Posterunek następczy: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(modyfikacja) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
# [[posterunek zapowiadawczy|posterunki zapowiadawcze]], których zadaniem jest umożliwienie zmiany kolejności jazdy pociągów wyprawianych na tor szlakowy do niego przyległy; do posterunków tych zalicza się: | # [[posterunek zapowiadawczy|posterunki zapowiadawcze]], których zadaniem jest umożliwienie zmiany kolejności jazdy pociągów wyprawianych na tor szlakowy do niego przyległy; do posterunków tych zalicza się: | ||
− | #* | + | #* [[stacja|stacje]] |
− | + | #* [[posterunek odgałęźny|posterunki odgałęźne]] | |
− | #* | + | # [[posterunek bocznicowy|posterunki bocznicowe]] |
− | + | # [[posterunek odstępowy|posterunki odstępowe]]<ref>§3 pkt. 4 - ''Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji'', (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)</ref>. | |
− | # [[posterunek bocznicowy|posterunki bocznicowe]] | ||
− | # [[posterunek odstępowy|posterunki odstępowe]] | ||
Aktualna wersja na dzień 12:11, 31 mar 2012
Posterunek następczy - posterunek ruchu służący do regulacji następstwa jazdy pociągów w ten sposób, że pozwala na przejazd lub odjazd pociągu tylko wówczas, gdy tor przyległego odstępu lub szlaku do tego posterunku jest wolny. Posterunki następcze dzielą się na:
- posterunki zapowiadawcze, których zadaniem jest umożliwienie zmiany kolejności jazdy pociągów wyprawianych na tor szlakowy do niego przyległy; do posterunków tych zalicza się:
- posterunki bocznicowe
- posterunki odstępowe[1].
Przypisy
- ↑ §3 pkt. 4 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)