WLs75: Różnice pomiędzy wersjami
m (oznaczenie) |
(zcalenie z listą) |
||
| Linia 32: | Linia 32: | ||
== Lista lokomotyw == | == Lista lokomotyw == | ||
| − | + | {| class="wikitable sortable" | |
| + | !Nr fabr. | ||
| + | !Rok prod. | ||
| + | !Prześwit [mm] | ||
| + | !Stan | ||
| + | !Ostatni użytkownik / | ||
| + | miejsce postoju | ||
| + | !Historia lokomotywy / | ||
| + | uwagi | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/13|13]] | ||
| + | |1965 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec") | ||
| + | |→ Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec"); złom. w 1994r. | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/15|15]] | ||
| + | |1965 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |KWK "Walenty Wawel" - Ruda Śląska | ||
| + | |→ Huta "Pokój" - Ruda Śląska | ||
| + | → KWK "Walenty Wawel" - Ruda Śląska; prod. ZNTK Wrocław | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/16|16]] | ||
| + | |1965 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Cukrownia "Werbkowice" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/18|18]] | ||
| + | |1965 | ||
| + | |750 | ||
| + | |style="background-color:lightblue;" |Eksponat | ||
| + | |Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew | ||
| + | |→ Cukrownia "Ciechanów" | ||
| + | |||
| + | → Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/26|26]] | ||
| + | |1965 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Cukrownia "Nowy Staw" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/27|27]] | ||
| + | |1965 | ||
| + | |785 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Cegielnia "Ruda Śląska" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/28|28]] | ||
| + | |1965 | ||
| + | |785 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Huta "Baildon" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/29|29]] | ||
| + | ||1965 | ||
| + | |750 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Krośniewicka Kolej Dojazdowa, własność prywatna | ||
| + | |→ Cukrownia "Nowy Staw" | ||
| + | |||
| + | → Krośniewicka Kolej Dojazdowa, własność prywatna; złom. 11.2009r. | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/30|30]] | ||
| + | ||1966 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |Wojsko Polskie nr WP-14-40??? | ||
| + | |||
| + | → 1966r. - JW4149 Przemyśl Bakończyce | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/31|31]] | ||
| + | |1965 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec") | ||
| + | |→ Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec"); złom. w 1995r. | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/33|33]] | ||
| + | |1965 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |Bieszczadzka Kolejka Leśna - Cisna-Majdan | ||
| + | |Wojsko Polskie nr WP-14-40451 | ||
| + | |||
| + | → 1965r. - Wojskowy Instytut Techniki Uzbrojenia - Zielonka; 8.09.1977r. - informacja w protokole kontroli kolei o zatartym silniku do wymiany, 27.05.1985r. - skreślenie zbiorników hamulcowych lokomotywy z ewidencji Kolejowego Dozoru Technicznego | ||
| + | |||
| + | → Bieszczadzka Kolejka Leśna - Cisna-Majdan | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/35|35]] | ||
| + | |1965 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Cukrownia "Włostów" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/37|37]] | ||
| + | |1966 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Huta Metali Nieżelaznych "Szopienice" | ||
| + | |→ Huta Metali Nieżelaznych "Szopienice" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/38|38]] | ||
| + | |1967 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:lightgreen;"|Sprawna | ||
| + | |Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
| + | |→ 1970r. - Zakłady Metalurgiczne "Silesia" - Zakład Lipiny; zakł. nr 9 | ||
| + | |||
| + | → 1993r. - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/41|41]] | ||
| + | |1967 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Zakłady Górniczo-Hutnicze "Orzeł Biały" - Brzeziny Śląskie | ||
| + | |→ Zakłady Górniczo-Hutnicze "Orzeł Biały" - Brzeziny Śląskie | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/42|42]] | ||
| + | |1967 | ||
| + | |750 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Krośniewicka Kolej Dojazdowa, własność prywatna | ||
| + | |→ Cukrownia "Nowy Staw" | ||
| + | |||
| + | → Krośniewicka Kolej Dojazdowa, własność prywatna; złom. 11.2009r. | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/43|43]] | ||
| + | |1967 | ||
| + | |750 | ||
| + | |style="background-color:lightgreen;"|Sprawna | ||
| + | |Kolej Parkowa Krośnice | ||
| + | |→ Cukrownia "Dobre" | ||
| + | |||
| + | → Starachowicka Kolej Wąskotorowa | ||
| + | |||
| + | → Kolej Parkowa Krośnice | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/47|47]] | ||
| + | |1967 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Strzeblowskie Kamieniołomy Drogowe - Sobótka | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/49|49]] | ||
| + | |1967 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Huta "Pokój" - Ruda Śląska | ||
| + | |→ Huta "Pokój" - Ruda Śląska; prod. ZNTK Wrocław | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/51|51]] | ||
| + | |1968 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Huta Metali Nieżelaznych "Szopienice" | ||
| + | |→ Huta Metali Nieżelaznych "Szopienice" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/52|52]] | ||
| + | |1968 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Huta "Baildon" - Katowice | ||
| + | |→ Huta "Baildon" - Katowice; zakł. nr 2, złom. po 2002r. | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/55|55]] | ||
| + | |1968 | ||
| + | |750 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Przedszkole Nr 3 - Przeworsk | ||
| + | |→ Zakłady Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego "Zagłoba" | ||
| + | |||
| + | → Cukrownia "Przeworsk" | ||
| + | |||
| + | → początek lat 90-tych - Przedszkole Nr 3 - Przeworsk; eksponat, złom. ok. 2004r. | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/58|58]] | ||
| + | |1968 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Cukrownia "Strzyżów" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/61|61]] | ||
| + | |1968 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Cukrownia "Werbkowice" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/63|63]] | ||
| + | |1968 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Cukrownia "Opole Lubelskie" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/65|65]] | ||
| + | ||1969 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Zakłady Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego "Nieledew" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/66|66]] | ||
| + | |1971 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | ||
| + | |Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Warsztaty Naprawcze Bytom Rozbark | ||
| + | |→ Huta "Baildon" - Katowice, zakł. nr 5 | ||
| + | |||
| + | inne żródło podaje: | ||
| + | |||
| + | → Cegielnia "Ruda Śląska" | ||
| + | |||
| + | → Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Warsztaty Naprawcze Bytom Rozbark | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/68|68]] | ||
| + | |1971 | ||
| + | |750 | ||
| + | |style="background-color:lightblue;"|Eksponat | ||
| + | |Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew | ||
| + | |→ Cukrownia "Brześć Kujawski"; zakł. nr CBK-3 | ||
| + | |||
| + | → Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew; eksponat | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/70|70]] | ||
| + | |1972 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Huta "Baildon" - Katowice | ||
| + | |→ Huta "Baildon" - Katowice; zakł. nr 7, złom. po 2002r. | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/71|71]] | ||
| + | |1972 | ||
| + | |750 | ||
| + | |style="background-color:lightblue;"|Eksponat | ||
| + | |Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew | ||
| + | |→ Cukrownia "Ostrowy" | ||
| + | |||
| + | → Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew; eksponat | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/73|73]] | ||
| + | |1972 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | ||
| + | |Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Stacja Bytom Karb Wąskotorowy | ||
| + | |→ 1972r. - Huta "Baildon" - Katowice; zakł. nr 11 | ||
| + | |||
| + | → 2003r. - Górnośląskie Koleje Wąsk. - Warsztaty Naprawcze Bytom Rozbark | ||
| + | |||
| + | → 2004r. - Górnośląskie Koleje Wąsk. - Stacja Bytom Karb Wąsk. | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/74|74]] | ||
| + | |1973 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Huta Metali Nieżelaznych "Szopienice" | ||
| + | |→ Huta Metali Nieżelaznych "Szopienice" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/75|75]] | ||
| + | |1973 | ||
| + | |900 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |WPKiW Chorzów | ||
| + | |→ 1973-88r. - WPKiW Chorzów | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/76|76]] | ||
| + | |1973 | ||
| + | |900 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |WPKiW Chorzów | ||
| + | |→ 1973-88r. - WPKiW Chorzów | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/78|78]] | ||
| + | |1973 | ||
| + | |750 | ||
| + | |style="background-color:lightblue;"|Eksponat | ||
| + | |Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew | ||
| + | |→ Cukrownia "Ostrowy" | ||
| + | |||
| + | → Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew; eksponat | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/82|82]] | ||
| + | |1973 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | ||
| + | |Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Warsztaty Naprawcze Bytom Rozbark | ||
| + | |→ Huta "Baildon" - Katowice; zakł. nr 12 | ||
| + | |||
| + | → Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Warsztaty Naprawcze Bytom Rozbark | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/83|83]] | ||
| + | |1973 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec") | ||
| + | |→ Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec"); złom. w 1995r. | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/85|85]] | ||
| + | |1973 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec") | ||
| + | |→ Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec"); złom. w 1991r. | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/88|88]] | ||
| + | |1974 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Strzeblowskie Kamieniołomy Drogowe - Sobótka | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/89|89]] | ||
| + | |1974 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Huta "1 Maja" - Gliwice | ||
| + | |→ Huta "1 Maja" - Gliwice; prod. ZNTK Wrocław | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/90|90]] | ||
| + | |1974 | ||
| + | |785 | ||
| + | |style="background-color:red;"|Złomowana | ||
| + | |Huta "1 Maja" - Gliwice | ||
| + | |→ Huta "1 Maja" - Gliwice; prod. ZNTK Wrocław | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/92|92]] | ||
| + | |1974 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Strzeblowskie Kamieniołomy Drogowe - Sobótka | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/93|93]] | ||
| + | |1974 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Cukrownia "Opole Lubelskie" | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/94|94]] | ||
| + | |1974 | ||
| + | |750 | ||
| + | |style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | ||
| + | |Rogowska Kolej Wąskotorowa | ||
| + | |→ Cukrownia "Leśmierz" | ||
| + | |||
| + | → plac zabaw w Leśmierzu, inne źródło podaje plac zabaw w Suścu | ||
| + | |||
| + | → 2003r. - Rogowska Kolej Wąskotorowa | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/?|?]] | ||
| + | |1967 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Cukrownia "Pelplin", używane do prac manewrowych na terenie zakładu; Świat Kolei nr4/2000 | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/??|??]] | ||
| + | |1967 | ||
| + | |750 | ||
| + | |??? | ||
| + | |??? | ||
| + | |→ Cukrownia "Pelplin", używane do prac manewrowych na terenie zakładu; Świat Kolei nr4/2000 | ||
| + | |- | ||
| + | |[[WLs75/???|???]] | ||
| + | | | ||
| + | |785 | ||
| + | |??? | ||
| + | |Huta "Pokój" - Ruda Śląska | ||
| + | |→ Huta "Pokój" - Ruda Śląska; prod. ZNTK Wrocław | ||
| + | |- | ||
| + | |} | ||
| + | |||
| + | |||
| + | |||
| + | == Źródła == | ||
| + | * informacje zdobyte dzięki tytanicznej wręcz pracy i poświęceniu p. Zbigniewa Tucholskiego, zawarte w książce p. Bogdana Pokropińskiego „Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej” WKiŁ ISBN: 978-83-206-1731-3 2009r.; | ||
| + | * informacje zawarte w książce p. Krzysztofa Soidy „Koleje wąskotorowe na Górnym Śląsku, Tom II” ApLand ISBN: 83-912575-0-9 2001r.; | ||
| + | * informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego oraz p. Ariela Ciechańskiego, zawarte w kilkudziesięciu artykułach w czasopismach „Świat Kolei” oraz „Stalowe Szlaki”; | ||
| + | * informacje zawarte w monografiach oraz na stronach internetowych poszczególnych kolei wąskotorowych; | ||
| + | * informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej; | ||
| + | * własne badania i analizy. | ||
| + | |||
| + | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
| + | [[Kategoria:WLs75]] | ||
[[Kategoria:Wąskotorowe lokomotywy spalinowe]] | [[Kategoria:Wąskotorowe lokomotywy spalinowe]] | ||
Wersja z 05:43, 14 lut 2013
| WLs75 | |
| WLs75/38 na stacji Rudy. | |
| Przewoźnik | Przemysł |
| Oznaczenie przewoźnika | WLs75 |
| Producent | ZNTK Poznań |
| Lata budowy | 1965-1975 |
| Układ osi | B' |
| Rozstaw szyn | od 750mm, 785mm |
| Masa służbowa | 10 t |
| Nacisk osi na szyny | 5 t |
| Rozstaw osi skrajnych | 1550 mm |
| Średnica kół | 670 mm |
| Długość ze zderzakami | 5110 mm |
| Szerokość | 1550 mm |
| Wysokość | 2650 mm |
| Prędkość konstrukcyjna | 18,5 km/h |
| Maksymalna siła pociągowa | 2400 kG |
| Typ silnika spalinowego | S324HL |
| Moc znamionowa | 75 KM |
| Zapas paliwa | 140 l |
| Rodzaj przekładni | Mechaniczna |
| System hamulca | pneumatyczny |
| Sterowanie wielokrotne | brak
|
WLs75 - Polska wąskotorowa lokomotywa spalinowa małej mocy używana w zakładach przemysłowych.
Lista lokomotyw
| Nr fabr. | Rok prod. | Prześwit [mm] | Stan | Ostatni użytkownik /
miejsce postoju |
Historia lokomotywy /
uwagi |
|---|---|---|---|---|---|
| 13 | 1965 | 785 | Złomowana | Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec") | → Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec"); złom. w 1994r. |
| 15 | 1965 | 785 | Złomowana | KWK "Walenty Wawel" - Ruda Śląska | → Huta "Pokój" - Ruda Śląska
→ KWK "Walenty Wawel" - Ruda Śląska; prod. ZNTK Wrocław |
| 16 | 1965 | 750 | ??? | ??? | → Cukrownia "Werbkowice" |
| 18 | 1965 | 750 | Eksponat | Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew | → Cukrownia "Ciechanów"
→ Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew |
| 26 | 1965 | 750 | ??? | ??? | → Cukrownia "Nowy Staw" |
| 27 | 1965 | 785 | ??? | ??? | → Cegielnia "Ruda Śląska" |
| 28 | 1965 | 785 | ??? | ??? | → Huta "Baildon" |
| 29 | 1965 | 750 | Złomowana | Krośniewicka Kolej Dojazdowa, własność prywatna | → Cukrownia "Nowy Staw"
→ Krośniewicka Kolej Dojazdowa, własność prywatna; złom. 11.2009r. |
| 30 | 1966 | 750 | ??? | ??? | Wojsko Polskie nr WP-14-40???
→ 1966r. - JW4149 Przemyśl Bakończyce |
| 31 | 1965 | 785 | Złomowana | Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec") | → Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec"); złom. w 1995r. |
| 33 | 1965 | 750 | ??? | Bieszczadzka Kolejka Leśna - Cisna-Majdan | Wojsko Polskie nr WP-14-40451
→ 1965r. - Wojskowy Instytut Techniki Uzbrojenia - Zielonka; 8.09.1977r. - informacja w protokole kontroli kolei o zatartym silniku do wymiany, 27.05.1985r. - skreślenie zbiorników hamulcowych lokomotywy z ewidencji Kolejowego Dozoru Technicznego → Bieszczadzka Kolejka Leśna - Cisna-Majdan |
| 35 | 1965 | 750 | ??? | ??? | → Cukrownia "Włostów" |
| 37 | 1966 | 785 | Złomowana | Huta Metali Nieżelaznych "Szopienice" | → Huta Metali Nieżelaznych "Szopienice" |
| 38 | 1967 | 785 | Sprawna | Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | → 1970r. - Zakłady Metalurgiczne "Silesia" - Zakład Lipiny; zakł. nr 9
→ 1993r. - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej - Rudy Raciborskie |
| 41 | 1967 | 785 | Złomowana | Zakłady Górniczo-Hutnicze "Orzeł Biały" - Brzeziny Śląskie | → Zakłady Górniczo-Hutnicze "Orzeł Biały" - Brzeziny Śląskie |
| 42 | 1967 | 750 | Złomowana | Krośniewicka Kolej Dojazdowa, własność prywatna | → Cukrownia "Nowy Staw"
→ Krośniewicka Kolej Dojazdowa, własność prywatna; złom. 11.2009r. |
| 43 | 1967 | 750 | Sprawna | Kolej Parkowa Krośnice | → Cukrownia "Dobre"
→ Starachowicka Kolej Wąskotorowa → Kolej Parkowa Krośnice |
| 47 | 1967 | 750 | ??? | ??? | → Strzeblowskie Kamieniołomy Drogowe - Sobótka |
| 49 | 1967 | 785 | Złomowana | Huta "Pokój" - Ruda Śląska | → Huta "Pokój" - Ruda Śląska; prod. ZNTK Wrocław |
| 51 | 1968 | 785 | Złomowana | Huta Metali Nieżelaznych "Szopienice" | → Huta Metali Nieżelaznych "Szopienice" |
| 52 | 1968 | 785 | Złomowana | Huta "Baildon" - Katowice | → Huta "Baildon" - Katowice; zakł. nr 2, złom. po 2002r. |
| 55 | 1968 | 750 | Złomowana | Przedszkole Nr 3 - Przeworsk | → Zakłady Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego "Zagłoba"
→ Cukrownia "Przeworsk" → początek lat 90-tych - Przedszkole Nr 3 - Przeworsk; eksponat, złom. ok. 2004r. |
| 58 | 1968 | 750 | ??? | ??? | → Cukrownia "Strzyżów" |
| 61 | 1968 | 750 | ??? | ??? | → Cukrownia "Werbkowice" |
| 63 | 1968 | 750 | ??? | ??? | → Cukrownia "Opole Lubelskie" |
| 65 | 1969 | 750 | ??? | ??? | → Zakłady Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego "Nieledew" |
| 66 | 1971 | 785 | Odstawiona | Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Warsztaty Naprawcze Bytom Rozbark | → Huta "Baildon" - Katowice, zakł. nr 5
inne żródło podaje: → Cegielnia "Ruda Śląska" → Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Warsztaty Naprawcze Bytom Rozbark |
| 68 | 1971 | 750 | Eksponat | Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew | → Cukrownia "Brześć Kujawski"; zakł. nr CBK-3
→ Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew; eksponat |
| 70 | 1972 | 785 | Złomowana | Huta "Baildon" - Katowice | → Huta "Baildon" - Katowice; zakł. nr 7, złom. po 2002r. |
| 71 | 1972 | 750 | Eksponat | Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew | → Cukrownia "Ostrowy"
→ Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew; eksponat |
| 73 | 1972 | 785 | Odstawiona | Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Stacja Bytom Karb Wąskotorowy | → 1972r. - Huta "Baildon" - Katowice; zakł. nr 11
→ 2003r. - Górnośląskie Koleje Wąsk. - Warsztaty Naprawcze Bytom Rozbark → 2004r. - Górnośląskie Koleje Wąsk. - Stacja Bytom Karb Wąsk. |
| 74 | 1973 | 785 | Złomowana | Huta Metali Nieżelaznych "Szopienice" | → Huta Metali Nieżelaznych "Szopienice" |
| 75 | 1973 | 900 | Złomowana | WPKiW Chorzów | → 1973-88r. - WPKiW Chorzów |
| 76 | 1973 | 900 | Złomowana | WPKiW Chorzów | → 1973-88r. - WPKiW Chorzów |
| 78 | 1973 | 750 | Eksponat | Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew | → Cukrownia "Ostrowy"
→ Muzeum Kolei Wąskotorowej - Sochaczew; eksponat |
| 82 | 1973 | 785 | Odstawiona | Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Warsztaty Naprawcze Bytom Rozbark | → Huta "Baildon" - Katowice; zakł. nr 12
→ Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Warsztaty Naprawcze Bytom Rozbark |
| 83 | 1973 | 785 | Złomowana | Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec") | → Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec"); złom. w 1995r. |
| 85 | 1973 | 785 | Złomowana | Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec") | → Zakłady Metalurgiczne "Silesia" (Zakład "Wełnowiec"); złom. w 1991r. |
| 88 | 1974 | 750 | ??? | ??? | → Strzeblowskie Kamieniołomy Drogowe - Sobótka |
| 89 | 1974 | 785 | Złomowana | Huta "1 Maja" - Gliwice | → Huta "1 Maja" - Gliwice; prod. ZNTK Wrocław |
| 90 | 1974 | 785 | Złomowana | Huta "1 Maja" - Gliwice | → Huta "1 Maja" - Gliwice; prod. ZNTK Wrocław |
| 92 | 1974 | 750 | ??? | ??? | → Strzeblowskie Kamieniołomy Drogowe - Sobótka |
| 93 | 1974 | 750 | ??? | ??? | → Cukrownia "Opole Lubelskie" |
| 94 | 1974 | 750 | Odstawiona | Rogowska Kolej Wąskotorowa | → Cukrownia "Leśmierz"
→ plac zabaw w Leśmierzu, inne źródło podaje plac zabaw w Suścu → 2003r. - Rogowska Kolej Wąskotorowa |
| ? | 1967 | 750 | ??? | ??? | → Cukrownia "Pelplin", używane do prac manewrowych na terenie zakładu; Świat Kolei nr4/2000 |
| ?? | 1967 | 750 | ??? | ??? | → Cukrownia "Pelplin", używane do prac manewrowych na terenie zakładu; Świat Kolei nr4/2000 |
| ??? | 785 | ??? | Huta "Pokój" - Ruda Śląska | → Huta "Pokój" - Ruda Śląska; prod. ZNTK Wrocław |
Źródła
- informacje zdobyte dzięki tytanicznej wręcz pracy i poświęceniu p. Zbigniewa Tucholskiego, zawarte w książce p. Bogdana Pokropińskiego „Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej” WKiŁ ISBN: 978-83-206-1731-3 2009r.;
- informacje zawarte w książce p. Krzysztofa Soidy „Koleje wąskotorowe na Górnym Śląsku, Tom II” ApLand ISBN: 83-912575-0-9 2001r.;
- informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego oraz p. Ariela Ciechańskiego, zawarte w kilkudziesięciu artykułach w czasopismach „Świat Kolei” oraz „Stalowe Szlaki”;
- informacje zawarte w monografiach oraz na stronach internetowych poszczególnych kolei wąskotorowych;
- informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
- własne badania i analizy.