TH1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(red)
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 10: Linia 10:
 
* Moc wejściowa: 220 - 515 kW (300 - 700 KM)
 
* Moc wejściowa: 220 - 515 kW (300 - 700 KM)
 
* Masa w stanie próżnym (bez oleju): 2280 kg
 
* Masa w stanie próżnym (bez oleju): 2280 kg
* Ilość przetworników momentu obrotowego: 2
+
* Liczba przetworników momentu obrotowego: 2
 
<!---* Umwandlungsverhältnis der Sperrmomente Z / Zi = 5 -->
 
<!---* Umwandlungsverhältnis der Sperrmomente Z / Zi = 5 -->
 
* Wymiary:
 
* Wymiary:
Linia 40: Linia 40:
 
{{Przypisy}}
 
{{Przypisy}}
 
[[Kategoria:Przekładnie]]
 
[[Kategoria:Przekładnie]]
 +
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]

Aktualna wersja na dzień 19:10, 30 sty 2012

TH1 - typ przekładni hydraulicznej produkowanej przez znajdujące się w rumuńskim mieście Braszów (rum. Brașov) zakłady Hidromecanica.

Produkcję tej przekładni rozpoczęto w roku 1963 [1] w zakładach FAUR w Bukareszcie na podstawie licencji Voitha (przekładnia Voith L26/St/V). Mimo wygaśnięcia licencji przekładnie są produkowane nadal pod marką własną obecnego producenta [2].


Specyfikacja techniczna[edytuj]

  • Prędkość obrotowa na wejściu: 1000 - 1800 obr / min
  • Maksymalna prędkość obrotowa na wyjściu: 2188 obr / min (przy mocy 515 kW)
  • Moc wejściowa: 220 - 515 kW (300 - 700 KM)
  • Masa w stanie próżnym (bez oleju): 2280 kg
  • Liczba przetworników momentu obrotowego: 2
  • Wymiary:
długość: 1425 mm
szerokość: 960 mm
wysokość: 1420 mm [3]


Zastosowanie[edytuj]

Przekładnia TH1 znalazła zastosowanie w następujących typach lokomotyw:

Przekładnie tego typu znalazły również zastosowanie w jednostkach pływających (pogłębiarkach)[4].


*W lokomotywie L45H zastosowano przekładnię w wariancie TH1-V1 o następującej specyfikacji: moc - 441 kW (600 KM), prędkość obrotowa: 1350 obr / min, stosunek przełożenia napędu: 1:2,2 [5]


Przypisy

  1. Historia zakładów Hidromecanica ([[język angielski |ang. ]] ). [dostęp 2012-01-29].
  2. Opis asortymentu oferowanego przez wytwórcę ([[język angielski |ang. ]] ). [dostęp 2012-01-29].
  3. Opis przekładni na stronie producenta ([[język angielski |ang. ]] ). [dostęp 2012-01-29].
  4. Opis przekładni na stronie producenta ([[język angielski |ang. ]] ). [dostęp 2012-01-29].
  5. Centralne Biuro Konstrukcyjne PKP w Poznaniu na zlecenie Centralnego Zarządu Kolei Dojazdowych: Obsługa i utrzymanie lokomotywy spalinowej serii Lxd2. Ministerstwo Komunikacji - Centralny Zarząd Kolei Dojazdowych, 1976, s. 87.