Archiwum:Służbowy rozkład jazdy Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej (1985): Różnice pomiędzy wersjami
m (dr tech) |
m (dr tech) |
||
Linia 63: | Linia 63: | ||
W rozkładzie ujęto również 3 pary pociągów towarowych, a każdy z nich opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągi te, zależnie od kierunku i pory, obsługiwały tylko wybrane ładownie. Pociągom towarowym na linii Mareza - Rusinowo Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 571 do 576. | W rozkładzie ujęto również 3 pary pociągów towarowych, a każdy z nich opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągi te, zależnie od kierunku i pory, obsługiwały tylko wybrane ładownie. Pociągom towarowym na linii Mareza - Rusinowo Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 571 do 576. | ||
− | < | + | <hovergallery maxhoverheight=900 maxhoverwidth=1100> |
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-08.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-08.jpg | ||
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-09.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-09.jpg | ||
Linia 69: | Linia 69: | ||
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-11.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-11.jpg | ||
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-12.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-12.jpg | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Linia Mareza - Gurcz == | == Linia Mareza - Gurcz == | ||
Linia 77: | Linia 77: | ||
W rozkładzie ujęto również 2 pary pociągów towarowych, a każdy z nich opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągi te, zależnie od kierunku i pory, obsługiwały tylko wybrane ładownie. Pociągom towarowym na linii Mareza - Gurcz przydzielono numery z zakresu od 590 do 593. | W rozkładzie ujęto również 2 pary pociągów towarowych, a każdy z nich opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągi te, zależnie od kierunku i pory, obsługiwały tylko wybrane ładownie. Pociągom towarowym na linii Mareza - Gurcz przydzielono numery z zakresu od 590 do 593. | ||
− | < | + | <hovergallery maxhoverheight=900 maxhoverwidth=1100> |
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-13.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-13.jpg | ||
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-14.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-14.jpg | ||
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-15.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-15.jpg | ||
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-16.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-16.jpg | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Linia Mareza - Kwidzyn Wąsk. == | == Linia Mareza - Kwidzyn Wąsk. == | ||
Linia 88: | Linia 88: | ||
Na linii tej nie odbywał się ruch pasażerski, przewidziano za to do kursowania 5 par pociągów towarowych, a każdy z nich, podobnie jak na pozostałych liniach, opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągom towarowym na linii Mareza - Kwidzyn Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 577 do 586. | Na linii tej nie odbywał się ruch pasażerski, przewidziano za to do kursowania 5 par pociągów towarowych, a każdy z nich, podobnie jak na pozostałych liniach, opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągom towarowym na linii Mareza - Kwidzyn Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 577 do 586. | ||
− | < | + | <hovergallery maxhoverheight=900 maxhoverwidth=1100> |
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-17.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-17.jpg | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Załączniki == | == Załączniki == | ||
Linia 106: | Linia 106: | ||
W tej części prezentowanego rozkładu jazdy można się dowiedzieć, że przewidziano pracę wyłącznie taboru spalinowego. Pociągi pasażerskie zestawiane były z wagonu silnikowego serii [[MBd1]] i 1 wagonu serii [[1Aw]] lub [[3Aw]], przy czym dopuszczano możliwość włączenia większej liczby wagonów, w zależności od frekwencji podróżnych (decyzję o włączeniu podejmował zawiadowca). W ruchu znajdowały się 2 wagony silnikowe w dni robocze i 1 jeden wagon w dni wolne. Do prowadzenia pociągów towarowych przewidziano 1 obieg lokomotywy serii [[Lyd1]]. | W tej części prezentowanego rozkładu jazdy można się dowiedzieć, że przewidziano pracę wyłącznie taboru spalinowego. Pociągi pasażerskie zestawiane były z wagonu silnikowego serii [[MBd1]] i 1 wagonu serii [[1Aw]] lub [[3Aw]], przy czym dopuszczano możliwość włączenia większej liczby wagonów, w zależności od frekwencji podróżnych (decyzję o włączeniu podejmował zawiadowca). W ruchu znajdowały się 2 wagony silnikowe w dni robocze i 1 jeden wagon w dni wolne. Do prowadzenia pociągów towarowych przewidziano 1 obieg lokomotywy serii [[Lyd1]]. | ||
− | < | + | <hovergallery maxhoverheight=900 maxhoverwidth=1100> |
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-18.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-18.jpg | ||
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-19.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-19.jpg | ||
Linia 112: | Linia 112: | ||
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-21.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-21.jpg | ||
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-22.jpg | Plik:1985-V-3-Kwidzyn-22.jpg | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Ogłoszenie o zawieszeniu ruchu pociągów i zastąpieniu ich komunikacją samochodową == | == Ogłoszenie o zawieszeniu ruchu pociągów i zastąpieniu ich komunikacją samochodową == |
Aktualna wersja na dzień 00:34, 7 lip 2019
Służbowy rozkład jazdy Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej (1985) | |
---|---|
Tytuł teczki | Służbowy rozkład jazdy pociągów Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej ważny od 2 czerwca 1985 |
Data początkowa | 1985 |
Data końcowa | 1985 |
Sygnatura teczki | AT-00060 |
Słowa kluczowe | Kwidzyńska Kolej Wąskotorowa, rozkład jazdy, służbowy rozkład jazdy |
Wprowadzenie[edytuj]
Służbowy rozkład jazdy pociągów Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej Zeszyt V/3 ważny od 1985 r. czerwca 02 wydany został nakładem Północnej DOKP w Gdańsku. Drukiem zajęła się Drukarnia Kolejowa w Poznaniu, a nakład wyniósł 100 egzemplarzy. Poza rozkładem jazdy pociągów pasażerskich i towarowych, zeszyt zawiera również inne informacje istotne z punktu prowadzenia ruchu.
Jeszcze przed wejściem w życie prezentowanego rozkładu jazdy, a dokładnie 21 maja 1985 roku wydano zarządzenie, zgodnie z którym 31 grudnia 1985 roku był ostatnim dniem funkcjonowania Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej[1].
Na podstawie rozkładu jazdy przygotowany został wykres ruchu, na którym zaznaczono przejścia taboru.
Opis, materiały dodatkowe oraz załączone skany oryginału z własnej kolekcji wykonał Mariusz Herchold.
Załączone ogłoszenie o wstrzymaniu ruchu pociągów pochodzi z fanpejdża "Kwidzyńska Kolej Dojazdowa" na Facebooku.
Tablice[edytuj]
Na stronach od 2 do 14 zebrano tablice zawierające:
- postanowienia szczególne, gdzie m.in. odniesiono się do sposobu prowadzenia ruchu na szlaku Mareza - Kwidzyn Wąsk.,
- skorowidz zmian i uzupełnień, którego w prezentowanym egzemplarzu nie uzupełniono,
- objaśnienia znaków i skrótów,
- wykaz ostrzeżeń stałych,
- wykaz odcinków i miejsc niebezpiecznych ze względu na pożar,
- wykaz posterunków ruchu, na których jest zabronione lub ograniczone przetaczanie wagonów odrzutem,
- wykaz stacji, na których drużyna konduktorska zgłasza dyżurnemu ruchu wjazd pociągu z końcowym sygnałem,
- wykaz posterunków, na których dla pociągów sygnał "Nakaz jazdy" daje kierownik pociągu,
- wykaz stacji wyznaczonych do wydawania rozkazów szczególnych drużynom pociągowym,
- wykaz dozwolonej ilości par wagonów załadowanych wspólnym ładunkiem,
- wykaz dopuszczalnej liczby osi w pociągach mieszanych i towarowych,
- wykaz dozwolonych szybkości pociągów z pługami odśnieżnymi,
- wykaz pochyleń miarodajnych w ‰ do obliczania ciężaru hamującego,
- wykaz procentowych norm do obliczania ciężaru hamującego w pociągu,
- wykaz odległości między posterunkami,
- wykaz odcinków, na których zabronione jest stosowanie podwójnej trakcji.
Z danych ujętych w tablicach można się dowiedzieć, że jedynym czynnym posterunkiem, obsadzonym przez dyżurnego ruchu była stacja Mareza, która otwarta była od 5.20 do 19.10 w dni robocze oraz od 6.30 do 18.00 w dni wolne. Stacja Kwidzyn Wąsk. funkcjonowała na zasadach posterunku odstępowego telefonicznego, a stacje Rusinowo Wąsk. i Gurcz były zamknięte dla czynności technicznych.
Na całej Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej obowiązywała droga hamowania 400 m, a dane techniczno-ruchowe podane zostały dla prędkości do 45 km/h, przy czym pociągi ujęte w rozkładzie miały przewidzianą prędkość maksymalną 35 km/h.
Linia Mareza - Rusinowo Wąsk.[edytuj]
Do kursowania przewidziano 3 pary pociągów osobowych, przy czym zupełnie inny rozkład obowiązywał w dni robocze, a inny w dni wolne (nie było pociągów kursujących codziennie). Pierwszy pociąg wyjeżdżający z Marezy do Rusinowa Wąsk. w dni robocze (MM 511) zatrzymywał się tylko na wybranych przystankach osobowych. Pociągom osobowym na linii Mareza - Rusinowo Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 511 do 522.
W rozkładzie ujęto również 3 pary pociągów towarowych, a każdy z nich opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągi te, zależnie od kierunku i pory, obsługiwały tylko wybrane ładownie. Pociągom towarowym na linii Mareza - Rusinowo Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 571 do 576.
Linia Mareza - Gurcz[edytuj]
Do kursowania przewidziano 3 pary pociągów osobowych w dni robocze i 2 pary w dni wolne. Podobnie jak na linii do Rusinowa Wąsk. zupełnie inny rozkład obowiązywał w dni robocze, a inny w dni wolne (nie było pociągów kursujących codziennie). Pierwszy pociąg wyjeżdżający z Marezy do Gurcza w dni robocze (MM 523) zatrzymywał się tylko na wybranych przystankach osobowych. Pociągom osobowym na linii Mareza - Gurcz przydzielono numery z zakresu od 523 do 532.
W rozkładzie ujęto również 2 pary pociągów towarowych, a każdy z nich opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągi te, zależnie od kierunku i pory, obsługiwały tylko wybrane ładownie. Pociągom towarowym na linii Mareza - Gurcz przydzielono numery z zakresu od 590 do 593.
Linia Mareza - Kwidzyn Wąsk.[edytuj]
Na linii tej nie odbywał się ruch pasażerski, przewidziano za to do kursowania 5 par pociągów towarowych, a każdy z nich, podobnie jak na pozostałych liniach, opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągom towarowym na linii Mareza - Kwidzyn Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 577 do 586.
Załączniki[edytuj]
W ramach załączników do rozkładu jazdy przygotowano:
- wykaz obciążenia dozwolonego lokomotyw i wagonów spalinowych,
- wykaz obiegu składów pociągów trakcji motorowej,
- plan przewozu korespondencji służbowej,
- przewóz poczty, który jednak się nie odbywał (pusta tabela),
- wykaz odległości do obliczania osio-kilometrów,
- wykaz stacji, na których należy dokonywać rewizji technicznej pociągów,
- skorowidz pociągów,
- spis rzeczy.
W tej części prezentowanego rozkładu jazdy można się dowiedzieć, że przewidziano pracę wyłącznie taboru spalinowego. Pociągi pasażerskie zestawiane były z wagonu silnikowego serii MBd1 i 1 wagonu serii 1Aw lub 3Aw, przy czym dopuszczano możliwość włączenia większej liczby wagonów, w zależności od frekwencji podróżnych (decyzję o włączeniu podejmował zawiadowca). W ruchu znajdowały się 2 wagony silnikowe w dni robocze i 1 jeden wagon w dni wolne. Do prowadzenia pociągów towarowych przewidziano 1 obieg lokomotywy serii Lyd1.
Ogłoszenie o zawieszeniu ruchu pociągów i zastąpieniu ich komunikacją samochodową[edytuj]
Niniejsze ogłoszenie nie jest związane bezpośrednio z publikowanym wyżej rozkładem jazdy, jednak ze względu na jego treść oraz fakt, że niniejszy rozkład jazdy był ostatnim w historii Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej, uznaliśmy za stosowne umieścić je w tej samej teczce, co rozkład jazdy.
Na szczególną uwagę zasługuje treść ogłoszenia, jego nie tylko urzędowy, ale i osobisty charakter - długoletni zawiadowca stacji Mareza, Lech Kwiatkowski[2], nie tylko informuje podróżnych o fakcie zawieszenia ruchu pociągów, ale także, w imieniu personelu kolei, składa im życzenia zdrowia i wszelkiej pomyślności.