405E: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m
m
Linia 31: Linia 31:
 
  |uwagi                      = * - po modernizacji została pozbawiona sterowania wielokrotnego. W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "krokodylem".
 
  |uwagi                      = * - po modernizacji została pozbawiona sterowania wielokrotnego. W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "krokodylem".
 
}}
 
}}
'''405E''' - polska elektryczna lokomotywa manewrowa. Na [[PKP]] oznaczoną ją seria '''EM10'''.
+
'''405E''' - polska elektryczna lokomotywa manewrowa. Na [[PKP]] oznaczoną ją serią '''EM10'''.
 
{{Rozbuduj}}
 
{{Rozbuduj}}
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
[[Kategoria:Lokomotywy elektryczne PKP]]
 
[[Kategoria:Lokomotywy elektryczne PKP]]
 
[[Kategoria:Normalnotorowe lokomotywy elektryczne]]
 
[[Kategoria:Normalnotorowe lokomotywy elektryczne]]

Wersja z 12:36, 14 mar 2012

405E (EM10)
290px
405E (EM10) na stacji Szklarska Poręba.
Przeznaczenie lokomotywy lokomotywa manewrowa
Przewoźnik PKP
Oznaczenie przewoźnika EM10
Producent HCP
Lata budowy 1990-1991
Liczba członów 1
Układ osi Bo'Bo'
Masa służbowa 72 tony
Długość ze zderzakami 16340 mm
Szerokość 2900 mm
Wysokość 3400 mm
Rozstaw osi skrajnych 10500 mm
Średnica kół 1100 mm
Rozstaw szyn 1435 mm
System zasilania 3 kV DC (3000 V prądu stałego)
Liczba silników 4
Typ silników LKa493
Moc ciągła 960 kW
Maksymalna siła pociągowa 250 kN
Stosunek przekładni 71:16
Prędkość konstrukcyjna 80 km/h
Sterowanie wielokrotne jest*
System hamulca Oerlikon + ED
System ogrzewania elektryczne
* - po modernizacji została pozbawiona sterowania wielokrotnego. W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "krokodylem".

405E - polska elektryczna lokomotywa manewrowa. Na PKP oznaczoną ją serią EM10.