Dyskusja użytkownika:Bohun
Cześć! Miło mi Cię powitać w gronie edytorów Enkolu. Pozwolę sobie na wstępie zamieścić garść informacji o tym, jak ten projekt działa. Otóż, przede wszystkim, nie ma tu redakcji i nikt nikomu nie mówi, co ma robić. Jeśli czujesz się mocny w spisach taboru i chesz się tym zajmować? Proszę bardzo. Wolisz pisać artykuły o urządzeniach srk? Nie widzę przeszkód. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby działać "wspólnie i w porozumieniu" z innymi edytorami, wzajemnie koordynować swoje działania. Ale, podkreślam, nie jest to obligatoryjne. Dalej - edytuj śmiało. Na prawdę bardzo trudno coś na poważnie zepsuć. Zawsze można cofnąć edycję i wrócić do punktu wyjścia. I na pewno nikt nie będzie się złościł i kołków na głowie ciosał, jak coś pójdzie nie tak, jak miało. Jeśli masz jakieś pytania, propozycje, uwagi - pisz śmiało. Na mojej stronie dyskusji, mailem (p kropka niemczuk małpa sgkw kropka eu) albo na naszym wewnętrznym forum. Jeśli masz doświadczenie w edytowaniu Wikipedii, to masz będziesz miał z górki - działamy w oparciu o to samo oprogramowanie, co Wikipedia, edytowanie artykułów zapewne nie jest dla Ciebie czarną magią. A jeśli nie masz, to się nie przejmuj - to nic trudnego. Godzina prób i będziesz wiedzieć, jak to działa. Co więcej - np. spisy taboru można edytować za pomocą formularza, nie ma konieczności "dłubania" w kodzie strony. No i to tyle tytułem wstępu. Dobrej nocy! 02:53, 16 sty 2018 (UTC)
WLs40
Cześć! Na wstępie dzięki za uzupełnienie i korektę informacji w spisach taboru. Chciałbym tutaj powiedzieć kilka słów o przyjętych standardach nazywania stron poszczególnych typów lokomotyw i typów lokomotyw, jako, że niekoniecznie są one oczywiste.
- W oznaczeniu typu "WLs40", czy "WLs75" druga litera to duże "L", a nie małe.
- Przyjęliśmy określać wszystkie WLs40, WLs50, 2WLs50 jako lokomotywy typu WLs40, a dopiero w polu "Podtyp" doprecyzowywać, o jaki konkretnie typ chodzi - wynika to z ciągłej numeracji fabrycznej i minimalnych różnic konstrukcyjnych (np. inny rozstaw toru), które de facto nie uprawniają do uznania ich za osobne typy
- Podstrony konkretnych lokomotyw nazywamy wg nastęującego schematu: typ/numer fabryczny, czyli np. WLs50-331 będzie miała stronę oznaczoną jako WLs40/331, a dalej w polu "podtyp" doprecyzowane, że to jest WLs50. Przestrzeganie przyjętej konwencji jest o tyle istotne, że dane z metryk pojazdów będą wkrótce (jak wstawię nowy szablon metryczki pojazdu na podstrony wszystkich WLs40 i pokrewnych) będą automatycznie przetwarzane w celu automatycznego generowania zestawienia (nie będzie już ręcznie wpisywanej i uzupełnianej tabelki). Dane będą też możliwe do przeszukiwania z użyciem wyszukiwarki, nad którą obecnie pracuję.
Ale, żebyś się nie martwił - to są totalne drobiazgi, a poprawienie tego to chwila moment. Zrobione. A przy okazji wyszła jedna ciekawostka - otóż jako WLs40/331 figurowała lokomotywka z dawnej kolei w Myślęcinku (acz z uwagą, że mogło chodzić o lokomotywę o numerze fabrycznym 911). Dzięki temu, że dodałeś informację o tym, że 331 stacjonuje w Żninie, okazało się, że lokomotywa z Myślęcinka faktycznie musiała być 911, a nie 331. No chyba, że numer fabryczny się powtarzał. Ale w wypadku tych lokomotyw pewności to już raczej nigdy nie będziemy mieli. To tyle na dziś. Dobrego wieczoru. 01:47, 19 sty 2018 (UTC)
Px48
Cześć. Na wstępie dzięki za dotychczasowe edycje - kolej to bardzo rozległa dziedzina i żeby ją porządnie opisać trzeba wielu osób. A nas wciąż jest bardzo niewielu. Każdy kolejny edytor jest ważny! Chciałbym Cię jednak prosić o to, abyś edytując zwracał nieco bardziej uwagę na staranność dokonywanych edycji - formatowanie tekstu, literówki, interpunkcję. Chciałbym też zauważyć, że kopiowanie artykułów z Wikipedii jest dozwolone, należy jednak zamieścić na dole strony informację o tym, że pochodzi on z Wikipedii. Jeśli tego nie zrobimy, to tak skopiowany artykuł narusza prawa autorskie. Ponadto kopiowanie artykułów z Wikipedii ma mocno ograniczony sens. Z założenia Enkol ma Wikipedię uzupełniać, a nie ją kopiować. A co do stworzonego przez Ciebie artykułu "Px48" to, niestety, nie nadaje się jeszcze do publikacji. Wymaga, jak napisałem wcześniej, poprawek redakcyjnych, interpunkcyjnych oraz dodania źródeł. Co prawda tu różnimy się od Wikipedii, bo nie wymagamy źródeł tak bezwzględnie, jak Wikipedia, niemniej jednak są one wskazane. Artykuły bez źródeł są, po prostu, mało wiarygodne. To tyle. Bardzo się będę cieszył jeśli napiszesz super porządny artykuł o Px-ach, postarasz się aby elegancko wyglądał, miał źródła, zdjęcia i tak dalej. I jeszcze jedno - jeśli zaczynasz pisać artykuł, ale nie dasz rady go skończyć "za jednym zamachem", to pracuj nad nim w swoim brudnopisie. I dopiero jak jest gotowy, to przenieś go do zasadniczej części Enkolu. Adres Twojego brudnopisu to: Użytkownik:Bohun/brudnopis. Dobrego wieczoru! 01:12, 20 sty 2018 (UTC)
Dodawanie wpisów do katalogu artykułów prasowych
Cześć. Widzę, że zacząłeś dopisywać artykuły do katalogu. Super! Napisałem krótki poradnik, jak to robić. Znajdziesz go tutaj: Pomoc:Jak dodać artykuł do katalogu. Zasadniczo artykuł należy dodawać za pomocą przycisku "Dodaj artykuł", a nie edytując bezpośrednio kod karty katalogowej. Podobnie jeśli chcesz dodać metryczkę lokomotywy, to możesz zrobić to klikając pozycję "Dodaj lokomotywę" w menu pod szyną, naszym logo (czwarta pozycja od góry). To tyle na dziś. Dobrej nocy, pozdrawiam! 02:35, 25 sty 2018 (UTC)
- Witaj wśród osób biorących udział w konkursie. Mam drobną prośbę o wpisywanie autorów w systemie "Nazwisko Imię" - wiem, że nie jest to może zgodne z zasadami pisowni języka polskiego, jednak znacznie upraszcza sortowanie, wyszukiwanie itd... wszak nazwiska się rzadziej powtarzają niż imiona. 17:21, 8 mar 2018 (UTC)
WLs40/50
Cześć. Tworzę metryki pojazdów na podstawie danych zawartych w tabelce na stronie WLs40. Niestety dane te są mało szczegółówe, ba, nieprecyzyjne. Zdaję sobie z tego sprawę. Chodzi jednak o to, żeby jak najszybciej wszystkie dane przenieść z tabelki na podstrony - jest to konieczne dla podjęcia dalszych prac przy spisach taboru (np. wdrożenia wyszukiwarki). Kilka lokomotyw dodał też jakiś użytkownik niezalogowany. Historię każdego hasła (metryczki) możesz prześledzić wchodząc na tę stronę (metryczkę) i klikając "pokaż historię". Liczę, że z czasem, m. in. dzięki systematycznej lekturze Światów Kolei, Kolei Małych i Duzych oraz Stalowych Szlaków uda się uzupełnić nasze spisy wuelesek. Liczę też, że znajdą się ludzie, którzy mają dane albo dostęp do nich i zechcą ewentualne błędy i nieścisłości poprawić. Dobrego wieczoru
21:18, 31 sty 2018 (UTC)Czy wiesz
Hej ho. Dzięki za propozycję tematu do rubryki "Czy wiesz?". Jednak zanim zamieścimy to hasło na stronie głównej, to trzeba by utworzyć hasło o tej kolei parkowej w Gnieźnie. To tyle. Dobrego wieczoru.
21:11, 8 mar 2018 (UTC)Dodawnie lokomotyw do spisu taboru
Cześć. Jeśli chcesz dodać lokomotywę do spisu taboru, to użyj w tym celu linku "Dodaj lokomotywę". Znajdziesz go w menu po lewej stronie ekranu, pod naszym logo - szyną. Metryki pojazdu nie należy wstawiać na główną stronę danego typu. Poprzenosiliśmy to, co dodałeś we właściwe miejsce. Ale na przyszłość pamiętaj proszę, aby robić to tak, jak należy. Dobrego wieczoru!
00:26, 10 mar 2018 (UTC)- Ok, juz wiem dlaczego. Wstrzymaj sie na pare dni z dodawaniem lokomotyw. Bedzie nowy formularz i nowy mechanizm dodawania. Wtedy bedzie prosciej. Trzymaj sie, dobrego dnia. Pawel 80.168.107.2 13:40, 10 mar 2018 (UTC)
- Hej ho. Prosiłem żebyś dodawał kolejne lokomotywy do spisu wyłącznie za pomocą formularza. Prosiłem Cię też, żebyś się na parę dni wstrzymał, bo pracuję nad nowymi rozwiązaniami technicznymi. Sądzę, że jeszcze dziś wszystko będzie gotowe. I powtarzam: nowe pojazdy do spisu taboru należy dodawać wyłącznie za pomocą formularza, a nie ręcznie przez grzebanie w kodzie strony. Aktualizacji należy również dokonywać wyłącznie za pomocą formularza. Pozdrawiam
- Wprowadziłem wszystkie niezbędne zmiany. Jeśli będziesz chciał dodać lokomotywę, to kliknij na link "Dodaj lokomotywę" w menu po lewej stronie ekranu, pod naszym logo (szyną). Następnie kliknij na przycisk z napisem "Kliknij aby dodać kolejny pojazd do spisu". Na nowej stronie otworzy się odpowiedni formularz. Wpisz dane do rubryk, a następnie kliknij "Zapisz". To wszystko. System automatycznie utworzy nową stronę oraz zaktualizuje tabelki na innych stronach. Jeśli zaś będziesz chciał zaktualizować dane znajdujące się w już dodanej metryce pojazdu, to wejdź na stronę danego pojazdu i kliknij "Edytuj korzystając z formularza". Nie należy edytować bezpośrednio kodu strony, czyli nie należy używać opcji "Edytuj". Jeśli będziesz miał jakieś pytania, to pisz na mojej stronie dyskusji albo na naszym wewnętrznym forum. Pozdrawiam 15:47, 14 mar 2018 (UTC)
14:46, 14 mar 2018 (UTC)
- Hej ho. Prosiłem żebyś dodawał kolejne lokomotywy do spisu wyłącznie za pomocą formularza. Prosiłem Cię też, żebyś się na parę dni wstrzymał, bo pracuję nad nowymi rozwiązaniami technicznymi. Sądzę, że jeszcze dziś wszystko będzie gotowe. I powtarzam: nowe pojazdy do spisu taboru należy dodawać wyłącznie za pomocą formularza, a nie ręcznie przez grzebanie w kodzie strony. Aktualizacji należy również dokonywać wyłącznie za pomocą formularza. Pozdrawiam
Forst Hilti
Cześć. Przeniosłem to hasło do Twojego brudnopisu celem dopracowania. Przede wszystkim należy pamiętać, że tylko niektóre infoboksy z Wikipedii poprawnie działają na Enkolu. Bezpośrednie ich kopiowanie zwykle powoduje, że treść artykułu wyświetla się niepoprawnie. Tak chyba było i tym razem. Ponadto takie hasła są na Wikipedii, a naszym zadaniem nie jest jej kopiowanie (poza nielicznymi uzasadnionymi przypadkami), a uzupełnianie o treści, których na Wikipedii z racji obowiązujących tam zasad nie można publikować. Link do przeniesionego artykułu: Użytkownik:Bohun/Forst Hilti (przystanek kolejowy). Dobrego dnia 16:47, 21 mar 2018 (UTC)
ZNTK Poznań
Sorry, że Cię zamęczam. Prośba drobna o to, żeby w metrykach pojazdów wpisywać nazwy zakładów naprawczych w pełnej wersji. Czyli Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu, a nie ZNTK Poznań. Przyjęliśmy pełną wersję nazwy i należy się tego trzymać. W przeciwnym wypadku wyszukiwanie nie będzie działać poprawnie. Jeśli ktoś wpisze w kryteria wyszukiwania "ZNTK Poznań", to system nie znajdzie tych lokomotyw, które mają wpisane "Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaiu" i vice versa. Dzięki i dobrego dnia!
16:51, 21 mar 2018 (UTC)Konkurs dla edytorów
Cześć. Może nie jest to zbyt precyzyjnie napisane, fakt. Sprawa wygląda tak: najpierw któryś z jurorów musi przejrzeć nowy wpis i go ocenić. Staramy się to robić na bieżąco, ale czasem tak się składa, że mija trochę czasu nim któryś z nas ma chwilę, żeby się wszystkiemu przyjrzeć i przyznać punkty. Bywa, że akurat wszyscy jurorzy są w pracy albo mają inne zajęcia - wtedy trzeba poczekać co nieco. A te 10 minut to czas, który może upłynąć od momentu kiedy juror przyzna punkty do momentu kiedy będą widoczne w tabelce.
A przy okazji: bardzo proszę abyś w rubrykę "Czasopismo" wpisywał tytuł "Świat Kolei" ze słowem "Kolei" napisanym wielką literą. Czyli nie Świat kolei", a "Świat Kolei. Dzięki i dobrego wieczoru. 22:51, 25 mar 2018 (UTC)
Świat Kolei
Cześć. Ok, wiem, że na okładce napisano "Świat kolei" i rozumem, że z tej przyczyny Ty tak piszesz. Są jednak dwie przyczyny, dla których nie należy tak pisać:
- zasady pisowni polskiej mówią że: W tytułach gazet, czasopism i cykli wydawniczych oraz w nazwach wydawnictw seryjnych wielką literą piszemy wszystkie wyrazy (z wyjątkiem przyimków i spójników występujących wewnątrz tych nazw): Gazeta Wyborcza, Życie Warszawy, Tygodnik Powszechny, Polityka, Zwierciadło, Kobieta i Życie, Państwo i Prawo, Wiedza i Życie, Listy z Teatru, Literatura na Świecie(...) (źródło: [1]). Dlatego, choć redakcja "SK" wymyśliła sobie pisownię taką, jaką wymyśliła, my przyjęliśmy, że będziemy pisać poprawnie
- Wyszukiwarka artykułów w katalogu odróżnia wielkie i małe litery. Krótko mówiąc dla wyszukiwarki "Świat kolei" to co innego niż "Świat Kolei". Krótko mówiąc - jeśli pisownia nie będzie jednolita, to wyszukiwarka nie będzie poprawnie działać. Dobrego dnia! 12:32, 26 mar 2018 (UTC)
Zdjęcia
Hej ho! Krótkie pytanie - czy zdjęcia, które ostatnio przesłałeś na Enkol są Twojego autorstwa? Jeśli tak, to bardzo proszę u uzupełnienie szablonów licencji, czyli dodanie autora. Żeby to zrobi, to należy szablon licencji poprawić w następujący sposób:
{{Cc-by-sa 3.0 PL|Bohun}}
Dobrego wieczoru! 23:43, 31 mar 2018 (UTC)
Zdjęcia i tabele
Usunąłem zdjęcie 409Da z artykułu - na stronie opisowej niech będą zdjęcia ogólne, zdjęcia detali oraz rysunki. Zdjęcia poszczególnych lokomotyw na stronach im poświęconym. Tabele najłatwiej stworzyć kopiując gotową i modyfikując odpowiednie elementy, np typ lokomotywy.
Tabele
Cześć. To, co usiłujesz zrobić, to zapytanie do bazy danych, które generuje tabelę automatycznie na podstawie przechowywanych w serwisie danych. W ten sposób da się wygenerować jedynie kilka rodzajów tabel (np. spis lokomotyw danego typu, wykaz artykułów danego autora) Jeśli jednak chcesz ręcznie stworzyć tabelę z danymi stacji, to robi się to inaczej. Informacje na temat tego, jak się tworzy takie tabele znajdziesz tutaj. 12:03, 4 kwi 2018 (UTC)
SM01
Mogę wiedziec która SM01 zachowała się do dnia dzisiejszego? Bo o ile mi wiadomo, to żadna. Prosze nie siać zamętu w artykule o SM01 Kolegom z PSMk nie udało sie jednoznacznie ustalić numeru DRG tego loka, a i o odnalezieniu numeru polskiego nic nie wspominali.
Wagony samowyładowcze
Strona o wagonach samowyładowczych jest do całkowitej przeróbki, wprowadziłem póki co tylko kosmetyczne zmiany. Zmieniamy te same strony bo poprawiam wpisy. Tabele na samowyładowczych też będa do zmiany, bo trzeba bedzie opisać wagony wg. systemów rozładunku. Wagony trzeba będzie wstawić w tabeli wg typów fabrycznych. Oznaczenia typu Falls do opisania wg przepisów znakowania taboru. Jak masz czas możesz poszukać informacji nt systemów rozladunku, np Radwana, Van der Zyphena, Radwana etc i zacząć wpisywać, potem to sie przerobi w tabele.
Zdjęcia po raz kolejny
Cześć. Widzę, że przesyłasz na serwis kolejne zdjęcia. To super. Ale prośba (ponowna) o prawidłowe podawanie informacji o prawach autorskich. Jeśli to Ty jesteś autorem zdjęć, to dodaj informację na ten temat. Jeśli to nie Ty jesteś autorem, to konieczne będzie podanie źródła przesłanych zdjęć lub, ewentualnie, zgody autora na ich publikację na licencji Creative Commons. Jeśli nie uzupełnisz informacji o autorze / zgodnie na publikację, to zdjęcia, niestety, trzeba będzie usunąć ze względu na naruszenie praw autorskich. Bardzo proszę - zajmij się sprawą jak najszybciej. Fajnego popołudnia
12:49, 9 kwi 2018 (UTC)- Oks, dzięki piękne za informacje. Czekam na poprawki :) 3maj się! 15:13, 9 kwi 2018 (UTC)
5DSR150
Cześć, zerknij proszę na Dyskusja:Wola 5DSR150 23:15, 18 kwi 2018 (UTC)
- Czołem, na wstępnie: wprawdzie często mi wiele osób "Panuje", ale na enkolu wszyscy jesteśmy po prostu edytorami, więc sugeruję przejście na formy mniej formalne.
- Odnośnie zwrócenia uwagę na dyskusję - proszę o wyrażenie opinii odnośnie mojego pomysłu, który tam wyraziłem. Podobnie zaczepiłem też inne osoby, które edytowały ten artykuł i chętnie poznam zdanie innych. 11:56, 19 kwi 2018 (UTC)
Artykuły
Mała prośba - weryfikuj to co zmieniasz - vide usuniecie WZBUP z artykułu o WLs40, bo potem trochę czasu schodzi na poprawianie tego.
Tabele i GLs30
Tabele proponuje stosować tylko w przypadku serii nietypowych lub np wagonów. Lokomotywy, wózki motorowe i silnikowe pojazdy pomocnicze możemy opisać na portalu za pomocą kwerend. Jeśli masz czas to możesz przerzucić wszystkie Gls do systemu, tabela kwerendy już jest wstawiona. Umownie przyjęta nazwa dla Zakładów Remontu Maszyn Budowlanych nr 5 w Gliwicach, podobnie jak dla innych podmiotów tego zjednoczenia to "ZREMB Gliwice" i postuluję stosowanie tej skrótowej nazwy producenta w kwerendach.
Gls30
Napisz na priv tw53_małpa_o2.pl to ustalimy co i jak
Dubel
Cześć. Może na początek to: nie "panuj" mi proszę. Mam na imię Paweł. Co do zasady piszemy tu do siebie "na ty" (to jest zwyczaj, który przejęliśmy z Wikipedii - tam też ludzie sobie raczej nie "panują" i nie "paniują"). A teraz co do dubla - rzeczywiście mamy dubel. Z tym, że Zgroza dodał go 1 marca (tutaj link do historii edycji - wpis nr A00253), a Ty dodałeś go jeszcze raz 8 marca (- link do historii edycji - wpis nr A-00316). Jak by to ująć - strzeliłeś sobie w kolano, bo to Twoje punkty trzeba będzie skorygować. Niestety w dół :( . 3maj się, dobrego wieczoru! 17:55, 5 maj 2018 (UTC)
- Cześć. Kilka dubli już się zdarzyło, nie jesteś pierwszy :) Poza tym wystarczy, że ktoś np. nieco inaczej wpisze numer wydania albo zrobi literówkę w tytule i już może być tak, że wyszukiwarka nie znajdzie. Sprawdzenie, czy art już jest w bazie nie jest takie proste, jak by się mogło wydawać. Ale z czasem to się poprawi - poprawi się literówki, ujednolici numery, dopracuje słowa kluczowe i wszystko będzie działać elegancko. 3maj się, fajnego dnia! 12:05, 6 maj 2018 (UTC)
- Cześć. I właśnie dlatego zrobiłem uproszczone kwerendy w postaci spisów artykułów np. Rocznik 2018 Świata Kolei gdzie łatwiej wychwycić duble. Choć też przez jakiś czas i to wyszukiwanie nie było idealne, bo wystarczy, że ktoś wpisał "Świat kolei" zamiast "Świat Kolei" i już wpis był niewidoczny - natomiast od jakiegoś czasu działa to już z praktycznie 100% skutecznością. 12:35, 6 maj 2018 (UTC)
WLs z Płociczna
Hej. Na Wiki są zdjęcia przynajmniej 3 lokomotyw z Płociczna File:Wigierski Park Narodowy July 2013 12.JPG (czerwono-żółta), File:Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg (łańcuchowa) i File:Wigierski Park Narodowy July 2013 08.JPG, które można by powstawiać do artykułów, ale anonim zaklasyfikował je tam nie wiadomo na jakiej podstawie do numerów nie pasujących do informacji w WLs40 (dla WLs50/1658 jest podany napęd łąńcuchowy, a dla Tabor:Lw-01198 - kolor czerwono-złoty). Czy masz jakieś możliwości weryfikacji, która jest na zdjęciu? Pibwl (dyskusja) 10:27, 17 maj 2018 (UTC)
- Widziałem, że są w systemie, tylko pytanie, która jest która... Pibwl (dyskusja) 08:08, 18 maj 2018 (UTC)
Zdjęcie SM03 z Antygalerii
Cześć. Czy uzyskałeś zgodę autora tego zdjęcia na jego załadowanie i wykorzystanie na Enkolu? Fakt, że nie ma wyrażonej wprost informacji, że "wszystkie prawa zastrzeżone" nie oznacza, że możesz sobie dowolnie to zdjęcie kopiować i publikować według własnego uznania. Jeśli nie uzyskałes zgody autora, to będę zmuszony to zdjęcie usunąć. Podobnie, jak i wszystkie inne, które ściągnąłeś z sieci i wrzuciłeś na Enkol. Tak nie można, to jest łamanie praw autorskich. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące praw autorskich, to pisz śmiało - znam temat dość dobrze i chętnie ci wytłumaczę o co w tym chodzi, jak to działa, co wolno, a czego nie wolno. 3maj się
15:55, 24 maj 2018 (UTC)- Tak, jak najbardziej można na Enkolu wykorzystywać zdjęcia z Commons. Co więcej - nie musisz zdjęcia przesyłać na Enkol - wystarczy, że wstawisz link do zdjęcia tak samo, jak gdyby było przesłane na Enkol. Krótko mówiąc - Enkol jest podłączony do Wikimedia Commons i zdjęcia z Commons mozna wykorzystywać bezpośrednio na Enkolu. A co do usuwania zdjęcia, to się tym po pracy zajmę - to wymaga uprawnień administratora. Dobrego wieczoru. 20:11, 24 maj 2018 (UTC)
Wls40-2345
Skąd jest informacja o jej stacjonowaniu w Cegielni Złocieniec? Pokropiński pisze o kopalni torfu Samlino. Pibwl (dyskusja) 19:11, 3 cze 2018 (UTC)
- Przydałoby się źródło tej informacji, bo także Malczewski w artykule, który tam podlinkowałem podaje informację o 2345 w Samlinie, więc jak na razie mamy dwa źródła pisane. Pibwl (dyskusja) 09:56, 6 cze 2018 (UTC)
2E
Cześć. Sprawa jest :) Otóż jeśli piszesz hasło w oparciu o hasło z Wikipedii (lub przez przekopiowanie części lub całości treści z hasła w Wikipedii), to konieczne jest, jak zawsze, przestrzeganie postanowień licencji, na której treści z Wikipedii są udostępniane. Fakt, że Wikipedia jest wolną encyklopedią nie znaczy, że można sobie w sposób dowolny treść z niej kopiować. Tj. mówiąc precyzyjnie - kopiować można ale konieczne jest zachowanie zasad licencji Creative Commons Share BY-SA (co na polski tłumaczy się: za uznaniem autorstwa, na tych samych warunkach). W tym celu konieczne jest podanie informacji o autorach kopiowanej treści. Do tego służy nam na Enkolu szablon {{Wikipedia}}. tutaj znajdziesz instrukcję obsługi szablonu. 3maj się 12:32, 27 cze 2018 (UTC)
L45H w Malezji
Czesc. Jest to lokomotywa pochodzaca z Polski. Rzecz w tym, ze nie do konca wiemy, ktora.
14:32, 10 kwi 2019 (UTC)WLp50
Cześć! Widzę, że zabrałeś się za lokomotywy typu WLp50. Super. Jedna uwaga: obecnie nie ma już potrzeby ręcznego tworzenia tabelek w celu stworzenia listy wszystkich lokomotyw danego typu, które znajdują się w naszej bazie danych. W tym celu wystarczy wstawić na stronę szablon {{Lw kwerenda wszystkie|typ pojazdu}}. Czyli, np. w celu wygenerowania tabeli ze wszystkimi WLp50, które mamy w bazie wystarczy wstawić w kodzie strony następujący kod:
{{Lw kwerenda wszystkie|WLp50}}
Efekt:
Typ / Numer fabryczny | Rok produkcji | Stan | Rozstaw | Typ silnika | Oznaczenie | Stacjonowanie | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
WLp50/001 | 2001 | Nieznany | 600 mm | SW-266/L1 | Brak | Huta Miedzi "Głogów I" | |
WLp50/001 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Krupiński" | Pierwsza zbudowana lokomotywa tego typu |
WLp50/002 | 2002 | Nieznany | 600 mm | SW-266/L1 | Brak | Kopalnia Węgla Kamiennego "Pniówek" w Pawłowicach | |
WLp50/002 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Staszic" | |
WLp50/003 | 2003 | Nieznany | 600 mm | SW-266/L1 | Brak | Huta Miedzi "Głogów I" | |
WLp50/003 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Czeczott" | |
WLp50/004 | 2004 | Sprawna | 600 mm | SW-266/L1 | Brak | Kopalnia Soli "Kłodawa" | Niebieskie malowanie. |
WLp50/004 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Śląsk" (nowa) | |
WLp50/005 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Jan Kanty" | |
WLp50/006 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Bytom | |
WLp50/007 | 1989 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Z.S.M.P." Żory | |
WLp50/008 | 1989 | Sprawna | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Staszic" | |
WLp50/009 | 1990 | Odstawiona | 600 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Anna" | |
WLp50/01 | 2014 | Sprawna | 750 mm | Nieznany | WLP-50 | MWM Brzesko | |
WLp50/010 | 1990 | Nieznany | 470 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum" | |
WLp50/011 | 1990 | Nieznany | 470 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum" | |
WLp50/012 | 1990 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Morcinek" | |
WLp50/013 | 1991 | Nieznany | 630 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Nowy Wirek" | |
WLp50/014 | 1991 | Nieznany | 600 mm | SW-266/L1 | b/d | Zakłady Chemiczne “Alventa S.A.” w Alwerni | |
WLp50/015 | 1991 | Odstawiona | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Czeczott" | |
WLp50/016 | 1991 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Morcinek" | |
WLp50/017 | 1991 | Nieznany | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Julian" | |
WLp50/018 | 1991 | Sprawna | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego Borynia-Zofiówka-Jastrzębie (Ruch Zofiówka) | |
WLp50/019 | 1991 | Sprawna | 750 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego Borynia-Zofiówka-Jastrzębie (Ruch Zofiówka) | |
WLp50/020 | 1991 | Sprawna | 600 mm | SW-266/L1 | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Brzeszcze" | |
WLp50/021 | 1991 | Nieznany | 600 mm | SW-266/L1 | b/d | Zakłady Chemiczne “Alventa S.A.” w Alwerni | |
WLp50/031 | 1994 | W trakcie remontu | 785 mm | B/d | Wlp50-031 | b/d | Lokomotywa posiada instalację hamulca zespolonego oraz inną niż pozostałe lokomotywy tej serii przekładnię hydrauliczną. Posiada ona również sprężarkę tego samego typu co w lokomotywach Lxd2, Lyd2 i LDH45. |
WLp50/032 | 1995 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | b/d | Zakłady Chemiczne w Alwerni | |
WLp50/Nieznany | 2003 | Nieznany | 600 mm? | SW-266/L1 | b/d | Huta Miedzi "Głogów" | Lokomotywa ma inną skrzynię biegów, ponieważ odbiorcy zależało na większej sile pociągowej w przestawieniu na mniejszą prędkość maksymalną. |
Generalnie za pomocą odpowiednich kwerend (albo inaczej: zapytań) można sobie wylistować pojazdy według wielu wybranych kryteriów: typu, stanu, miejsca stacjonowania, rozstawu itp. Niektóre kwerendy mają gotowe szablony (tj. w kod strony wystarczy wstawić odpowiedni szablon), niektóre kwerendy należy napisać (ale to już wymaga co nieco wprawy). W razie czego pisz - chętnie pomogę.
Jeszcze uwaga na temat tego, dlaczego nie warto stosować "ręcznych" tabelek:
- Ich tworzenie jest czasochłonne i upierdliwe
- Jeśli zmieni się status którejś z lokomotyw (np. pójdzie na złom), to konieczne jest ręczne uaktualnienie tabelki
- Jeśli pojawi się w spisie kolejny pojazd danego typu, to znów tabelkę trzeba ręcznie aktualizować
- Dzięki kwerendom (zapytaniom) zakutalizowanie metryki pojazdu (jego strony) powoduje, że jego dane (np. stan, czy miejsce stacjonowania) automatycznie aktualizuje się we wszystkich tabelkach w Enkolu, w których on się pojawia
- Dzięki stosowaniu kwerend nie trzeba ręcznie poprawiać tabelki w przypadku dodania kolejnego pojazdu danego typu do spisu. Wystarczy utworzyć stronę danego pojazdu, a tabelki zaktualizują się same. Np. ostatnio dopisaliśmy do bazy kilkadziesiąt lokomotyw typu L45H eksploatowanych w Rumunii i na Węgrzech. Nie musieliśmy ich ręcznie dopisywać do spisu na stronie L45H. Tabelka "rozbudowała" się sama
Miłego dnia!
13:48, 15 kwi 2019 (UTC)WLp50 - ciąg dalszy
Właśnie utworzyłem stronę dla WL50-031. Tabelka w mojej wcześniejszej wiadomości zaktualizowała się sama. A tym czasem ta utworzona ręcznie dalej wygląda tak samo:
Dlatego zachęcam do bliższego zapoznania się z kwerendami (zapytaniami) :) Pozdr 14:16, 15 kwi 2019 (UTC)WLp50 z WPKiW
Cześć! Pytanie jedno - skąd wziąłeś informacje, że ta maszyna ma sprężarkę tego samego typu, co L45H? Biorąc pod uwagę wielkość tej sprężarki, to zajęłaby chyba połowę przedziału silnikowego :) Poza tym trochę się tą lokomotywą najeździłem podczas 9 lat obecności SGKW na Kolei Parkowej i, jak bozię kocham, nie przypominam sobie, aby ta lokomotywka miała w brzuchu takiego potwora :)
10:24, 25 kwi 2019 (UTC)Spis wagonów
Mamy w planach, kiedy Paweł się odrobi, dodanie kolejnej bazy danych z wagonami, ale głównie pod katem wagonów muzealnych, wąskotorowych etc. Tworzenie osobnych podstron dla masowo eksploatowanych serii wagonów towarowych wg mnie nie ma sensu. Zdjęcia można wrzucać do stron poszczególnych typów, jeśli będzie ich dużo można pomyśleć o osobnej stronie galerii typu. Jeszcze mała uwaga co do lokomotyw - wpisuj proszę w rubryce "Uwagi", jeśli znasz, źródło informacji nt stacjonowania danego pojazdu, jeśli to np galeria internetowa, blog, forum etc. To ułatwi weryfikację
- Temat, technicznie, jest, rzecz jasna, do wykonania. W celu przygotowania sprawy od strony technicznej, tj. szablony do prezentacji danych i formularze do ich wprowadzania, to, biorąc pod uwagę moje możliwości czasowe, około miesiąca. Pytanie jednak - czy mamy dość danych aby zbliżyć się do kompletności danych w odniesieniu do choćby jednego typu / jednej serii wagonu? To są dziesiątki jeśli nie setki tysięcy sztuk. No chyba, że jakoś źle zrozumiałem Twoją koncepcję - tak na wszelki wypadek poproszę o doprecyzowanie, o co Ci dokładnie chodzi. Dobrej nocy! 23:54, 11 cze 2019 (UTC)
Numer fabryczny | Prześwit [mm] | Stan | Właściciel | Uwagi |
---|---|---|---|---|
001 | 750 mm | Nieznany | K.W.K. Krupiński | Pierwszy egzemplarz WLp50 |
002 | 750 mm | Sprawna | K.W.K. Staszic |