TU10: Różnice pomiędzy wersjami
(początek) |
|||
| Linia 71: | Linia 71: | ||
== Wady konstrukcji == | == Wady konstrukcji == | ||
| − | W trakcie pierwszych jazd TU10-001 stwierdzono | + | W trakcie pierwszych jazd TU10-001 stwierdzono niewłaściwe działanie układu hamulcowego - przyczyną okazało się zastosowanie sprężarek o zbyt małej wydajności. Mimo to przy budowie kolejnych egzemplarzy wady tej nie naprawiono. |
Problemy pojawiają się także przy eksploatacji przekładni hydromechanicznej, która jest zunifikowana ze stosowaną w autobusach. | Problemy pojawiają się także przy eksploatacji przekładni hydromechanicznej, która jest zunifikowana ze stosowaną w autobusach. | ||
Wersja z 01:40, 21 lut 2012
| TU10 (ros. ТУ10) | |
| TU10-005 | |
| Przewoźnik | koleje dziecięce RŻD (РЖД) |
| Oznaczenie przewoźnika | ТУ10 |
| Producent | Kambarskij maszinostroitjelnyj zawod (ros. Камбарский машиностроительный завод) |
| Lata budowy | 2010 - obecnie |
| Układ osi | B'B' |
| Rozstaw szyn | 750 mm |
| Masa służbowa | 20 ton |
| Nacisk osi na szyny | 5 ton
|
| Długość ze zderzakami | 11040 mm
|
| Prędkość konstrukcyjna | 50 km/h
|
| Typ silnika spalinowego | JaMZ 6563.10 (ros. ЯМЗ 6563.10) |
| Moc znamionowa | 169 kW (230 KM) |
| Rodzaj przekładni | Hydromechaniczna VOITH D864, DIWA 3E |
| Sterowanie wielokrotne | brak
|
TU10 (ros. ТУ10) - wąskotorowa lokomotywa spalinowa produkowana w od roku 2010 w rosyjskich zakładach Kambarskij maszinostroitjelnyj zawod (ros. Камбарский машиностроительный завод) dla na tamtejszych wąskotorowych kolejach dziecięcych, przystosowana do pracy na szynach o rozstawie 750 mm. Posiada dwie kabiny sterownicze z osobnymi przedsionkami, pomiędzy którymi znajduje się przedział maszynowy. Lokomotywa napędzana jest silnikiem wysokoprężnym JaMZ 6563.10 (ros. ЯМЗ 6563.10) o mocy 230 KM współpracującym z przekładnią hydromechaniczną typu VOITH DIWA 3E D864 - elektroniczne sterowanie, monitorowanie i diagnostyka. W przedziale maszynowym zainstalowano system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru. Lokomotywa ma także rejestrator parametrów ruchu typu KLUB-U (ros. КЛУБ-У).
Lista lokomotyw
| Oznaczenie | Rok prod. | stacjonowanie |
|---|---|---|
| TU10-001 | 2010 | Mała Październikowa Kolej (ros. Малой Октябрьской железной дорога) |
| TU10-002 | 2010 | Nowomoskiewska Kolej Dziecięca (ros. Новомосковской детской железной дорога) |
| TU10-003 | 2010 | Gorkowska Kolej Dziecięca (ros. Горьковской детской железной дорога) |
| TU10-004 | 2010 | Mała Priwolżska Kolej (ros. Малой Приволжской железной дорога) |
| TU10-005 | 2011 | Jużno-Sachalińska Kolej Dziecięca (ros. Южно-Сахалинской детской железной дорога) |
| TU10-006 | 2011 | Mała Zachodnio-Syberyjska Kolej Dziecięca (ros. Малой Западно-Сибирской железной дорога) |
| TU10-007 | 2011 | Penzjenska Kolej Dziecięca (ros. Пензенской детской железной дорога) |
| TU10-010 | 2011 | Ufimska Kolej Dziecięca (ros. Уфимской детской железной дорога) |
Wady konstrukcji
W trakcie pierwszych jazd TU10-001 stwierdzono niewłaściwe działanie układu hamulcowego - przyczyną okazało się zastosowanie sprężarek o zbyt małej wydajności. Mimo to przy budowie kolejnych egzemplarzy wady tej nie naprawiono. Problemy pojawiają się także przy eksploatacji przekładni hydromechanicznej, która jest zunifikowana ze stosowaną w autobusach.