Maciejkowice: Różnice pomiędzy wersjami
m (aktualizacja) |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | |Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | ||
|Lokalizacja=Chorzów | |Lokalizacja=Chorzów | ||
+ | |Powiat=m. Chorzów | ||
|Współrzędne geograficzne=50°19'13.6"N 18°58'14.5"E | |Współrzędne geograficzne=50°19'13.6"N 18°58'14.5"E | ||
|Peron=b/d | |Peron=b/d | ||
Linia 20: | Linia 21: | ||
Największa, nieistniejąca obecnie, stacja [[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]. Była stacją pięciokierunkową, z której wychodził jedyny w Polsce na kolejach wąskotorowych szlak dwutorowy. Dodatkowo ze stacji odchodziły bocznice do [[Zakłady Azotowe w Chorzowie|Zakładów Azotowych]], [[Kopalnia Węgla Kamiennego "Barbara" w Chorzowie|KWK Barbara]], Szybu "Zygmunt August", wysypiska żużlu Elektrowni"Chorzów" | Największa, nieistniejąca obecnie, stacja [[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]. Była stacją pięciokierunkową, z której wychodził jedyny w Polsce na kolejach wąskotorowych szlak dwutorowy. Dodatkowo ze stacji odchodziły bocznice do [[Zakłady Azotowe w Chorzowie|Zakładów Azotowych]], [[Kopalnia Węgla Kamiennego "Barbara" w Chorzowie|KWK Barbara]], Szybu "Zygmunt August", wysypiska żużlu Elektrowni"Chorzów" | ||
− | [[Kategoria:Stacje i | + | [[Kategoria:Stacje, przystanki i posterunki Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] |
Aktualna wersja na dzień 08:55, 11 wrz 2022
stacja Maciejkowice
Stan: zlikwidowany
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
Miejscowość
Chorzów
Powiat
m. Chorzów
Współrzędne geograficzne
50°19'13.6"N 18°58'14.5"E
Rok utworzenia
b/d
Rok likwidacji
2002
Peron
b/d
Nastawnia
tak
Budynek stacyjny
tak
Lokomotywownia
tak
Nazwa
Maciejkowice | b/d | - | b/d |
Maczeykowitz | b/d | - | b/d |
Mathiashof | b/d | - | b/d |
Rodzaj
stacja | b/d | - | 2002 |
Określenie linii przebiegających przez posterunek, położenie posterunku linii oraz zakres lat
b/d | km b/d | b/d | - | b/d |
Opis budynków i urządzeń
Nastawnia dysponująca oraz wykonawcza, zbudowane na podstawie tego samego projektu, piętrowe o ceglanych ścianach, kryte dachami czterospadowymi. Budynek stacyjny 2 kondygnacyjny, murowany, kryty dachem czterospadowym. Lokomotywowania wachlarzowa o konstrukcji drewnianej, wyburzona z powodu złego stanu technicznego na początku lat '90.
Opis urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego
Urządzenia SRK mechaniczne, scentralizowane. Sygnalizacja świetlna
Opis układu torowego
Historia
Położenie posterunku w terenie
Galeria
Zestawienie taboru
Uwaga: Zestawienie zawiera informacje na temat wszystkich pojazdów trakcyjnych, które kiedykolwiek stacjonowały na danej stacji, a których dane znajdują się w naszej bazie.
Typ | Numer | Obecne / ostatnie oznaczenie |
Stacjonowanie od roku | Stacjonowanie do roku | Stan | Obecne / ostatnie miejsce stacjonowania |
---|---|---|---|---|---|---|
L45H | 20566 | Lxd2-370 | 1973 | 1989 | Złom | Bytom Rozbark |
Dokumenty dotyczące posterunku znajdujące się w Archiwum Enkolu
Uwaga: Zestawienie zawiera listę dokumentów archiwalnych znajdujących się w Archiwum Enkolu wygenerowaną na podstawie słów kluczowych.
Źródła
Największa, nieistniejąca obecnie, stacja Górnośląskich Kolei Wąskotorowych. Była stacją pięciokierunkową, z której wychodził jedyny w Polsce na kolejach wąskotorowych szlak dwutorowy. Dodatkowo ze stacji odchodziły bocznice do Zakładów Azotowych, KWK Barbara, Szybu "Zygmunt August", wysypiska żużlu Elektrowni"Chorzów"
- Zestawienie posterunków technicznych i handlowych na liniach wąskotorowych
- Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
- Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zestawienie posterunków technicznych i handlowych
- Posterunki techniczne i handlowe w: Chorzów
- Hasła encyklopedyczne
- Stacje, przystanki i posterunki Górnośląskich Kolei Wąskotorowych