A20D-P: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Spalinowy zespół trakcyjny infobox | {{Spalinowy zespół trakcyjny infobox | ||
− | |seria_zespołu_spalinowego | + | |seria_zespołu_spalinowego = A20D-P |
|przewoźnik = [[PKP]] | |przewoźnik = [[PKP]] | ||
|oznaczenie_przewoźnika = Mbxd2+Bxhpi+Bxhpi | |oznaczenie_przewoźnika = Mbxd2+Bxhpi+Bxhpi | ||
− | |grafika = | + | |grafika = [[Plik:Miasteczko gkw.jpg|290px|Lxd2]] |
− | | | + | |opis_zdjęcia = Tak nie wygląda ten pojazd |
|producent = [[FAUR]] | |producent = [[FAUR]] | ||
|lata_budowy = 1983-1988 | |lata_budowy = 1983-1988 |
Wersja z 23:44, 6 cze 2011
A20D-P | |
Lxd2 | |
Tak nie wygląda ten pojazd | |
Przewoźnik | PKP |
Oznaczenie przewoźnika | Mbxd2+Bxhpi+Bxhpi |
Producent | FAUR |
Lata budowy | 1983-1988 |
Układ osi | B'2'+2'2'+2'2' |
Układ członów | sr + d + d |
Masa służbowa | 62,4 t |
Długość ze zderzakami | 47760 mm |
Szerokość | 2400 mm |
Wysokość | 3300 mm |
Rozstaw czopów skrętu | {{{rozstaw_czopów_skrętu}}} |
Rozstaw osi wózka | {{{rozstaw_osi_wózka}}} |
Średnica kół | 750 mm |
Rozstaw szyn | {{{rozstaw_szyn}}} |
Typ silnika spalinowego | D2516HMU |
Producent silnika | {{{producent_silnika}}} |
Moc silnika | 141 kW |
Rodzaj przekładni | hydrokinetyczna |
Typ przekładni | {{{typ_przekładni}}} |
Prędkość konstrukcyjna | 60 lub 40 km/h* |
System hamulca | Powietrzny |
System ogrzewania | Piec węglowy CO, układ grawitacyjny, w każdym wagonie osobno |
Liczba miejsc siedzących | 129
|
* - 60 km/h dla toru 1000 mm, 40 km/h dla toru 750 mm |
A20D-P – Według założeń konstrukcyjnych jest to wąskotorowy spalinowy zespół trakcyjny, w skład którego wchodzi jeden wagon motorowy z dwiema kabinami sterowniczymi na każdym z końców oraz dwa wagony doczepne produkowany w zakładach FAUR w Bukareszcie w latach 1983-1988.
A20D-P
Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony motorowe noszą oznaczenie Mbxd2, a wagony doczepne Bxhpi. PKP zamówiły także 38 sztuk dodatkowych wagonów doczepnych, które miały być używane jak normalne wagony w składach pociągów prowadzonych lokomotywami - 13 sztuk na tor 750 mm, 16 sztuk na tor 1000 mm oraz 9 sztuk na tor 785 mm (na tor 785mm nie został wyprodukowany żaden wagon motorowy tej serii). W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów.
Zobacz też
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą A20D-P. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.