405E: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Skubihenio (dyskusja | edycje) (Dodane kategorie) |
m |
||
| Linia 4: | Linia 4: | ||
|grafika = [[File:Em10.20000823.jpg|290px]] | |grafika = [[File:Em10.20000823.jpg|290px]] | ||
|opis_zdjęcia = 405E (EM10) na stacji Szklarska Poręba. | |opis_zdjęcia = 405E (EM10) na stacji Szklarska Poręba. | ||
| − | |przewoźnik = [PKP] | + | |przewoźnik = [[PKP]] |
|oznaczenie_przewoźnika = EM10 | |oznaczenie_przewoźnika = EM10 | ||
|producent = [[H. Cegielski - Poznań S.A.|HCP]] | |producent = [[H. Cegielski - Poznań S.A.|HCP]] | ||
| Linia 31: | Linia 31: | ||
|uwagi = * - po modernizacji została pozbawiona sterowania wielokrotnego. W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "krokodylem". | |uwagi = * - po modernizacji została pozbawiona sterowania wielokrotnego. W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "krokodylem". | ||
}} | }} | ||
| − | '''405E''' | + | '''405E''' - polska elektryczna lokomotywa manewrowa. Na [[PKP]] oznaczoną ją seria '''EM10'''. |
{{Rozbuduj}} | {{Rozbuduj}} | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
[[Kategoria:Lokomotywy elektryczne PKP]] | [[Kategoria:Lokomotywy elektryczne PKP]] | ||
[[Kategoria:Normalnotorowe lokomotywy elektryczne]] | [[Kategoria:Normalnotorowe lokomotywy elektryczne]] | ||
Wersja z 12:36, 14 mar 2012
| 405E (EM10) | |
| 290px | |
| 405E (EM10) na stacji Szklarska Poręba. | |
| Przeznaczenie lokomotywy | lokomotywa manewrowa |
| Przewoźnik | PKP |
| Oznaczenie przewoźnika | EM10 |
| Producent | HCP |
| Lata budowy | 1990-1991 |
| Liczba członów | 1 |
| Układ osi | Bo'Bo' |
| Masa służbowa | 72 tony |
| Długość ze zderzakami | 16340 mm |
| Szerokość | 2900 mm |
| Wysokość | 3400 mm |
| Rozstaw osi skrajnych | 10500 mm |
| Średnica kół | 1100 mm |
| Rozstaw szyn | 1435 mm |
| System zasilania | 3 kV DC (3000 V prądu stałego) |
| Liczba silników | 4 |
| Typ silników | LKa493 |
| Moc ciągła | 960 kW |
| Maksymalna siła pociągowa | 250 kN |
| Stosunek przekładni | 71:16 |
| Prędkość konstrukcyjna | 80 km/h |
| Sterowanie wielokrotne | jest* |
| System hamulca | Oerlikon + ED |
| System ogrzewania | elektryczne |
| * - po modernizacji została pozbawiona sterowania wielokrotnego. W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "krokodylem". | |
405E - polska elektryczna lokomotywa manewrowa. Na PKP oznaczoną ją seria EM10.