Przejazd kolejowy: Różnice pomiędzy wersjami
m (Podział przejazdów kolejowych przeniesiono do Przejazd kolejowy: Podział przejazdów z powodzeniem może być sekcją artykułu o przejazdach.) |
m (added Category:Zalążki artykułów using HotCat) |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
[[Category:Hasła_encyklopedyczne]] | [[Category:Hasła_encyklopedyczne]] | ||
+ | [[Kategoria:Zalążki artykułów]] |
Wersja z 16:59, 7 mar 2012
Przejazd kolejowy to skrzyżowanie toru lub torów kolejowych i drogi znajdujących się na tym samym poziomie.
Podział przejazdów kolejowych
Według danych PKP PLK w naszym kraju funkcjonuje około 16.400 przejazdów kolejowych. Dzielimy je na jednotorowe i wielotorowe. Oprócz tego dzielimy je na 6 kategorii:
Kategoria A - przejazdy strzeżone, oprócz tego wyposażone w rogatki oraz w większości sygnalizacje świetlną
Kategoria B - przejazdy niestrzeżony, wyposażony w tzw. półrogatki
Kategoria C - przejazd wyposażony w sygnalizację świetlną
Kategoria D - przejazd oznakowany jedynie znakami drogowymi
Kategoria E - przejazd kolejowy wyposażony w tzw. labirynty, dotyczący tylko ruchu pieszego
Kategoria F - przejazdy niepubliczne
Obecnie zgodnie z taryfikatorem mandatów za nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa na przejeździe kolejowym grozi mandat do 300 zł.