405E
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
| 405E (EM10) | |
| 290px | |
| 405E (EM10) na stacji Szklarska Poręba. | |
| Przeznaczenie lokomotywy | lokomotywa manewrowa |
| Przewoźnik | PKP |
| Oznaczenie przewoźnika | EM10 |
| Producent | HCP |
| Lata budowy | 1990-1991 |
| Liczba członów | 1 |
| Układ osi | Bo'Bo' |
| Masa służbowa | 72 tony |
| Długość ze zderzakami | 16340 mm |
| Szerokość | 2900 mm |
| Wysokość | 3400 mm |
| Rozstaw osi skrajnych | 10500 mm |
| Średnica kół | 1100 mm |
| Rozstaw szyn | 1435 mm |
| System zasilania | 3 kV DC (3000 V prądu stałego) |
| Liczba silników | 4 |
| Typ silników | LKa493 |
| Moc ciągła | 960 kW |
| Maksymalna siła pociągowa | 250 kN |
| Stosunek przekładni | 71:16 |
| Prędkość konstrukcyjna | 80 km/h |
| Sterowanie wielokrotne | jest* |
| System hamulca | Oerlikon + ED |
| System ogrzewania | elektryczne |
| * - po modernizacji została pozbawiona sterowania wielokrotnego. W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "krokodylem". | |
405E - polska elektryczna lokomotywa manewrowa. Na PKP oznaczoną ją seria EM10.