia usiadłem i poprzedzierałem się przez książki żeby zrobić listę. Na pewno należy wystrugać przekierowania. Może HF jako stronę ujednoznaczniającą? Pomyślę i coś z tym zrobię. --2xM (dyskusja) 00:48, 28 cze 2014 (UTC)
Szablon LK
Ok, dzięki za info. Nie wiem czy dam radę ogarnąć coś samodzielnie, ale co szkodzi spróbować :)
13:18, 29 cze 2014 (UTC)Obrazki
Dzięki, jeśli to nie jest jakiś wielki problem wiążący się z grzebaniem w bazie danych to możesz umieścić te ograniczenia co do przesyłanych plików na stronie "prześlij plik", może inni nie spotkają się już z tym problemem
17:19, 16 lip 2014 (UTC)WOTy
A jak już wrzucasz WOTy archiwalne to może byś popełnił krótki artykuł o tym co to jest Wykaz Odległości Taryfowych... w tym również jak rozumieć słowo Odległość taryfowa oraz samo słowo Taryfa. 18:35, 21 lip 2014 (UTC)
OGV i lista
Witaj!
W temacie *.ogv to fajnie jeśli się Tobie uda, choć jeśli nie, to po prostu będzie na zasadzie linku. Choć nie ukrywam, że mam kilka drobiazgów, które mogą być ciekawym zobrazowaniem artykułów.
Zaś odnośnie samych artykułów, to zamieściłem [[Użytkownik:Jacek_Fink-Finowicki/Brudnopis/lista|listę] którą kiedyś widziałeś i o której rozmawialiśmy - z tego co widzę, to wiele pozycji z tej listy to są nie tyle artykuły, ale podrozdziały artykułów, jednak sam dobrze wiesz jak powstała ta lista, więc na razie nie ma co marudzić. Moim zamysłem jest, abyśmy w uwagach ew, wpisywali kto chce temat poprowadzić i z jednej strony napisali choćby dobre stuby tego co brakuje (wiemy jakie stuby potrafią być w "poważnych opracowaniach" ... he he...) a jednocześnie rozwijać te co są już napisane, aby eliminować je z listy.
07:39, 6 lis 2014 (UTC)
Biblioteka
Uwagi:
- rozmiary pól - do regulacji
- rodzaj okładki mógłby być wybierany z listy
- opis fizyczny można też uzupełnić o wybór typu druk / maszynopis / broszura itp...
- brak pola seria - ważne zwłaszcza np. przy serii Warszawskie Koleje Dojazdowe (jabłonowska, grójecka, wilanowska, marecka...)
- brak pola tom
- brak wyboru kraj wydania - specjalnie dałem jedną książkę czeską :)
- dostępność nie odsyła domyślnie do użytkowników - tu też opcja wyboru z listy rozwijanej lub tildowania - unikanie literówek
To tak na szybko przemyślenia z wpisywania. Trzeba też pomyśleć co zrobić w przypadku gdy mam 3 ksiązki które nazywają się "Koleje" jedna to knika gdzieś z lat 50. której teraz nie mogę znaleźć, druga i trzecia to carta blanka pary opracowana przez Ariela i Judytę. Podobnie będzie z "Rozjazdy kolejowe", "Hamulce Kolejowe", "Hamulce" i innymi wydawnictwami które rozpoznać można np jedynie po roku wydania czy opisie (książka / album.
18:45, 12 gru 2014 (UTC)- Ad 1 - wiem, że to jest "na później" po prostu zauważam, że jest rozjechane
- Ad 2 - rzeczywiście okładkę można sobie darować - ja się niepotrzebnie sugerowałem opisami allegro, a tu rzeczywiście można robić kopiuj/wklej z bn
- Ad 3 - jak punkt 2
- Ad 4 - sam jestem ciekaw czy jest na to jakaś norma - na pewno ułatwi to wpisywanie wydań seryjnych
- Ad 5 - masz rację - lepiej tom mieć wprost w tytule, zwłaszcza, że znamy przypadki, gdzie każdy tom był wydawany przez inne wydawnictwo
- Ad 6 - pewnie i masz rację, ze wyróżnik kraju jest zbędny. Tak tylko sobie pomyślałem, że można by zrobić taki wyróżnik dla ułatwienia sortowania... może ciekawiej było by dodać nie tyle kraj co język... a może i kraj i język - to tak rzucam do rozważań
- Ad 7 - ok... jeśli to po prostu nie zabanglała funkcja, która miała być a będzie to znaczy, że docelowo będzie git :)
- Ad "tytuły" - Masz waść rację... ba pisząc to też już miałem z tyłu głowy rozwiązanie. Warto jednakże pamiętać o tym, że ten formularz będzie "dla ludu" i tym samym na pierwszej stronie (tam gdzie wypełniasz jedną rubrykę "tytuł") winna znaleść się odpowiednia przestroga / wskazówka. Oczywiście trudno pisać help gdy sami raczkujemy - powinniśmy jednak nie zapominać o tym.
08:04, 13 gru 2014 (UTC)
Problem ze stroną "Semafor"
Cześć! Zastosuję się do Twojej prośby, ale mam jedno pytanie: dlaczego przy próbie otwarcia strony Semafor wyskakuje mi to:
Błąd serwera! Serwer napotkał błąd wewnętrzny i nie jest w stanie zrealizować twojego żądania. Informacja o błędzie: Premature end of script headers: index.php Jeśli myślisz, że jest to błąd tego serwera, skontaktuj się z administratorem. Error 500 enkol.pl Sat Dec 13 10:18:07 2014 Apache
Czy to tylko u mnie? Czym to jest spowodowane?
Licencja dla wzorów
Słusznie... ale na razie nie działa nam stosowny szablon - zerknij http://enkol.pl/Plik:DU19980987_015_3.gif 06:10, 10 wrz 2015 (UTC)
- A jednak nie jest to takie proste... tzn. Na commonsie nie znalazłem dokumentacji do PD-trivia... znalazłem za to do [[4]].. ale i ten szablon u nas nie bangla. 20:57, 10 wrz 2015 (UTC)
- Za wzorki podziękował :) A co do "trivial" to jak wstawiasz grafikę Multiuploadem to wybierając stosowną licencję wychodzi "PD-trivia" ("l" ucina) to pewnie jakiś drobny babol w ustawieniach Multiupoadu. 05:19, 13 wrz 2015 (UTC)
WLs40/462/62
Hej, Wyślę może po prostu pytanie Arturowi w czy można uznać ją za sprawną, czy też jednak za odstawioną. Ptr (dyskusja) 01:11, 27 paź 2015 (UTC)
- Dostałem info od Artura - według tych kryteriów jest sprawna. Stan zmieniony.Ptr (dyskusja) 00:22, 28 paź 2015 (UTC)
Linki
Czy jest szansa na zdjęcie zabezpieczenia spambotowego na konkretnym koncie? Zgroza (dyskusja) 21:44, 1 lis 2015 (UTC)
Szablon "Powrót"
Ok, będę pamiętał. Szablon pojawiał się tam dlatego że po prostu kopiowałem treść strony innego egzemplarza wraz ze wszystkimi infoboxami, kategoriami, akapitami i tylko zamieniałem dane i treść odnoszące się do dodawanego pojazdu. Za informacje o maszynach należy podziękować głównie Arturowi - to on jeździ do nich, spisuje informacje, robi zdjęcia i potem mi to wszystko przesyła mailami. Ja tylko to zamieszczam na enkolu :) Ptr (dyskusja) 15:40, 9 mar 2016 (UTC)
- Szczerze powiedziawszy to ta poprzednia żółta skrzynka na głównej stronie od początku była trochę irytująca, ale że to strona o charakterze technicznym, a nie skupiająca się na estetyce to nic nie mówiłem ;) Teraz jest dużo lepiej. Co do narzędzi do masowej edycji - są fajne, ale trzeba uważać z ich stosowaniem, bo np przy takiej operacji automatycznie zmieniają się też nazwy plików (jeśli oczywiście zawierają zmienianą frazę) w odnośnikach do nich na stronach. Przykładem tego było zmienianie Wls150 na WLs150 - na stronie WLs150 w nazwie pliku w infoboksie została zmieniona nazwa, przez co zdjęcie przestało się wyświetlać. Teraz ktoś już podmienił błędny odnośnik na inne zdjęcie (ale za to zapomniał zmienić opisu). Ptr (dyskusja) 16:36, 9 mar 2016 (UTC)
rok a okres
Pawle, niejaki pracowity robot PawBot przy automatycznym tworzeniu stron poszczególnych pojazdów miał tendencje do podawania przedziałów lat, w których maszyna nosiła dane oznaczenie, podczas gdy powinien, zgodnie ze stylistyczną poprawnością względem infoboxu, podawać tylko jeden rok - nadania oznaczenia (czyli początek tego przedziału). Da się to jakoś poprawić? Niby drobiazg, ale jak już poprawisz formy żeńskie na męskie w rubrykach odnośnie stanu to tu też warto by było to zrobić ;) Ptr (dyskusja) 23:09, 29 mar 2016 (UTC)
Licencje . Co i jak ?
Dobry wieczór. Piszę co do zdjęć z Rud. Nie wiem którą licencję wybrać oraz jak ją ustawić. Bardzo proszę o pomoc .Dzięki
Licencje. Jak ustawić ?
Wybrałem licencję CC-BY-NC-SA ,ale nie wiem jak ją mam przypisać do zdjęć. Czy jest jakiś szablon ?
Licencje-kolejne pytanie
A czy do istniejących już plików można także dodać licencję? Tw53-2566 (dyskusja) 17:27, 28 lip 2016 (UTC)
Wls75
Hej. Na wypadek, gdybyś nie sprawdził, to z rozpędu odpowiedziałem u siebie w dyskusji. Pibwl (dyskusja) 21:01, 4 sty 2017 (UTC)
Pw53-02
Dzień dobry, Piszę teraz artykuł o Tw53 i nie wiem jak mogę opisać historię tego parowozu. Mogę napisać tak jak było na prawdę czy muszę ominąć fakty? Tw53-2566 (dyskusja)
Inne plany na rok 2017
Jak widzisz, u mnie najpierw tabela, potem strony kolei - może przydałby się automatyczny generator infoboksa? Nie czuję się mocny w te klocki, niestety, ale wszelkie sugestie są mile widziane.
Ja bym to widział tak, żeby baza kolejowa mogła automatycznie zasysać/linkować do Enkolu, a Enkol automatycznie ściągał przebieg linii. Ale obawiam się, że do tego trzeba było mieć nieco więcej danych o liniach. Zgroza (dyskusja) 15:44, 23 mar 2017 (CDT)
Zmiana nazwy konta na Enkol
Dobry wieczór, z racji ,że piszę teraz artykuł o Tw53 , a moja nazwa po prostu by się myliła z artykułem , czy możliwa jest zmiana nazwy profilu ? Chciałbym taką : Piotrek Tw53 Tw53-2566 (dyskusja)
pozostaję przy nazwie użytkownika
Nazwa zostaje . Dzięki
Artykuły o lokomotywach
Rzecz jasna przeoczyłem, dzięki za cynk. Forum śledzę, ale raczej bym nic nie wniósł do dyskusji. Zgroza (dyskusja) 15:40, 7 cze 2017 (CDT)
Utrata danych
Akurat byłem na urlopie i cukrownictwo leżało odłogiem, bo w praktyce zajmowałem się kolejami leśnymi i rybackimi, dlatego spokojna głowa. Zgroza (dyskusja) 11:41, 29 lip 2017 (UTC)
Lokomotywy WLs40?50
Nie wiem kto to robi, ale jakiś użytkownik dodaje lokomotywy WLs40/50 bez posiadania informacji o nich. Czy można ustalić kogo to sprawka?
spisy taboru
Czy spisy taboru będą się aktualizowały automatycznie, czy po zmianie przez formularz trzeba aktualizować ręcznie? Zgroza (dyskusja) 22:17, 16 lut 2018 (UTC)
Dodawanie lokomotyw do spisu
Przeczytałem wiadomość, ale niestety robię jak trzeba i lokomotywy zapisują się na górze strony. Gdyby nie było zmiany to nie miał bym problemu żeby je dodać. Bohun (dyskusja) 13:13, 10 marzec 2018 (UTC)
Konkurs dla edytorów
Dobry wieczór. Dziś dodałem kilka nowych artykułów do konkursu. Nad tabelą jest napisane, że dane aktualizują się co około 10 min, a tymczasem minęło kilka godzin i nic się nie zmieniło. Powinienem mieć wpisane dwadzieścia parę wpisów, a w tabeli mam siedemnaście. Czy idzie to jakoś rozwiązać? Bohun ([[Dyskusja użytkownika:Bohun|dyskusja]]) 21:42, 25 marzec 2018 (UTC)
Tak na szybko wpiszę. Tytuł zapisuję tak jak jest napisany na okładce. Słowo kolei jest pisane małą literą.
Bohun
([[Dyskusja
użytkownika:Bohun|dyskusja]]) 21:42, 25 marzec 2018 (UTC)
WLs50-2105
Prosił bym o usunięcie lokomotywy WLs50-2105. Lokomotywa o tym samym numerze z pełną historią ma zostać i jest oznaczona jako należąca do kombinatu rolniczego. Bohun (dyskusja) 18:29, 28 marzec 2018 (UTC)
Tabele
Dzień dobry. Jestem w trakcie pisania artykułu i muszę zrobić tabelę. Próbuję i nic. Jeszcze kilka dni temu robiłem tą samą metodą i wyszło, a teraz nie chce. Proszę o jakąś poradę.
Zdjęcia ponownie
Rozumiem. Jestem autorem wszystkich zdjęć jakie ostatnio przesłałem. Przy okazji zajmę się dopisaniem autora. Bohun (dyskusja) 18:39, 3 kwietnia 2018 (UTC)
Biblioteka:A-00253
Dzień dobry. Chcę zwrócić uwagę, że oceniony przez pana artykuł jest dublem tego samego artykułu, który dodałem przed użytkownikiem Zgroza. Jeśli to możliwe proszę o skorektowanie tego. Dyskusja użytkownika:Bohun 9:42, 4 maja 2018 (UTC)
To bardzo ciekawa sytuacja. Odejmij mi już te punkty. Zawsze mogę je uzupełnić dodając nowy artykuł ;-). Dodam tylko, że zawsze zanim dodam artykuł to sprawdzam czy ktoś inny mnie z nim wyprzedził. Wynik wyszukiwania był zerowy więc go dodałem. Dyskusja użytkownika:Bohun 10:12, 6 maja 2018 (UTC)
WLs40/50
Hej. Na Wiki są zdjęcia przynajmniej 3 lokomotyw z Płociczna File:Wigierski Park Narodowy July 2013 12.JPG (czerwono-żółta), File:Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg (łańcuchowa) i File:Wigierski Park Narodowy July 2013 08.JPG, które można by powstawiać do artykułów, ale anonim zaklasyfikował je nie wiadomo na jakiej podstawie do numerów nie pasujących do informacji w WLs40 (dla WLs50/1658 jest podany napęd łąńcuchowy, a dla Tabor:Lw-01198 - kolor czerwono-złoty). Czy są jakieś możliwości weryfikacji? Pibwl (dyskusja) 10:22, 17 maj 2018 (UTC)
- PS - widzę, że Bohun dodawał artykuły - zwrócę się bezpośrednio do niego. Pibwl (dyskusja) 10:24, 17 maj 2018 (UTC)
Zdjęcie SM03
W takim razie stwierdzam, że musisz usunąć tą fotkę. Od razu mam pytanie. Czy zdjęcie SM03 może pochodzić z Wikipedii lub Commons? Bohun (dyskusja) 21:11 24 maj 2018 (UTC)
Cytuj..
Dzięki, aczkolwiek nie jestem fanem tych szablonów poza sytuacją, gdy cytuje się wiele stron i wtedy przydają się szablony "odn" ;) Ale przy okazji: zastanawiam się, czy Wls40 100 z Maltanki nie ma fałszywej tabliczki znamionowej wskazującej na 1956 rok, biorąc pod uwagę, że Pokropiński podaje 1952 rok i nawet podaje jej przydział od 1952 roku, na innej(?) kolei parkowej w Poznaniu, a produkowane w 1956 lokomotywy miały numery w okolicach 400. Nie chcę sam zmieniać bez konsultacji, bo to w sumie tylko mój domysł, a tabliczka wskazuje wprost na 1956 rok... Pibwl (dyskusja) 18:11, 24 cze 2018 (UTC)
- Ja w każdym razie bynajmniej nie nalegam na wprowadzenie {odn} :) Pibwl (dyskusja) 10:29, 25 cze 2018 (UTC)
WLp50
Cześć! Dzięki wielkie za szczegóły co do tabel. Na pewno ułatwi mi to tworzenie spisów lokomotyw. Bohun (dyskusja) 11:43 25 kwiecień 2019 (UTC)
Sprężarka w WLp50-031
Przepraszam! Mój błąd. Ma ona armaturę hamulcową tego samego typu co L45H. Już poprawiam.
EDIT: Jeszcze lepiej. Jest tak jak napisałem. Przynajmniej według czasopisma, z którego wziąłem dużą część informacji ;-). Bohun (dyskusja) 13:02 26 kwiecień 2019 (UTC)
Odpisywanie
Cześć Paweł, dziękuję za informacje o dyskusjach. Jednak będę przesyłał pliki pojedynczo ;) Pozdrawiam serdecznie, BieS (dyskusja) 14:11, 2 cze 2019 (UTC)
Pomysł
Cześć! Mam pomysł, aby utworzyć na enkolu spis wagonów towarowych eksploatowanych w Polsce. W sensie, że będą to listy tego typu co w spisie lokomotyw, podzielone względem typów i serii wagonów. Chciałbym się jednak spotkać z Twoją opinią przed rozpoczęciem tego "projektu", bo nie wiem czy byłoby to przydatne dla "Enkolu". Bohun (dyskusja) 11:44 11 czerwiec 2019 (UTC)
Lyd2
Hej. Dopiero teraz się zebrałem, żeby dodać trochę zdjęć z BKL z 2018 na Commons. Piszę, bo mam wątpliwości odnośnie identyfikacji lokomotyw, które swojego czasu "mądrala" Qwerb przyporządkował do numerów - nie wiem, czy ma to jakiekolwiek pokrycie w rzeczywistości, czy tak strzelał?.. Dotyczy to głównie zdjęć File:Lyd2 Bieszczady.jpg (niestety, nie mam lepszej odbitki), File:Majdan skansen Wls DSC02080.JPG i File:Majdan skansen Lxd2.jpg. W przypadku L45H zapewne ten sam użytkownik ponadawał numery nawet w przypadku fragmentarycznie widocznych lokomotyw (jasnowidz albo taki ekspert), ale nawet nie chce mi się już tam zaglądać... Pibwl (dyskusja) 19:42, 16 cze 2019 (UTC)
- PS: odnośnie dwóch ostatnich zdjęć to raczej będzie LP-Lyd2-01, a nie 07, jak sugerował Qwerb, bo jedynka do dziś stoi w tym miejscu i ma biało-czarne czołownice File:Majdan skansen DSC03402.JPG (chociaż nie posiada żadnych tabliczek), a siódemka zdaje się jeździ. Oczywiście teraz zastanawiam się, dlaczego nie robiłem więej zdjęć :) Pibwl (dyskusja) 20:23, 16 cze 2019 (UTC)
- Zamieniłem dwie ostatnie na Lyd2-01, a na pierwszej, po przeskanowaniu w maksymalnej rozdzielczości, dopatrzyłem się 05 (czyli inaczej, niż ją przypisał). Nie wiem, czy inne pozabieszczadzkie L30H są dobrze skategoryzowane. Jak pisałem, nawet nie chce mi się drugi raz zaglądać, jakie numery poprzypisywał słabo widocznym fotkom L45H (nie tylko polskim)... Pibwl (dyskusja) 18:04, 18 cze 2019 (UTC)
Opisy do plików
Cześć! Jak najbardziej zgadzam się ze wszystkim co napisałeś. Cieszę się, że mogę w pewnym stopniu przyczynić się do powiększenia archiwum. Jest jeden plik "001" okładka rozkładu jazdy Bialskiej KD, któremu zmieniłem nazwę u siebie tak, aby pasował do reszty, ale system mówi, że już taki wysłałem i nie chce drugiego takiego samego, więc zmieniaj im nazwy i dodawaj proszę opisy plików tak, aby było profesjonalnie. Niektóre skany (Jędrzejowska KD) trochę obcięły zawartość - niestety, żeby wszystko było widać należałoby "rozpruć" rozkład, a tego chciałem uniknąć. Jeżeli któryś skan uważasz, że mam poprawić i wysłać jeszcze raz to daj znać. Dodam, że nie trzeba umieszczać w tak zacnym Archiwum "mojej" strony tytułowej do rozkładu jazdy JKD - nie wygląda zbyt pięknie. W wolnych chwilach dla relaksu będę wysyłał kolejne rzeczy, więc nie bardzo mi tych chwil starczy na opisy ;) Miłego weekendu! BieS (dyskusja) 11:10, 21 cze 2019 (UTC)
Wagony
Cześć! Znalazłem trochę czasu, więc już objaśniam o co mi chodzi. Mam pomysł, aby tworzyć także strony z wagonami, a nie tylko lokomotywami. Wiązałoby się to jednak, tak jak piszesz, z utworzeniem szablonu o wagonów. Gdy ten szablon powstałby, można by zacząć dodawać również strony z wagonami i wydaje mi się, że również spis eksploatowanych egzemplarzy, tak jak w przypadku lokomotyw. Co do Twoich "obaw" czy w ogóle mamy dość danych, aby zbliżyć się do kompletności danych chociaż jednego typu - mogę cię tu "uspokoić". Sam posiadam informacje o paru typach, a i internet w dzisiejszych czasach nie milczy. No, chyba, że źle Cię zrozumiałem ;-). Pozdrawiam!
Bohun (dyskusja) 12:21 23 czerwiec 2019 (UTC)
Wagony 2
Osobiście jestem przeciw tworzeniu np tysięcy stron dla rożnych eksploatowanych np Eaosów itd. W przypadku bazy danych wagonów proponuję tworzenie osobnych stron dla egzemplarzy muzealnych - do ustalenia czy tylko dla polskich, a zagraniczne wrzucać w postaci indywidualnych stron czy dla wszystkich i dla wagonów wąskotorowych i historycznych dla których mamy pełniejsze dane, tzn nie tylko znany sam fakt istnienia wagonu. W przypadku serii "typowych" proponuję stworzenie strony typu z opisem, danymi tech i zdjęciami w tym zdjęciami detali jeśli są oraz osobnej strony galerii, gdzie nawet poszczególne numery mogą mieć osobne pozycje.
Służbowy Rozkład Jazdy JKD
Cześć Paweł! Załączony na stronie Służbowy Rozkład Jazdy Jędrzejowskiej KD jest z 1988 roku. Dlaczego opisany został 1980? BieS (dyskusja) 18:11, 6 lip 2019 (UTC)
Zobel
Hej, zapisałeś/masz może kopię listy fabrycznej lokomotyw fabryki Leopold Zobel, do której linkowałeś w październiku 2011? Zgroza (dyskusja) 19:29, 3 mar 2020 (UTC)
Spam-blokada
Hej, spam-blokada jest ustawiona za wysoko, nie mogłem dodać nowych cukrowni wraz z przypisami. Możesz zerknąć? Zgroza (dyskusja) 13:54, 15 mar 2020 (UTC)
Ostatnie towarowe na GKW
Cześć Pawle! Od wielu lat szukam informacji o pociągach towarowych z 1995 roku XX wieku. Niby nie minęło dużo czasu, więc może znajdziesz jakieś informacje na ten temat. Z tego co wiem, to w 1995 roku nie obsługiwano już Huty Cynku w Miasteczku. Były pojedyńcze wagony do składu opału. Czy obsługiwano wtedy jeszcze bocznicę GS w Strzybnicy i Tarnowskich Górach? Na mapie 1995 TG już są nieczynne, natomiast Strzybnica istnieje. Główny odbiorca to EC Chorzów dla którego miał węglowy przychodził z KWK Centrum, Rozbark i Siemianowice. Czy GKW wywoziły wtedy żużel i popioły z EC? Jeżeli masz jakiekolwiek informacje o prowadzeniu ruchu w 1995 roku na GKW, a najlepiej służbowe rozkłady to będę bardzo zobowiązany. Pozdrawiam serdecznie. BieS (dyskusja) 20:39, 12 mar 2021 (UTC)
Przypisy
Przypisy jak najbardziej mogę dodać, ale w takim razie proszę o jakąś pomoc przy tym, ponieważ nigdy jakoś nie mogłem tej czynności opanować. Artykuł o tym chyba faktycznie był, ale również nie pamiętam pod jaką nazwą. Bohun (dyskusja) 12:57, 7 kwie 2020 (UTC)
Dubel
Witaj. Zapewne ta lokomotywa jest zdublowana https://enkol.pl/Tabor:Lw-01743 i https://enkol.pl/Tabor:Lw-01287 Pibwl (dyskusja) 10:15, 27 kwi 2021 (UTC)
Z innej beczki: znalazłem zdjęcie 409Da z numerem 527 File:Grodziska Kolej Drezynowa (2).JPG, ale według https://enkol.pl/Tabor:Lw-00865 w Grodzisku jest 427 - nie wiem czy to ta i gdzie jest bład, czy zmienili numer. Pibwl (dyskusja) 12:18, 27 kwi 2021 (UTC)
PS3 - artykuły o poszczególnych 409Da (nie wiem czy wszystkie) są w kategorii "zestawienie wąskotorowych pojazdów trakcyjnych"... Pibwl (dyskusja) 13:16, 28 kwi 2021 (UTC)